دور جدید فرافکنی دربارهFATF/اصرار به خودتحریمی و تشدید فشاربرمردم

در تاریخ زندگی پر افتخار سردار سلیمانی نکات و فصل‌های کمتر گفته‌شده‌ای وجود دارد که نسل‌های فعلی و آینده ایران و سایر کشورهای اسلامی بایستی از آنها باخبر باشند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"ما که در حال رفتن هستیم اما این تاریخ است که این دوره را برای آیندگان شرح خواهد داد"

آنچه سردار سلیمانی در حال رفتن گفت؛ از افتخاری برای تاریخ تا فدایی شدن برای اهل سنت

سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده مقتدر سپاه قدس در بامداد جمعه ۱۳ دیماه ۹۸، اجر ۴۰ سال جهاد بی‌امان خود در مسیر رضای الهی و پیشرفت انقلاب اسلامی را ستاند و در عملیات تروریستی آمریکا در کشور عراق به شهادت رسید.

در تاریخ زندگی پر افتخار سردار سلیمانی اما نکات و فصل‌های کمتر گفته‌شده‌ای وجود دارد که نسل‌های فعلی و آینده ایران و سایر کشورهای اسلامی بایستی از آنها باخبر باشند.

و این باخبری یقینا نفحاتی را شامل حال آنها خواهد کرد...

*برای خوانش شخصیت و مجاهدت‌های ۴۰ ساله سردار شهید سلیمانی، زمانی بس طولانی نیاز است.

خوانشی از حضور او در ۸ سال دفاع مقدس تا مجاهدتش برای خاموش‌سازی فتنه اشرار جنوبشرق کشور و سپس فرماندهی سپاه قدس و ارتباط با تمام مجاهدان عالم تا امروز.

در این میانه اما اشاره به چند نکته می‌تواند به مثابه چراغ راهنما؛ مسیری بهتر را در فهم ما از عمق مجاهدت‌های او خلق کند.

این سخن در وهله اول اغراق به نظر می‌رسد که "قاسم سلیمانی بزرگترین سردار تاریخ ایران زمین بود"! اما نه وقتی که بدانیم او قویترین دشمن تاریخ مسلمانان و ایران، یعنی لشکر داعش را شکست داد و مضمحل کرد.

و راستی این مدعا را بایستی در آنجا جست که شخص سردار شهید ما زمانی در دوران حیات بابرکت خویش گفته بود:

"در هیچ دوره‌ای از تاریخ، در زمان بربرها و تاتارها، حتی در حمله مغول، تاریخ شاهد این همه خشونت، توحش و سختی نبوده است. ۲۲۰۰ نفر از جوانان دانشکده اسپایکر عراق را دست بسته سربریدند و تیرباران کردند، هزارن زن و دختر ایزدی را بین خودشان به حراج گذاشتند و طفل نوزاد را از بغل مادرش جداکرده و جلوی چشم مادر سوزاندند. در تاریخ همچین توحشی نداشته‌ایم، این‌ها فتنه‌های بزرگی در برابر ما بود که سربلند از آن بیرون آمدیم و نباید این فتنه‌های بزرگ و خانمان سوز را با سیاست خلط کرد. نباید حرف‌های ناروا از روی ترس زد، ما که در حال رفتن هستیم اما این تاریخ است که این دوره را برای آیندگان شرح خواهد داد. "[۱]

و هم او بود که در اشاره به قدرت دواعش اینطور گفته بود که آنها در یک روز ۱۰۰ عنصر انتحاری را به جبهه نبرد گسیل می‌داشتند.

گزاره‌ای که برخی تحلیلگران معتقدند حتی در توان ارتش آمریکا و اسرائیل هم نیست.

نکته جالب توجه دیگری که در دوران حیات بابرکت سردار سلیمانی خاصّه در زمان فرماندهی سپاه قدس بایستی در نظر داشت، اشاره‌ها و تأکیدات این سردار دلیر ایرانی بر "حمایت از اهل سنت" است.

آنجا که طی سخنانی در یک یادواره شهدا در شهر کرمان گفته بود: جان ما همواره سپر بلای اهل سنت بوده است. [۲]

تأکیدی که شواهد و اسناد آنرا می‌توان در وجب به وجب کارنامه سردار شهید سلیمانی دید و لمس کرد.

چه در دفاع از مردمان سنی جنوبشرق ایران و چه در دفاع از اهل سنت افغانستان و سوریه و عراق و...

یعنی او علاوه بر ایستادگی در مقابل جرّارترین و پر شدت ترین دشمنان تاریخ ایران و اسلام؛ نماد تقریب مذاهب نیز بود و با سپر قرار دادن جان خویش در مقابل خواهران و برادران اهل سنت، ‌ "پرچم وحدت" را تا همیشه تاریخ به اهتزاز درآورد.

و این گزاره‌ها به روشنی نشان می‌دهد که چرا خبرگزاری انگلیسی رویترز در صبح روز اعلام شهادت سردار سلیمانی مجبور به اعتراف شد که "-شهید- سلیمانی طی دو دهه گذشته از چندین عملیات ترور علیه وی توسط سازمان‌های غربی، اسرائیلی و عربی جان سالم به در برده بود. "[۳]

خداوند متعال بر درجات این شهید عزیز و این بزرگترین سردار تاریخ ایران بیافزاید و جوانان کهن بوم و بر ایران اسلامی را در مسیر او ثابت قدم بدارد.

***

"ارزانی" به FATF مربوط است یا به روحانی!؟

هدایت‌الله آقایی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ طی یادداشتی در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی، در ادامه تأکیدات اصلاح‌طلبان بر تسلیم شدن ایران اسلامی در مقابل FATF و پذیرش آن نوشته است:

"بر اساس توضیحات معاون حقوقی رئیس‌جمهور، در صورتی که نام ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی قرار بگیرد. اطلاعات بیشتری برای تجارت با ایران از سوی بانک‌های خارجی طلب می‌شود و در نتیجه این عدم تصویب FATF است که معیشت را برای مردم ایران در دوره تحریم و فشار حداکثری سخت می‌کند، نه تصویب این لوایح. پذیرش این لوایح امتیازی به غرب یا آمریکا نیست، بلکه امتیازی به بانک‌ها و تجار ایرانی است که راحت‌تر به صادرات و واردات بپردازند! "[۴]

*نظیر اظهارات آقایی را پیش از این، عباس آخوندی، وزیر اسبق راه و شهرسازی نیز بر زبان آورده و اینطور گفته بود که "ماهیت برجام امنیتی بود و بهبود اقتصادی از دستاوردهای بعدی برجام بود مشروط بر اینکه مسئله FATF حل می‌شد! "[۵]

محمد توسّلی، دبیر تشکل منحلّه نهضت آزادی هم زمانی در یک یادداشت اینطور ادعا کرده بود که گرانی‌های رخ داده در بازار به دلیل عدم مذاکره با آمریکاست! [۶]

این اظهارات در حالی است که مردم و افکار عمومی جامعه ایرانی هنوز در حال لمس تلخی وعده‌های پیش از این اصلاح‌طلبان در قبال روحانی و برجام و غیره هستند.

فلذاست که اصرارهای فعلی همین آدم‌ها بر امضای یک توافق ننگین دیگر را بایستی با عینکی غیر از عینک سیاست و اقتصاد نگریست!

عمده کارشناسان و حتی تحلیلگران اقتصادی جریان چپ معتقدند که بزرگترین معضل فعلی در بازار کالاها و اجناس ایران؛ مبحث گرانی و ناواقعی بودن قیمت‌ها است [۷] که آن هم نه به دلیل تحریم‌ها که دقیقا به علت "عدم نظارت دولت بر قیمت‌ها" رخ داده است و ریشه‌ای کاملا داخلی دارد.

عدم نظارتی که متأسفانه از سوی مادران فکری دولت اعتدال نیز مورد تأکید قرار دارد و هیچ عزمی هم در دولت برای فیصله دادن به این نگاه غلط اقتصادی دیده نمی‌شود.

برخی تحلیلگران معتقدند تعمّدی که برای عدم نظارت بر  قیمت‌ها دیده می‌شود، می‌تواند در چارچوب تئوری امنیتی نفوذ قابل بررسی باشد و اگر فیصله نیابد؛ می‌رود تا اغتشاشات آبان ۹۸ و دیماه ۹۶ را تکرار کند و به "فتنه اقتصادی" بیانجامد.

***

خاطره آیت‌الله سبحانی از آمادگی حاج قاسم برای شهادت

حضرت آیت‌الله سبحانی، از مراجع عظام تقلید، در پیامی تصویری به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی، ‌ به ذکر خاطره‌ای از آن شهید خونین‌بال پرداخته و گفت: او می دانست که شهادت در کنارش است و روزی کفنش را آورد من امضا کردم، هرچند به او گفتم که شما فوق این امضا هستید اما کفن ایشان را امضا کردم، معلوم می‌شود او در راه رفتن بود و این مسأله را احساس کرده بود و خدا او را با شهدای کربلا محشور کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ‌ وی همچنین در این رابطه تصریح کرد: ایشان همیشه در صحنه بوده و در کارزارها فداکاری می کرد. حتی گاهی اوقات خود را در وسط میدان جنگ قرار می داد و خطر همیشه در کنار او بود اما چون فداکاری برایش هدف بزرگی بود به این مسائل اعتنا نمی‌کرد.[۸]

*ما در اینجا به نقل سخنی از امام راحل بسنده می‌کنیم که فرمود:

"از شهدا که نمی شود چیزی گفت. شهدا شمع محفل دوستانند. شهدا در قهقهه‌ی مستانه‌شان و در شادی وصولشان «عند ربهم یرزقون» ‌اند. و از نفوس مطمئنه‌ای هستند که مورد خطاب «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی» پروردگارند"...

***

۱_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۷۰۳۸۰۹

۲_ https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۰۲۹۰۳۵

۳_ mshrgh.ir/۱۰۲۶۰۷۰

۴_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۷۹۷۶۲

۵_ mshrgh.ir/۸۹۷۷۴۶

۶_ mshrgh.ir/۸۹۷۷۴۶

۷_ mshrgh.ir/۱۰۱۴۶۹۶

۸_ rasanews.ir/۰۰۲ejI

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    حاج قاسم در اوج شهید شد و این بهترین افتخار است
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      84 17
      ما تا کی باید بخاطر این اصلاح طلب های غرب زده، حاج قاسم ها بدیم؟
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      49 25
      اصلاح طلبان = دشمنان ایران، به زودی نابود خواهند شد.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      62 33
      از این منبعد هرکس حرف از مذاکره با شیطان بزرگ بزند باید تودهنی محکم بخورد.
    • مهدی ID ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      28 8
      لطفا" سفارت آمریکا در تل آویو را بزنید
  • س ح IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    51 20
    این مسأله را احساس کرده بود و خدا او را با شهدای کربلا محشور کند. به نظرم بالاترين دعا هم همين است خدا او را با شهداي كربلا محشور كند و او را ذخيريه روز ظهور امام زمان عج كنند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    60 46
    اندکی از مرام شهید عزتمندوعزت آفرین بدانید و اندکی بیاندیشید تا عیش و راحت و رفاه را در تصویب لوایح ننگین ندانید. بیدار شوید
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      34 23
      امریکایی ها می گویند برای تاثیر کامل فشار حداکثری باید FATF در ایران تصویب و اجرایی بشود و اصلاح طلبان هم همین را می گویند !
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    43 34
    سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹ وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾ (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.
  • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    40 34
    جمله ای که در ارتباط با سردارشهید سلیمانی میشود گفت اینکه ای شهدای مدافع حرم در عراق و سوریه و ای شهدای جبهه مقاومت و ای شهدای 8 سال دفاع مقدس فرمانده شما به شما پیوست از او به زیبایی پذیرایی کنید و او را درآغوش بگیرید که از 40 سال مبارزه بی امان با استکبار و تروریستهای دست پروده او بسیار خسته است تنش پراز زخم های فراوان که نیاز به مرحم دارد او علمدار سید علی است که دشمن همانند علمدار کربلا دستانش را قطع و مانند سیدالشهداء بدنش را قطعه قطعه کرد ای سردار عزیز , ایران سرداری به دلاوری تو در تاریخش ندیده است یقینا او سرداری است که حضرت ولی عصر (عج) به وجودش افتخار میکرد همانطوری که رهبری به وجودش افتخار میکرد
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    11 23
    وقتی ناو آمریکایی هواپیمای مسافری ما رو زد من 10 سالم بود می دیدم اینا فقط محکوم می کنند!عقلم به خیلی چیزا نمیرسید ولی حرص می خوردم که چرا اون ناو رو نمی زنند؟ الان 40 سالمه هنوز برام سواله که اینا بعد از این همه سال و این همه ادعا هنوز جرات رودررویی با آمریکا رو دارند یا نه؟ در ضمن رسانه های ایران که بیشتر هم حکومتی هستند به جای گیر دادن به اینستا گرام و آزادی بیان در مورد خودشون هم نظر بدن!!!
    • رضا IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      1 21
      الآن هم عقلت به خيلى از چيزها نميرسه دوست عزيز ! مگر ايران پهباد دويست مليون دلارى امريكا رو توى روز روشن نزد ؟! روياروئى با امريكا مگه غير از اينه ؟! چه بسا ناوشون هم زديم ، خدا رو چه ديدى ؟!
  • علی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    28 32
    حاج قاسم عزیز خدا رحمتت کنه. من با سیاست های نظام مشکلات بسیاری دارم، انتقادهای فراوانی به نظام جمهوری اسلامی دارم. چه توی سیاست داخلی و چه سیاست خارجی. اما شما قضیه ات برای من فراسیاسی بود و هست. تا ابد یادم میمونه که مردی بی ادعا و با دل و جرات به نام حاج قاسم سلیمانی بود که داعش رو از بین برد. داعشی که به خون همه ی ایرانیها، صرفنظر از دیدگاه سیاسیشون تشنه بود. حاج قاسم، سردار بزرگ ایرانی، دمت گرم.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    9 3
    هرچه فریاد دارید دارید بر سر اصلاح طلبان بی بته نوکر صفت بکشید که هر چه بد بختی داریم از این هاست واربابانشون
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    6 2
    دشمنان درداخل همان اصلاح طلبان(افسادطلبان)هستند.
  • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    7 12
    توروخدا انتقام بگیرین.بخدا داریم میسوزیم ار نفرت..حتی اونایی که تاحالا فک میکردیم ضد انقلابن هم ناراحتن و امروز همه در مورد انتقام حرف میزدنند...دلمون شکسته فقط فقط فقط با انتقام آروم میگیره
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    14 3
    عزیز دل ملت قهرمان. سپهبد سلیمانی خوشزبان . امیر شجاع و فهیم و صبور . بسر بردی عمرت بعشق زبور . بقرآن و پیغمبر و اهل دین . بخفت کشاندی همه اهل کین . شهادت نباشد به هرکس نصیب . مگر بوده باشد وجودش خصیب . هنیئا لک ای سرور راد ما . شدی ماندگار در دل و یاد ما .
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    9 13
    سپهبد سلیمانی با صفا . همه عمر کردی بعهدت وفا . بدان نیست مهرت ز دلها جدا . قرارگاه عرش بزر گ خدا . همه غمگساریم ز پیر و جوان . براهت رویم جملگی پر توان .
  • فاطمه IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    7 3
    شهادت مبارک سردار انتقامت را خواهیم گرفت
  • فاطمه IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 3
    عالی بود واقعا لذت بردم
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    7 11
    پیراهن مشکی رو از تن بیرون نمی کنم تا دلم رو خنک کنین به انتقام والسلام
  • فقط شهادت IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    4 3
    سردار برای ماهم دعا کن که عاقبتمان ختم به شهادت شود.هرچند که بنده حقیر لایق شهادت نیستم.سردار دلمان برایت تنگ میشود هرچند که... شما هستید ولی....چشمان پرگناه من از دیدن شما عاجز است. رشته ای بر گردنم افکنده دوست می کشد هرجا که خاطرخواه اوست
  • ali SE ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 11
    نابود کردن هواپیمای امریکایی در تمام عراق . و ممنوعیت پرواز کامل .
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 2
    دشمنان خبیث . بشنوید این حدیث . فرعونان زمان . هیچ ندارید امان . ما قوی تر ز شیر . از جوان تا به پیر . کار سر دار خویش . می بریم خوب به پیش . چون بعقل سلیم . بود باید حلیم .
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار ) IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    3 12
    دشمنان خبیث . بشنوید این حدیث . فرعونان زمان . هیچ ندارید امان . ما قوی تر ز شیر . از جوان تا به پیر هر کدام یک یلیم . همچو موسی کلیم . کار سر دار خویش . می بریم خوب به پیش . راه حق می رویم . تا که پیروز شویم . چون به عقل سلیم . بود باید حلیم .
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    3 4
    دشمنان خبیث . بشنوید این حدیث . فرعونان زمان . هیچ ندارید امان . ما قوی تر ز شیر . از جوان تا به پیر هر کدام یک یلیم . همچو موسی کلیم . کار سر دار خویش . می بریم خوب به پیش . راه حق می رویم . تا که پیروز شویم . چون به عقل سلیم . بود باید حلیم .
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار ) IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    0 0
    گذشت آن زمانی که آنگونه بود . ابر مفسدان را جهان چونه بود . ز قرآن گرفتیم الهام ما . ابر مفسدان را نشانیم بجا . کنون است موسی و چوبدسیش . برد از میان فرعون و هستیش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس