محسن رضایی نمایه

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجمع در مورد FATF به ابعاد مختلفی توجه دارد، گفت: مجمع زیر بار هیچ قرارداد ننگینی نخواهد رفت اما به وحدت جامعه نیز توجه ویژه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه در نشست تخصصی روایان کشور در حاشیه پنجمین اجلاس ملی فعالان مردمی جهاد و شهادت در سالن همایش‌های خلیج فارس موزه دفاع مقدس سخن می‌گفت، همچنین از حضرت زینب(س) به‌عنوان سخنگوی پر قدرت بزرگ‌ترین حادثه تاریخ نام برد و گفت: امیدواریم فرهنگ جهاد و شهادت که از عاشورا و با رشادت‌ شخصیت‌هایی همانند حضرت زینب(س) به ما رسیده است با زبان صادقانه راویان در نسل‌های آینده ترویج یابد.

بیشتر بخوانید:

چرا مجمع کار لوایح «به‌شدت خطرناک» را یکسره نمی‌کند؟

چه کسی باید به ابهامات FATF پاسخ دهد؟

وی توسل به ائمه اطهار(ع) را یکی از رموز موفقیت‌آمیز دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، هیچ عملیاتی نبوده است که با رمز یا زهرا (س) با شکست به پایان برسد؛ در برخی از عملیات‌ها نیز هرگاه به بن‌بست می‌رسیدیم نام عملیات را به نام حضرت زهرا(س) مزین می‌کردیم و مشکل رفع می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: "جنگ" امانت بزرگی است که نباید برای دفاع از جناح و گروه خود، روایت‌گری کنیم چرا که این عملکردهای اشتباه یک تهدید خطرناک و بزرگ است؛ تاکنون نیز بسیاری از بنده خواسته‌اند که خاطرات خود را مکتوب کنم اما نپذیرفته‌ام.

وی اظهار کرد: در جنگ دو نوع ابتکار و نوآوری داشتیم. اول: ابتکارات کلی و دوم: ابتکارهای اجرایی جنگ. سال نخست ایران با شکل خاصی می‌جنگید یا به صورت جنگ‌های ستاد نامنظم با فرماندهی شهید چمران و یا به صورت جنگ کلاسیک؛ اما از سال دوم جنگ با قواره تازه‌ای کار خود را دنبال کرد.مکتب، قواره، مدل، الگو و چارچوب جنگ ایران در سال دوم جنگ تحمیلی تغییر کرد و در نتیجه ایران اسلامی توانست به واسطه این تغییر به شکست حصر آبادان برسد.

وی ادامه داد: اخیرا نیروی دریایی آمریکا تحقیقاتی انجام داده است که در آینده اگر میان ایران و آمریکا جنگ شود فرماندهان نظامی ایران چگونه تصمیم می‌گیرند، این مطالعات بر اساس شیوه عملیات فرماندهان در جنگ تحمیلی مورد بررسی قرار گرفته است.

رضایی گفت: نیروهای انقلاب امروزه بیش از گذشته باید به یکدیگر نزدیک‌ شوند چرا که اگر قرار باشد جدا از یکدیگر کار کنند برکت کار از بین می‌رود به ویژه زمانی که خود ما احساس کنیم نسبت به دیگران فرق داریم.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند محسن رضایی در جنگ بر اساس استخاره عمل کرده است در حالی‌که ما فقط به قرآن کریم پناه آوردیم که آثار آن را نیز در دفاع مقدس مشاهده کردیم و این توسل همانند توسل به ائمه اطهار (ع) است.

او با تاکید بر اینکه دفاع مقدس بزرگ‌ترین ذخیره علمی، معنوی و نظامی است، تصریح کرد: اکنون این امانت بر عهده ما گذاشته است و ما باید این عملیات را به شیوه مطلوب به نسل آینده منتقل کنیم.

رضایی لازمه کار روایت‌گری را مطالعه و ارائه نقل قول مستند، دانست و درپایان متذکر شد: روایتگر باید داشته‌های خود را در اختیار مخاطب قرار دهد و اگر موضوعی را نمی‌داند بدون تعارف اعلام کند، در مورد آن موضوع اطلاعات لازم را در اختیار ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    37 7
    اصلاح طلبان = منافقین. در آینده ای بسیار نزدیک از بین خواهند رفت.
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
      0 0
      خاک بر سر تو و مشرق که این کامنتو چاپید.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
      0 0
      همه با هم ان شا ا... ولی وای به حال تو
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    آفرین عالی بود
  • نون خ IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    برادر محسن اینو گفت مطمئن شدم مجمع تصویب خواهد کرد
  • علی یانگ IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    9 13
    مگه خبر از این بدتر هم میشه اول صبح شنید.تسلیت به ملت ایران و امام عصر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس