آتش در استرالیا

نخست‌وزیر استرالیا در سفر به یکی از مناطق آسیب‌دیده از آتش‌سوزی‌های اخیر در این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش مشرق، ساکنان خشمگین شهر «کوبارگو»، واقع در ایالت «نیو ساوت ولز» استرالیا که اخیراً صحنه آتش‌سوزی مرگبار بوده عملکرد نخست‌وزیر «اسکات موریسون» در مدیریت این حادثه را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.   

ببینید:

تصویر ماهواره‌ای از آتش سوزی مهیب استرالیا

عکس/ افزایش تلفات آتش‌سوزی استرالیا

پایگاه خبری «news.com.au» گزارش داده ساکنان خشمگین این شهر موریسون را «هو» کرده‌اند. 

در فیلمی که در فضای مجازی پخش شده یکی از معترضان از دست دادن با موریسون خودداری کرده و به او می‌گوید باید بودجه بیشتری در اختیار اداره آتش‌نشانی قرار دهد. 

در این فیلم یک معترض فریاد می‌زند: «آقای نخست‌وزیر؟ چطور فقط چهار ماشین آتش‌نشانی برای دفاع از شهرمان در اختیار داشتیم؟ شهر ما پول زیادی ندارد، اما قلب‌هایمان از طلا است آقای نخست‌وزیر.»

یک معترض دیگر به موریسون می‌گوید: «تو احمقی. واقعاً احمقی. هیچ رأیی به تو داده نخواهد شد. شما بودجه ما را کنترل می‌کنید و ما مثل همیشه فراموش شده‌ایم.»

پایگاه news.com نوشته پاره‌ای از معترضان هم بر سر موریسون فریاد زده‌اند که باید از خودش، بابت اینکه اجازه داده کشور در آتش بسوزد «شرمسار» باشد. 

شهر «کوبارگو» یکی از شهرهایی بود که متحمل بیشترین خسارت‌ها بر اثر آتش‌سوزی‌های اخیر در استرالیات شده است.

ساکنان شهرهای آسیب‌دیده در این آتش‌سوزی‌های معتقدند موریسون اقدامات لازم را برای کمک به سانحه‌دیدگان جهت مقابله با صدها آتش‌سوزی ایجادشده در این کشور انجام نداده است. 

موریسون در مصاحبه با ای‌بی‌سی درباره این انتقادات گفت: «برایم عجیب نیست که مردم در حال حاضر بسیار خشمگین هستند.»

وی اضافه کرد: «به همین دلیل امروز اینجا آمدم تا خودم شاهد ماجرا باشم و هر کاری که لازم است انجام دهم.»

موریسون تصریح کرد: «مردم در اینجا همه چیز را از دست داده‌اند و روزهای بسیار خطرناکی هم در پیش است. ما همه کارهای لازم برای حمایت‌هایی که آنها نیاز دارند انجام خواهیم داد.» 

آتش‌سوزی‌هایی که از چند ماه پیش در استرالیا آغاز شد، تاکنون نزدیک به ۵ میلیون هکتار از جنگل‌ها و اراضی این کشور را سوزانده، ۱۰ نفر را کشته و بیش از ۹۵۰ خانه را ویران کرده است. در این میان ایالت نیو ساوث ولز بیشترین خسارت را دیده و ۸۵۰ واحد از خانه‌های تخریب‌شده در این ایالت قرار داشته است.

گفته می‌شود دستکم ۱۷ نفر تاکنون در سراسر استرالیا در نتیجه این آتش‌سوزی‌ها جان خودشان را از دست داده‌اند. 

مسئولان نیوساوث ولز، به دلیل احتمال شدت گرفتن آتش‌سوزی‌ها از فردا (جمعه) به مدت هفت روز وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند. 

کمیسر خدمات آتش‌نشانی روستایی «نیوساوث ولز» اعلام کرده که سرویس‌های امداد با «چالش‌های جدی» در زمینه دسترسی به مناطق دورافتاده برای کمک به زخمی‌ها روبرو شده‌اند و سه نفر از امدادگرانی که قصد اعزام به این منطقه را داشتند، مجبور شدند به دلیل سوختگی با بالگرد از منطقه خارج شوند.

چند روز پیش، شبکه بی بی سی گزارش کرد که با افزایش دمای هوا به ۴۰ درجه در تمامی ایالات استرالیا، آتش‌سوزی در این کشور از کنترل خارج شده است.

نگرانی‌هایی از افزایش میزان تلفات ناشی از این آتش‌سوزی گسترده وجود دارد زیرا شعله‌های آتش در جنوب شرقی استرالیا از کنترل خارج شده است و تاکنون بیش از ۲۰۰ خانه را تخریب کرده و برخی از شهرهای کوچک را به ویرانه تبدیل کرده است.

مقام‌های استرالیا هشدار داده‌اند که احتمال تشدید آتش‌سوزی در روز شنبه هفته آینده به واسطه افزایش دمای هوا وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس