سعدالله زارعی و هادی محمدی

سعدالله زارعی گفت: آمریکایی‌ها، حمله به مقر حشدالشعبی را به امید ایجاد دو قطبی در عراق دنبال کردند تا عده‌ای را موافق و دسته‌ای را مخالف ادامه فعالیت‌های حشدالشعبی کنند.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی، با اشاره به ماجراجویی اخیر آمریکا در عراق، گفت: آمریکایی‌ها در صدد هستند از اغتشاشات عراق سواستفاده کرده و سمت وسوی مطالبات مردمی را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:

انگیزه آمریکایی‌ها از غارت نفت سوریه چیست؟

وی با بیان اینکه مطالبات مردمی در عراق به‌سمت اصلاح وضعیت سیاسی است، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند آن را به سمت تغییر شرایط امنیتی پیش ببرند زیرا تغییر فضای سیاسی کمکی به آنها نمی‌کند چراکه می‌دانند اگر مردم عراق دوباره بخواهند  در انتخاباتی شرکت کنند به همین افرادی که روی کار هستند و یا مشابه آن‌ها رای می‌دهند. 

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه امنیت، موضوع مهمی است که تاکنون باعث ایجاد وحدت در کشور عراق شده است، گفت: آمریکایی‌ها، حمله به مقر حشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) را به امید ایجاد دو قطبی در عراق دنبال کردند تا عده‌ای را موافق و دسته‌ای را مخالف ادامه فعالیت‌های حشدالشعبی کنند.
 
زارعی یادآور شد: آمریکایی‌ها از حمله به مقر حشدالشعبی نیت دیگری هم داشتند مبنی بر اینکه از آن به‌عنوان اهرم فشاری استفاده کنند و حشدالشعبی را در ماموریت‌های برون مرزی‌شان تحت فشار بگذارند و یا  جلوی‌شان را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اگر بتوانند پرونده حشدالشعبی را در عراق ببندند و یا محدود کنند از این اقدام فروگذار نخواهند کرد. آمریکایی‌ها امیدوار هستند چنین اقدامات محدودکننده‌ای را در خصوص دیگر کشورهای عضو محور مقاومت در منطقه داشته باشند تا در نهایت جبهه مقاومت را تضعیف کنند و این در برنامه کلی‌شان قرار دارد.
 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    2 2
    یانکی های احمق ومتوحش باید به خانه اشان برگردند تامسلمانان واقعی در غرب اسیا متحد ورژیم کثیف واشغالگر صهیونیسم اربین برود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس