کودک افغانستانی

سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان گفت که در حدود شش میلیون کودک در کشور با خطرهای جدی و گوناگون روبه‌رو هستند.

به گزارش مشرق، حکومت افغانستان و اداره‌ حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، امروز پنج‌شنبه ۱۲ جدی، طی یک نشست تفاهمی را در مورد برنامه‌ کاری مشترک برای حفاظت از کودکان در سال‌‎های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به امضا رساندند.

بیشتر بخوانید:

طالبان مدعی حمله به پایگاه آمریکا در بگرام شد

۴۲۲ هزار شهروند افغانستانی در سال ۲۰۱۹ آواره شدند

سید انور سادات، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان در این نشست گفت که در حدود شش میلیون کودک در کشور با خطرهای جدی و گوناگون روبه‌رو هستند.

وی افزود شمار زیادی از کودکان در افغانستان از آموزش و پرورش محروم بوده و کارهای سخت و طاقت‌فرسا انجام می‌دهند.

شیما سین گوپتا، رییس یونسف در افغانستان نیز تاکید کرد که به دلیل فقر و جنگ، کودکان در افغانستان با چالش‌های جدی دست به گریبان هستند و برای رسیدگی به این چالش‌ها نیاز است یک اقدام به‌صورت مشترک انجام شود و یونیسف متعهد است که برای پشتیبانی از کودکان با دولت افغانستان همکاری کند.

سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان نیز چندی پیش از مجلس نمایندگان خواسته بود تا هرچه زودتر قانون پشتیبانی از کودکان را تصویب کند.

وی گفت هرچند در بخش حقوقی پیشرفت‌های خوبی برای پشتیبانی از کودکان انجام شده اما در عملی‌سازی قانون، هنوز چالش‌های جدی وجود دارد.

این برنامه‌ی کاری مشترک قرار است در دو سال آینده‌ی میلادی با هزینه‌ ۳۲ میلیون دلار عملی شود؛ بودجه‌ای که شامل ساخت مدارس در نقاط دور دست برای کودکان محروم از آموزش و پرورش، برنامه‌های آگاهی‌بخشی برای خانواده‌ها و رسیدگی به وضعیت کودکان می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس