کد خبر 1025890
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
وریا غفوری

جذابیت فوتبال، اهمیت فوتبال و تمام آن چیزی که فوتبال برای آن بازی می‌شود «گل»است.

به گزارش مشرق، در میان برترین‌ها علاوه بر چهره‌های تازه‌وارد، بازیکنانی هستند که جای ثابتی در این جدول برای خود رزرو کرده‌اند. بازیکنانی مانند وریا غفوری یا محمدرضا حسینی.

 

جذابیت فوتبال، اهمیت فوتبال و تمام آن چیزی که فوتبال برای آن بازی می‌شود «گل»است. در میان تمام بازیکنان حاضر در زمین آن بازیکنی که فوتبال را به آن نتیجه نهایی‌اش می‌رساند بیش از بقیه در معرض توجه و اهمیت قرار دارد. در این میان اما شاید بازیکنانی که زمینه ساز این گل شده‌اند کمتر دیده شوند. اگرچه در سال‌های اخیر بازیسازها و مهندسانی که پایه‌گذار گل‌ها و بردهای تیمشان بودند بیشتر دیده شدند اما باز هم به اندازه گلزنان مورد تقدیر و توجه قرار نگرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

مهدی قائدی طلسم آرش برهانی را می شکند یا شیخ دیاباته؟

در میان مهندسان و گلسازان این فصل چهره‌های جالبی دیده می‌شود. در صدر جدول پاسورها دو میهمان ناخوانده حضور دارند. مهدی قائدی جوان و میلاد جهانی باتجربه. استقلال بعد از مدت‌ها هم در جدول گلزنان و هم پاسورها نماینده دارد و قائدی جوان نماینده آنها در هر دو جدول است. او با 5 پاس گل در صدر جدول پاسورها حضور دارد. میلاد جهانی هم از چهره‌های غیرقابل پیش‌بینی صدر جدول است. بازیکن صنعت نفت آبادان که یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌اش را پشت سر می‌گذارد. او در زمان نادردست‌نشان هم فصلی رویایی داشت و در 10 هفته اول توانست با 3 پاس گل و گرفتن 2 پنالتی آماری موفق ثبت کند اما مصدومیت رباط صلیبی به او اجازه نداد که فصل رویایی‌اش را خوب به پایان برساند. حالا جهانی بعد از یکی، دو فصل مصدومیت و افت به روزهای آرمانی‌اش بازگشته و عصای دست اسکوچیچ است.

در رده‌های بعدی بازیکنانی با 4 پاس گل قرار دارند. محمدرضا حسینی، سعید واسعی، وریا غفوری، مسعود شجاعی، معین عباسیان و علی کریمی.  استقلالی‌ها در میان 4 پاسی‌ها هم دو نماینده دارند. علی کریمی و وریا غفوری دو بازیکن فاز دفاعی استقلال هستند که با 4 پاس گل نقش زیادی درموفقیت‌های استقلال این فصل داشته‌اند. به غیر از دو استقلالی، بقیه بازیکنان این رده هافبک‌های هجومی هستند. هافبک‌های سپاهان، پیکان، تراکتور و شهرخودرو با 4 پاس گل خود را در رده دوم قرار داده‌اند. تیم‌هایی که به غیر از پیکان از مدعیان اصلی قهرمانی هستند و قطعا روی این بازیکنان برای نیم‌فصل دوم حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند تا به آنها در راه رسیدن جام کمک کنند.

حسین ابراهیمی، مهدی ترکمان، نورافکن،محمد محبی، سعید صادقی،علیپور و رضاوند هم سه پاس گل‌داده‌اند. استقلال پای ثابت رد‌ه‌های مختلف جدول پاسورهاست و در این رده هم رضاوند را به عنوان نماینده در اختیار دارد. رضاوند با این که بازی‌های زیادی در ترکیب استقلال حضور نداشته اما با 3 پاس گل عملکرد بسیار خوبی داشته است. بالاخره در این قسمت نامی هم از یک بازیکن پرسپولیس دیده شد. علیپور که چندان در گلزنی موفق نبوده با 3 پاس گل در رده سوم قرار می‌گیرد.

در میان برترین‌ها علاوه بر چهره‌های تازه‌وارد بازیکنانی هستند که جای ثابتی در این جدول برای خود رزرو کرده‌اند. بازیکنانی مانند وریا غفوری یا محمدرضا حسینی که در بیشتر مواقع وظیفه گلسازی را به خوبی برای همبازیانشان انجام می‌دهند و مهندسان همیشگی لیگ هستند.  فصل گذشته محمد کریمی با 8 پاس گل عنوان بهترین پاسور را از آن خود کرد. بازیکنی که به دلیل نیمکت‌نشینی در اواخر فصل نتوانست آمارش را بهتر کند و هیچ بازیکن دیگری هم به رکورد او نرسید. پیش‌بینی می‌شود که شاید بازیکنان مدعی بتوانند این فصل با ادامه درخشش در نیم‌فصل دوم این آمار را بهبود ببخشند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس