ادلب

گروه‌های تروریستی در جنوب و جنوب شرق استان ادلب، برای مقابله با عملیات ارتش سوریه، عملیاتی جدید در چندین محور آغاز کردند.

به گزارش مشرق، گروه‌های تروریستی ائتلاف‌کرده تحت نام «الفتح المبین» در جنوب استان ادلب، امروز از آغاز عملیاتی جدید برای مقابله با عملیات ارتش سوریه خبر دادند. 

ببینید:

عکس/ کشف تونل‌های تروریست‌ها در جنوب ادلب

به گزارش رسانه‌های وابسته به معارضان، «الفتح المبین» امروز از آغاز عملیاتی گسترده و در چند محور در شرق و جنوب شرق استان ادلب خبر داد و هدف آن، پس‌گیری مناطق تازه آزادشده به دست ارتش سوریه، طی دو هفته گذشته عنوان شده است. 

شبکه خبری «إباء» وابسته به ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» (هتش) که عضو مهم آن «جبهة فتح الشام» (جبهة النصره سابق) است، امروز اعلام کرد که نیروهای هیئة تحریر «دو عملیات استشهادی» (انتحاری) در نزدیکی نیروهای ارتش سوریه در غرب شهرک التح در جنوب استان ادلب انجام داده‌اند که بر اثر آن شماری از نیروهای ارتش عقب‌نشینی کرده‌اند.

ضدحمله جبهة النصره در قالب ائتلاف «الفتح المبین» با هدف بازاشغال بیش از چهل روستا و شهرکی است که ارتش سوریه طی دو هفته گذشته در جنوب و جنوب شرق ادلب آزاد و پاکسازی کرد.

در مقابل، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) عصر پنجشنبه گزارش کرد که ارتش سوریه با حملات تروریست‌ها به شهرک التح مقابله کرده است. سانا نوشت که ارتش موفق شده حمله تروریست‌ها در اطراف شهر معرة النعمان به دو شهرک التح و جرجناز در جنوب شرقی استان ادلب دفع کند. 

عملیات سوریه در ادلب پس از آن آغاز شد که ترکیه در عمل به تعهداتی که در خلال نشست سوچی و آستانه درباره پایبندی گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن به مفاد آتش‌بس داده بود، مرتبا تعلل نشان داد و اخیرا این گروه‌ها چندین بار به مواضع ارتش سوریه در سنجار حمله کردند.

این اتفاقات انگیزه‌ای برای ارتش سوریه شد تا با یک عملیات نظامی هرچه زودتر به حضور تروریست‌ها در منطقه پایان بدهد که این امر، سنگ بنای محکمی در تحولات آتی مربوط به سوریه و توافقات سیاسی برای حل نهایی بحران این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IT ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    همه را قتل وعام کنید در دفاع بیشترین تلفات را میتواند از مزدوران بگیرید
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    اره دیگه سردار سلیمانی هم دیگه نیست... تورچیه پرستان و پانتورکهای مغول عوثمانی به پیش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس