رئیس قوه قضاییه رئیسی

رئیس قوه قضائیه گفت: برنامه تحولی ارائه شده از سوی استان برنامه خوبی است و رئیس کل دادگستری استان البرز به صورت جدی طرح تحول را که خواسته جدی مقام معظم رهبری از ماست دنبال می کند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه عصر امروز در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان البرز در رابطه با طرح تحول قضایی گفت: برنامه تحولی ارائه شده از سوی استان برنامه خوبی است و رئیس کل دادگستری استان البرز به صورت جدی طرح تحول را که خواسته جدی مقام معظم رهبری از ماست دنبال می کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عمل صالح انسان را جاودانه می‌کند، افزود: زمان در گردش است و آنچه که از انسان ها بر جای می‌ماند اندیشه الهی و عمل صالح است. گام برداشتن در راه تقوای الهی و رضای خدا و دوری از هرگونه انحراف و لغزش مهم‌ترین کاری است که در زمان مسؤولیت باید انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس قوه قضائیه وارد استان البرز شد +برنامه‌ها

وی اذعان کرد:آن ایمانی ایمنی بخش است که انسان را از کجی ها حفظ کند و اگر انسان بخواهد ایمانش ایمنی بخش باشد باید خلوت و جلوت انسان را در پنهان و آشکار حفظ کند.

رئیسی بیان کرد: شما کارکنان و قضات در خط مقدم حفظ حقوق مردم هستید و زمینه‌های لغزشی هم وجود دارد که لازم است خدا را یاد کنید و از هرگونه لغزش پرهیز و در پرتگاه هایی که انسان از نظر اخلاقی و انسانی به آن سقوط می‌کند خود را حفظ کنید زیرا این شرط عاقبت به خیری است.

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: تصور نکنید در این میدان تنها قضات باید پاسخگو باشند بلکه کارکنانی که آنان را در انجام وظایف خود یاری می کنند نیز هم در ثواب آن‌ها و هم در کجی‌ها و انحرافات شریک هستند و باید پاسخگو باشند.کادر قضایی همواره خود را در محضر خدا ببینند و بدانند که لغزش آن ها زمانی آغاز می شود که خود را از نگاه خداوند دور ببینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تفاوت کار در قوه قضاییه با فعالیت در تمام سازمان‌های کشور اظهار کرد: رزق و روزی به همه می رسد اما مهم کارنامه ای است که پس از اتمام دوره مسؤولیت و فعالیت جلوه بیشتری در زندگی شما دارد.

ببینید:

عکس/ بازدید رییس قوه قضاییه از ندامتگاه کرج

فیلم/ صحبت‌های رئیس قوه قضائیه با زندانیان کرج

رئیسی افزود: لحظه احقاق حق یک نفر، ابطال باطل و تبسم رضایت یک صاحب حق شیرین ترین لحظاتی است که یک انسان می تواند تجربه کند. فعالیت در قوه قضاییه مسؤولیت خطیری است و همواره در صراط هستیم و نحوه تصمیم گیری و عملکرد ما نحوه عبورمان از این راه را مشخص می کند.

وی با تاکید بر حفظ کرامت همکاران قضائی و ارباب رجوع به عنوان یک اصل مهم عنوان کرد: نحوه رفتار کارمندان در ذهن مردم ماندگار می شود. کثرت کار و پرونده در دادگستری وجود دارد اما سلامت دستگاه قضا از جمله مسائل مورد تاکید و در اولویت قوه قضاییه است.

رئیسی بیان کرد: کمبودهای استان البرز در حوزه قضایی از صبح امروز با حضور ۱۰ هیات در مرکز استان و پنج هیات به شهرستان ها بررسی شد. گزارشات این هیات ها جمع بندی و در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مطرح می شود.

وی افزود: جلسه آینده شورای عالی قوه قضاییه به استان البرز اختصاص می یابد و موارد و مشکلات با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان بررسی می شود و دستورات لازم برای پیگیری برخی موارد صادر می شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پیگیری آن دسته مسائلی که امکان بررسی فوری نداشته باشند در دستورکار قرار می گیرند، در رابطه با تشویق قضات مطرح کرد: قضات ما از نیروهای صالح، کارآمد، دلسوز و چهره های پرکار و خدمتگزار هستند.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه باید با مدیران و کارکنان با عدالت رفتار شود، اذعان کرد: باید بین کسی که بیشتر کار کرده با کسی که کمتر فعالیت داشته تفاوت قائل شویم. فرسودگی ها و سختی کار نیز در پرداخت مزایا باید در نظر گرفته شود.

رئیس دستگاه قضا در رابطه با تعطیلی پنج شنبه اظهار کرد: این طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح و رد شد. اینکه همکاران ما باید برای رسیدگی به زندگی خود فرصت داشته باشند کاملا درست است اما ما با وضعیت خاصی مواجه هستیم.

وی با بیان این مطلب که آمار پرونده های استان البرز ایجاب می‌کند نه تنها پنج شنبه‌ها تعطیل نشود بلکه جمعه راهم باید کار کنیم گفت:هدف ما ایجاد تحول در دستگاه و کاهش زمان دادرسی بوده و دستیابی به آن مستلزم تلاش مضاعف و کار کردن متفاوت با گذشته در دادگستری است.

رئیسی اذعان کرد: ۶ هزار نیروی کارمند در دستگاه قضا مشغول فعالیت هستند که یک هزار و ۴۰۰ نفر به صورت رسمی جذب شده اند و مابقی نیز تا پایان سال جذب می شوند.

تحول با یک حرکت و اقدام متفاوت از قبل ایجاد می شود. در این تحول نباید کسی غایب باشد و تا آخر سال 6000 نفر جذب می کنیم نیرو، من برای کار مضاعف آمده ام.

وی با اشاره به اینکه ما باید زمان دادرسی را بسیار کوتاه کنیم، گفت: برای تحقق تحول در دستگاه قضا همه باید تلاش کنند در این خصوص حتماً جذب نیرو خواهیم داشت.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در سیستم دستگاه قضا جذب شش هزار نیروی کارمند را در دستور کار داریم که تاکنون هزار و ۴۰۰ نفر از آنها جذب شده است، گفت: قول داده ایم که تا آخر سال این شش هزار نفر جذب شوند.

رئیسی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت کاری بانوان، گفت: هر امتیاز، مزایا و مقرراتی که در قانون برای بانوان است باید در دادگستری به نحو مطلوب اجرا و عملیاتی شود. شرایط کاری بانوان در دستگاه قضا مورد توجه ما است.

این مقام قضایی در خصوص حل مسئله مالیات‌های قضات، گفت: کمیسیون تلفیق مجلس این مهم را پذیرفته مالیات‌های هیئت های علمی و قضات مورد توجه بوده و در کمیسیون تلفیق مجلس رسیدگی شده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه لایحه‌ای در خصوص تعیین تکلیف شوراهای حل اختلاف در قوه قضائیه تنظیم کرده ایم، گفت: این شورا مشتمل بر دو بخش شوراهای حل اختلاف و دیگری کارکنان آن از جمله دبیرخانه، بایگانی و دیگر کارکنان اداری است، تلاش شده این شورا به معنای واقعی شورای حل اختلاف باشد، برخی از پرونده‌ها مانند تهدید و یا توهین که در برخی شهرها بالاترین آمار را دارد باید در شورای حل اختلاف رسیدگی شود، چون با شاکی خصوصی آغاز و با رضایت آن نیز ختم می‌شود.

عضو مجلس خبرگزان رهبری تاکید کرد: با تصویب لایحه مربوط در مجلس شورای اسلامی جایگاه شورای حل اختلاف تثبیت خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مردم IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    5 1
    باید بیشتر تلاش کنید. کمه هنوز
  • دیده بان IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    2 0
    البته در اینکه نیروهای وفادار و مخلص نظام هر خدمتی بکنند عده ای به هیچ عنوان نمی بینند شکی نیست. اما از کسانی که دنبال تخریب جناب رییسی هستند و یا می گویند ما که هنوز چیزی ندیدیم فقط یک سوال دارم و خواهش می کنم جواب بدهند. آقای رییسی از 17 فروردین امسال شروع به کار کرد. با اینکه اختلاس امری طبیعی در مملکت ماست و با اینکه جلوگیری از وقوع اختلاس وظیفه ی سازمان های دیگری است.چرا؟ چرا از زمان حضور ایشان تا امروز حتی یک فقره اختلاس گزارش نشده است؟ آیا جز این است که اختلاس اندیشان وقتی به عاقبت کاری که می خواهند بکنند و سدی آهنین بنام قوه ی قضاییه به ریاست آقای رییسی می اندیشند کلا از فکر اختلاس بیرون می آیند؟؟؟ این نعمت نیست؟؟؟
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    4 0
    اقای رئیسی لطفا برای مجازات مدیران خاطی برنامه ای ارائه فرمائید. مانند وارد کننده های بچه های بی سواد با پول در دانشکده های پزشکی یا فروشندگان مجوز ها یا سوء استفاده از ارز دولتی و هزینه کنندگان ثروت ملی به غلط مانند سد کوتوند و0000
  • حسن IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    باسلام اگه مسعولین کاری انجام دهند تا کسانی که در شهر دیگری مشکل شکایت دارند وبتوانند از شهر خود پیگیر پرونده قضایی خود باشند تا دچار مشکل نشوند سپاسگزارم
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    4 1
    لطفا قضات بومی یک شهر و شهرستان برای دادگاههای اون شهرستان گذاشته نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس