فرانسه

پلیس فرانسه امروز (پنجشنبه) برای متفرق کردن معترضان به طرح تغییر قوانین بازنشستگی در «پاریس» به سمت آنها گاز اشک آور پرتاب کرد.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی پلیس فرانسه، امروز (پنجشنبه) به سمت معترضان به طرح تغییر قوانین بازنشستگی در «پاریس» گاز اشک‌آور پرتاب کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان به طرح دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای اعمال تغییرات در قوانین بازنشستگی این کشور، امروز (پنجشنبه) در بیست و نهمین روز از اعتراضات خود، در خیابان‌های پاریس تظاهرات برپا کردند.

طبق این گزارش، این طولانی‌ترین اعتصاب‌ سراسری در این کشور اروپایی از سال ۱۹۶۸ تاکنون محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ آتش زدن صدها خودرو در اولین روز سال نو

تصاویر ویدئویی منتشر شده از گزارشگر تلویزیون «ب ام اف» فرانسه که در صفحه توییتر قرار گرفته بود، نیروهای پلیس این کشور را در حال شلیک گاز اشک‌آور به سمت افراد در ورودی یک پایانه اتوبوسرانی نشان می‌دهد.

بنا به گزارش رویترز، پلیس پاریس تاکنون هیچ اظهارنظری درباره این خبر نکرده است.

اتحادیه کارگری «سی جی تی» که مواضع تقریباً تندی دارد، بعد از آنکه ماکرون متعهد شد که اصلاحات مربوط به طرح بازنشستگی را پیش ببرد، خواستار افزایش‌ اعتصاب‌ها در ماه جاری میلادی شد.

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی روز سه‌شنبه هفته جاری خود به مناسبت سال نانو میلادی گفت که انتظار دارد که دولت وی به صورت در خصوص اصلاحات بازنشستگی با اتحادیه‌های تجاری و کارگری وارد مصالحه شود با اینحال قرار نیست از اصول اساسی این طرح عقب نشینی کامل صورت بگیرد. 

اتحادیه‌های کارگری در این کشور خواهان توقف برنامه ماکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما ماکرون می‌خواهد که سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال کاهش دهد.

اتحادیه های کاری فرانسه کنار گذاشته شدن کامل سیستم جدید بازنشستگی را خواستارند. اعتراض به طرح ماکرون از چند هفته پیش موجب اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل این کشور شده است. این اعتصاب‌ها که طولانی‌ترین وقفه در بخش حمل و نقل این کشور از اواسط دهه هشتاد میلادی در این کشور را موجب شده، یک آزمون مهم در باره توانایی‌های ماکرون در اجرای تعهداتش در ایجاد اصلاحات در فرانسه بعد از به روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ به حساب می آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس