نتانیاهو دیوان کیفری بین المللی را به «تدلیس و ریاکاری» متهم کرد!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با متلاطم توصیف کردن وضعیت منطقه غرب آسیا، گفت از اقدامات آمریکا در دفاع از خود و اتباعش حمایت می‌کنند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه در تحولات عراق، مدعی شد آمریکا حق دارد از خود و شهروندانش دفاع کند.

نتانیاهو طی گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه پیش از سفر به یونان در این باره توضیح داد: «منطقه ما متلاطم است و اتفاقات بسیار ناگهانی و مهمی در آن رخ می‌دهد. ما هوشیار هستیم و به دقت آن را زیر نظر داریم. تماس‌های مداومی نیز با دوست بسیار خوبمان، ایالات متحده، داریم که شامل تماس تلفنی دیروز من [با وزیر خارجه آمریکا] می‌شود».

بیشتر بخوانید:

به نوشته صفحه توئیتر سخنگوی نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، وی اظهار داشت: «ما به طور کامل از تمامی گام‌هایی که آمریکا (در منطقه)‌ برمی‌دارد و همچنین حق کامل آن برای دفاع از خود و شهروندانش حمایت می‌کنیم».

نتانیاهو همچنین درباره سفر خود به یونان گفت: «ما برای یک نشست بسیار مهم با رئیس‌جمهور قبرس و نخست‌وزیر یونان [به این کشور] می‌رویم. ما ائتلافی را در شرق دریای مدیترانه تشکیل داده‌ایم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس این ائتلاف سه‌جانبه را «برای ثبات منطقه، آینده انرژی اسرائیل و تبدیل شدن آن به قدرت در این حوزه» حائز اهمیت دانست.

نتانیاهو چند روز پیش نیز در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، حمله هوایی این کشور به پایگاه نیروهای مسلح عراق در شهر مرزی قائم را تبریک گفته بود.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم نیز امروز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با مطرح کردن اتهامات بی‌اساس علیه معترضان عراقی و همچنین ایران در موضوع تحولات اخیر در بغداد، تعرض به سفارتخانه آمریکا را محکوم کرد.

سفارتخانه آمریکا در بغداد از صبح سه‌شنبه به صحنه اعتراضات ضد آمریکایی تبدیل شد. تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض به حمله هوایی اخیر آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان «الانبار» مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند. روز گذشته نیز نیز معترضان عراقی بار دیگر مقابل این مجموعه تحصن کرده و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد. منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    به روباه گفتند شاهدت كيه،گفت دمبم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس