تشویق شدید هواداران پس از درخشش علیرضا جهانبخش در برابر چلسی

گل دیدنی جهانبخش، او را وارد تاریخ باشگاه برایتون کرد.

به گزارش مشرق، انگار تقدیر چلسی، گل خوردن از لژیونرهای ایرانی با لباس آبی و سفید است!

۲۰ سال و ۳ ماه و ۱۱ روز بعد از اینکه علی دایی با لباس آبی و سفید هرتابرلین در بازی گروه هشتم لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ دروازه اد دی‌گوی هلندی را باز کرد، پسر آن روزها ۸ ساله ایرانی، با لباسی به رنگ مشابه این بار سنگر کپا آریزابالاگا را گشود تا چلسی به فاصله  ۲ دهه از ۲ ایرانی ضربه بخورد.

 رکوردهای تاریخی جهانبخش

علیرضا جهانبخش تنها ۴ روز پس از ثبت اولین گلش برای برایتون در بازی مقابل بورنموث که سریع‌ترین گل تاریخ این تیم در لیگ برتر انگلیس هم بود، مقابل چلسی هم رکوردهایی جدید به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید:

واکنش نشریه معروف انگلیسی به گل جهانبخش

*گل تماشایی او در فاصله ۷ دقیقه به پایان بازی با ضربه قیچی برگردان نه تنها برایتون را از شکستی خانگی در اولین بازی‌اش در سال جدید میلادی نجات داد بلکه او را به پنجمین بازیکن متفاوت برایتون در این فصل تبدیل کرد که برای این تیم به‌عنوان یک تعویضی گلزنی می‌کند. به این ترتیب تعداد بازیکنان تعویضی گلزن این تیم  در فصل جاری لیگ برتر انگلیس بیش از سایر تیم‌های لیگ جزیره شد.

*گل جهانبخش باعث شد برایتون برای اولین بار در بازی مقابل چلسی در لیگ برتر انگلیس امتیاز بگیرد. این دهمین بازی برایتونی‌ها مقابل آبی‌های لندن بود.

*جهانبخش با وجود اینکه در دقیقه ۶۸ به میدان رفت ۳شوت به سمت چارچوب حریف زد و ۳ موقعیت ساخت. در تاریخ باشگاه برایتون سابقه نداشته است بازیکنی در این دقیقه از بازی به میدان برود و چنین آماری به ثبت برساند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس