تهدید معترضان "حمایت معیشتی" از سوی دولت: حق با ما باشد یارانه‌تان قطع می‌شود+ سند

میرزایی از متقاضیانی که یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند، خواست برای قرار گرفتن در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی به سایت حمایت مراجعه کرده و در بخش ثبت خانوار جدید، اطلاعات درخواستی را وارد کنند.

به گزارش مشرق، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی اعلام کرد از دوشنبه هفته بعد، امکان ثبت درخواست بررسی مجدد برای دریافت یارانه حمایت معیشتی فراهم خواهد شد.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی با بیان اینکه حدود 4 میلیون و 900 هزار کد رهگیری دریافت کرده اند، افزود: از این میان، وضعیت 3 میلیون و 70 هزار و 531 خانوار بررسی شد که برای 419 هزار و 304 خانوار یعنی 1 میلیون و 221 هزار و 190 نفر پیامک ارسال و اعلام شد که یارانه معیشتی 2 ماه آن‌ها یکجا به حسابشان واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

میرزایی با اشاره به واریز یارانه حمایت معیشتی این گروه از هموطنان در روز گذشته، اظهار داشت: تعداد 666 هزار و 774 خانوار نیز هستند که در لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی نیستند اما ممکن است مشمول طرح حمایت معیشتی باشند، از همین رو امکان ثبت نام آن‌ها از 10 تا 24 دی فراهم شده و تاکید می‌شود که این مدت زمان تمدید نخواهد شد.

میرزایی از متقاضیانی که یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند، خواست برای قرار گرفتن در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی به سایت حمایت مراجعه کرده و در بخش ثبت خانوار جدید، اطلاعات درخواستی را وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها مسیر اطلاع رسانی نتایج بررسی، شماره تلفن همراه سرپرست خانوار است از این دسته از متقاضیان خواست اطلاعات سرپرست خانوار را در قسمت مربوطه سایت وارد کنند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: تا امروز 76 هزار درخواست بررسی در سایت ثبت شده است.

میرزایی تصر یح کرد: درخواست 2 میلیون و 651 هزار و 531 خانوار پس از بررسی‌ها پذیرفته نشده و از این گروه از هموطنانمان می‌خواهیم که فعلا به سایت مراجعه نکنند.

میرزایی افزود: این عده از هموطنانی که با درخواستشان موافقت نشده، می‌توانند از دوشنبه هفته بعد به سایت مراجعه کنند و با وارد کردن شماره ملی و شماره حساب، از علت رد درخواستشان مطلع شوند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی افزود: شنبه و یکشنبه هفته آینده به هموطنانی که پیش از این ثبت درخواست نکرده اند، اطلاعات لازم ارائه می‌شود.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: اگر هموطنانی هستند که یارانه معیشتی مرحله اول را دریافت کرده اند، اما در مرحله دوم این مبلغ به حسابشان واریز نشده، باید با مراجعه به بانک موضوع را پیگیری کنند، چون یارانه معیشتی هیچ خانواری در مرحله دوم قطع نشده است.

میرزایی درباره چگونگی محاسبه درآمد خانوارها گفت: برای شناسایی خانوارها فیش حقوقی کافی نیست و تمام نقل و انتقلات مالی آن‌ها بررسی می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال خانواده‌ای بود که سرپرست خانوار مستمری می‌گرفت، اما واریزی حساب دختر خانم ایشان در سال 97 بیش از 2 و نیم میلیارد تومان بود و، چون این دختر بعد از ازدواج از فهرست خانوار خارج نشده بود، دارایی او نیز محاسبه شده بود.

میرزایی درباره تهدید به قطع یارانه نقدی درصورت رد شدن درخواست دریافت یارانه طرح معیشتی گفت: طبق قانون، در صورت ارائه اطلاعات نادرست، دولت می‌تواند نسبت به استرداد این مبلغ اقدام کند و اگر محرز شود که اطلاعات فردی با آنچه که اعلام کرده مغایرت دارد، مشمول این قانون می‌شود.

وی تصریح کرد: طبیعی است که اگر صحت اطلاعات این افراد تائید شود، مشمول طرح خواهند شد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی بار دیگر تاکید کرد که از هفته آینده فرصت درخواست بررسی مجدد به هموطنانی که درخواست اولیه آن‌ها رد شده، فراهم خواهد شد.

میرزایی درباره اطلاعات مالی در نظر گرفته شده برای دهک بندی خانوارها گفت: برخی می‌گویند که ممکن است فردی مثلا 3 ماه پیش و در یک مقطع زمانی به دلایلی مثل فروش ملک یا خرید جهیزیه، مبلغ بالایی در حسابش باشد و به استناد همان رقم، جزو دهک‌های بالای درآمدی محاسبه شود، بنابراین ما اطلاعات مالی 3 سال قبل و 9 ماه اخیر را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: البته قرار گرفتن در 3 دهک بالا نیز به معنی ثروتمند بودن نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    26 2
    فقط دارن با اعصاب مردم بازی می کنن! گردش حسابو می بینه اما اقساطی که هر ماه طرف برا خریدن خونه یا جهیزیه میده رو نمی بینه!
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    7 1
    واقعا کن این رقم نجومی حقوق ماهیانه از کجا آوردن اگر اون مبلغ حقوق ادم بگیره به نظرشون دنبال این 100تومان ها میریم وجالب تهدید میکنن به قطع یارانه که کسی اعتراض نکنه
  • بنیادی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    1 0
    سلام نبایداین حرف‌بزنن اعتراض داریم درآمد سالانه شوهرم ازشرکت زیتون میگیره ۲۶میلیونه ماروجزحقوقابالاگفتن مسئولین چون۱۰۰میلیون حسابمون اونم ازینواون گرفیم خونه خریدیم ولی مستاجریم برن سابقه بیمه رودربیارن
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    3 0
    من کلی در عجبم که تمام روزنامه نگار ها چرا اصل مطلب را دنبال نمکنند،دولت برای اعتراض به بسته معیشتی گفت درآمد و اگه فهرست شما تایید شد تعلق میگیرد حال اینکه فهرستی که خودش تعریف کرده و فقط شما باید تیک بزنید،اما نوبخت گفت در صورت اعتراض در 200حرف میتوانی اعتراض را ثبت کنید که علت اعتراض چیست مثال من تاکسی مدل 85داشتم که خوده دولت هم میداند این تاکسی تبدیلی و وام دارد،من تاکسی سال 86فودختم وفقط پلاکش بنام من هست قولنامه تاکسیرانی موجود هست که فروختم،یا اینکه اگه من از حقوقم برداشت کردم و برای اعضای خانواده خود در حساب شان واریز کردم یکبار برداشت از حساب خودم و یکبار هم از حساب اعضای خانواده من مورد محاسبه قرار گرفته در صورتی که فقط یک پول بوده پس برداشت نمی‌تواند ملک درآمد باشد،درآمد منه بازنشسته کامل مشخص هست،خوب میگم برداشت محاسبه کردن قبول اما چک کردن واریزی بحساب من و اعضای خانواده من درآمد بود واین درآمد ثابت وهر ماه بوده،نا گفته نباشد که بنده وخیلی ها مثل من در خانواده خود تشکیل صندوق خانگی ماهیانه دادن،حال صندوق خانگی هم جز درآمد خانواده حساب شده در آخر گفته هزاران سوالی که نه کسی پرسیده وجوابی هم مطابق وقتی سوالی نباشد جوابی هم نیست استعداد دارم اگه دست شما میرسد به جایی با من تماس بگیرید تا سوال های طرح نشده بگم وشما از طرف من ومردم با مسئولان مطرح کنید ممنونم بازنشسته خسته از ناعدالتی
  • علی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    6 0
    اصلا عدالت رعایت نمیشه. من تو شرکت خودمون تنخواه گردان هستم و مقدار واریزی به حسابم خیلی بالاست.این که دلیل نمیشه چون گردش حسابم بالاست پس پولدارم. ماهی هم 2.900 میگیرم که 2 تومنش میره برا اقساط. دادمون رو به کی بگیم آخه؟1
    • حسین IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      0 0
      منم دقیقا همین مشکل رو دارم.. باید چیکار کنیم. نوشته گردش حسابتون بالاس.نمیدونن پول شرکته چیزیش ب ما نمیرسه
  • اسلامی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    5 0
    سلام بنده اسم فرزند خودم که خودش حقوق بگیر است در لیست معیشتی خودم نوشتم البته ایشان جدا از بنده بوده حالا اومدن حقوق فرزند من را با من جمع زدن گفتن دونفر شما شامل شش ونیم میلیون درآمد داری آخه می خوام بدونم این فرزند بنده خودش خرج نداره توی این زمانه چرا بنزین گران کردن حالا هم مردم اذیت میکنند لطفا راهنمایی کنید چکار کنم ممنونم
  • ناشنلس IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    4 0
    سلام اقای میرزایی ..مگه آقای روحانی نگفت که هر شخصی که خودشو ملتزم بسته حمایت معیشیتی دونست بهش پرداخت کنید..مگه قرار نبود که کسانی که حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت میکنند بهش تعلق گیرد..ضمتا این رقمو شما از کجا آوردید که به مردم اعلام نمودین..خواهشا حرفی که آقای روحانی زده..واونایی که یارانه نقدی دریافت میکنند به اونا بسته حمایت معیشتی بدهید..خدایی مردم خیلی گرفتارند....ضمنا بنده هم بسته معیشیت نمیگیرم و اعتراض هم کردم یه چیز غیرواقعی نسیب من وبقیه مردم شد.اونم درآمدهای میلیاردی که اصلا واقیعت ندارد خداشاهده....والسلام
  • صفر قلندری IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    2 0
    باید حق داشته باشم بدانم از چه روشی حساب میکنند .سال ۱۳۸۰ لیسانس حسابداری گرفتم به علت نبود کار کارگر دامداری شدم اعتراض نکردم اما امروز اعتراض کردم چون اون پول حق من هم هست الان یکساله که مغازه زدیم با مجوز از صنف به نام خانم . ۲عدد دستگاه کارت برای گرفتن پول از مشتریان گرفتیم یکی یه نام خودم یکی به نام خانم . مغازه ما داخل روستاهه و درآمد زیادی نداره ولی بد هم نیست . هم مغازه وهم خانه اجاره ای دارم معیشتی برام نریختن اعتراض کردیم جواب دادن ۲۰ میلیون درآمد دارید اگه ۲۰ میلیون پول از دستگاه کشیدم به حسابم رفت برای خرید اجناس خالی هم شد درآمد اون پول برای من ۱۵ درصده که میشه ۳ میلیون .چجوری حساب میکنید بعد ۳۰ میلیون از بانک مسکن با جواز مغازه وام گرفتم رفت به حساب خانم .منتقل شد به حساب من این هم دو بار حساب میشه دوباره رفت به حساب دیگه برای چک .اینجا سه بار حساب میشه لااقل بگید ما هم بدانیم. اگه ملاک دستگاه کارت مغازه باشه پس هیچ یک از مغازه دارها شامل معیشتی نمیشن شما با دادن کد ملی تمام دارایی فرد رو میتوانید در بیارین به جز اون مغازه اجاره ای وپولی که روزانه به حساب ما میره وبرای خرید اجناس بیرون میره چی بدست آوردید که معیشتی به ما ندادید و اعتراض میکنیم تهدید به قطع شدن یارانه میکنید فکر گرسنه ها باشید خواهشا" درست و با حساب و کتاب بررسی کنید نه برای خودم بلکه هم برای کسانی که نریختین هم به آنهایی که دادین شاید شامل این افراد هم نشه .
  • مجتبی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    1 0
    اخ
  • یحیی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 0
    به خدا کارگرم ماهی یک میلیون وسیصد حقوق میگرم واسم نوشتن گردش سالانت ۹۰ میلیون تومنه خودمم از هیج جای دیگه درامد ندارم این ۹۰ میلیون از کجا در اومده نمیدونم با چهار سر عایله که دو تا بچه هام درس میخونن خانومم کار نمیکنه یه ماشین پنجاه میلیونی دارم تو خونه مسکن مهری زندگی میکنیم با کلی قسط من نمیدونم چرا کسی پیدا نمیشه رسیدگی کنه بعد هم اومده گفته اگه باز دوباره اعتراض کنی اون یکی یارانتم قطع میشه مگه متولی این کار سازمان تامین اجتماعی نیست نمیدون کارگر چقدر درامد داره
  • محمود IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 0
    تمامی افرادی که باعث فقر مردم شدن خدا خودشون و خانوادشون به زمین گرم بزنه. انشالله خودتون نسل تون از بین برید. آمین
    • رضا IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      0 0
      آمین
  • سکینه IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    0 0
    خاک تو سر دولت کنن با این رسیدگیشون واقعا با این گرونی .میشه زندگی کرد من با 3 تا دختر بچه با این گرونی و...این بچا خرج ندارند جهیزیه نمی خوان .خودمون هنوز خونه زندگی درست حسابی نداریم .تو خ نه قدیمی زندگی می کنیم .
  • علی کشاورز IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    سلام مستاجر هستم ماهیانه پانصدو پنجاه هزار تومان کرایه میدم با یک دستگاه وانت در یکی از شرکتهای ذوب اهن کار میکنم به عنوان راننده استیجاری با حقوق کلا دومیلیون وپانصد هزار تومان وبیمه را خودم پرداخت میکنم در جواب عدم پرداخت سبد معیشتی میگویند شما خود بیمه پرداز هستید و چون وانت دارید به شما تعلق نمیگیرد خواهشن رسیدگی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس