کد خبر 1025739
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
روحانی - نمایه

روحانی با سخنان اخیر خود ناخواسته اعتراف کرد که کشور را در شرایط صلح تحویل گرفته و به جنگ کشانده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

جهان‌نیوز با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور نوشت:‌ آقای روحانی در جمع فعالان صنعت پتروشیمی به صراحت اذعان کرد توان اجرای وعده‌هایی که داده بود را ندارد و آن وعده‌ها در شرایط صلح داده شده است. باید این صراحت آقای روحانی را به فال نیک گرفت و در میانه حجم عظیم انتقادات وارد بر ایشان این مورد را جزو محاسن ایشان بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس‌جمهور: ۲ همسایه فاقد ارتباط با ایران، خودشان مقصرند

اگر به حرف خود باور دارید چرا مسیر دولت را تغییر نمی‌دهید؟

روحانی(فروردین ۹۶): برجام سایه جنگ را از کشور برداشت/ روحانی(دی ۹۸): الان در شرایط جنگ هستیم


اعتراف ناخواسته آقای روحانی که کشور را در شرایط صلح تحویل گرفته و امروز به شرایط جنگ کشانده در نوع خود قابل تقدیر است. هرچند که آقای روحانی در پشت ترامپ پنهان می‌شود اما اساسا رویکرد منفعلانه تیم مدعی تدبیر و فهم زبان دیپلماسی و مشتاق به غرب بود که با عبور از خطوط قرمز و معطل نگه داشتن کشور وضع کنونی را ایجاد کردند.


صراحت روحانی در بیان ناتوانی از اجرای وعده‌ها هرچند به دنبال شرایط خیالی صلح و جنگ عنوان شده، اما در واقعیت فریاد ناتوانی مسئول دولت است که شش سال منتقدان آن سخن گفتند و هربار با توهین یا تهمتی مهمان شدند! اساسا بخش عمده وعده‌های آقای روحانی یا قابل اجرا نبوده و یا اجرای آنها با مختصات دولت‌های یازدهم و دوازدهم غیرممکن بوده است.


از همان ابتدا وعده‌های بزرگ آقای روحانی نشان می‌داد که جنس انتخاباتی دارند. اما ظاهرا آن وعده‌های گزاف به همراه تاکتیک رقیب‌هراسی لازم بود تا روحانی بتواند از انتخابات‌های ۹۲ و ۹۶ عبور کند و در کمتر از بیست ماه مانده به پایان دولت دم از عدم امکان اجرای همان‌ها بزند. باید از ایشان پرسید که اگر دولت سومی هم در کار بود ایشان این‌گونه قید وعده‌هایش را می‌زد و یا همان وعده‌ها را پررنگ‌تر تکرار می‌کرد و حتی چند مورد هم به آنها می‌افزود؟


صداقت دست‌ و پا شکسته آقای روحانی که از ناتوانی اجرای وعده‌ها سخن گفته را باید ستود و اتفاقا مردم همین رفتار صادقانه را از مسئولان مطالبه دارند.


 اما ای کاش آقای روحانی که به ناتوانی‌ خوداشراف داشته، در همان سال ۹۲ به خودشان اجازه نمی‌داد تا وارد انتخابات شود و با کناره‌گیری، از تحمیل خسارت بیشتر به کشور جلوگیری می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    7 0
    چندروزدیگه من کی گفتم مادرشرایط جنگ وصلح هستیم
    • AE ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
      0 0
      من گفتم در مورد تبدیل وضعیت صلح به جنگ به مردم گزارش میدم!!
  • FI ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    2 0
    دفعه بعد میگه من خودم امروز فهمیدم در دوران جنگ هستیم و میخندد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس