بسیج مردمی (3).jpg

نیروهای مسلح عراقی مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی را به پایان رساندند و توانستند ضربات مهلکی را بر پیکره هسته های خاموش داعش در ۵ استان وارد کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی، پلیس فدرال، رزمندگان بسیج مردمی و عشایر عراق با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی را با موفقیت به اتمام رساندند.  

عملیات از روز یک شنبه هشتم دی ماه آغاز شد و نیروهای عراقی پس از ۳ روز موفق شدند ۲۱ تونل را در استان های «دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار و نینوا» کشف و حدود ۲۰۰ تله انفجاری را هم شناسایی و خنثی کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از شناسایی ۲۵ پناهگاه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش خبر داد و افزود: در این عملیات ۲۵۹ کیلوگرم مواد منفجره هم کشف و ضبط شد.  

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای عراقی ۲ تن از تروریست ها را در این عملیات دستگیر کردند، ‌گفت: در جست وجوی نقطه به نقطه نیز ۱۱ موشک ضد تانک، ده‌ها قبضه خمپاره و صدها اسلحه کشف شد.  

وی از به هلاکت رساندن ۹ تن از عناصر تروریستی داعش در مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی خبر داد و افزود: رزمندگان عراقی در این عملیات گسترده موفق شدند دهها روستا را پاکسازی و امن کنند.  

روستاهای «البوعیده، الدبج، طارور، البوشهاب، المیدان، کنعان العبیدی، ابو رکبه، الجمعیه، المبدر، العواشره، الخسامنه، الزرکه، البو رزکه و ...» از جمله مناطقی به شمار می آیند که در این عملیات پاکسازی شدند.  

نیروهای عراقی پیشتر در گام نخست عملیات در محور «وادی الثرثار» در حدفاصل جنوب شرق استان نینوا و شمال استان صلاح الدین موفق شدند ۴ مقر عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را شناسایی کنند

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی حدود ۳۲ هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده در استان های «دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار و نینوا» خاک عراق پاکسازی شد.

به گفته منابع میدانی، در جریان این عملیات، امنیت مناطق غربی و شمال غربی موصل، غرب گذرگاه «تل صفوک»، بخش هایی از مرزهای مشترک با سوریه و جنوب شرق استان نینوا تامین شد.  

به گزارش مشرق، امنیت بخش هایی از شمال شرق و شمال غرب استان دیاله و حومه شهر بعقوبه در این عملیات تامین شد؛ نیروهای عراقی همچنین آرامش را به مناطق جنوب و جنوب غرب استان کرکوک بازگرداندند.

نیروهای عراقی در مرحله هشتم عملیات اراده پیروزی هم مناطق شمال شرق و جنوب غرب استان صلاح الدین را به همراه مناطق شمال شرق استان الانبار امن کردند تا از نفوذ تروریست های مخفی داعش جلوگیری کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات رزمندگان تیپ هفتم بسیج مردمی در حدفاصل جنوب غرب استان صلاح الدین تا شمال شرق استان الانبار (از منطقه الثرثار تا پل شهید نقیب) برای پاکسازی مناطق آلوده ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس