آخرین وضعیت بررسی طرح الزام بازگشت خانواده مسئولان به کشور

نماینده ورامین در مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح دو فوریتی الزام بازگشت خانواده مدیران و مسئولان از خارج کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح دو فوریتی الزام بازگشت اعضای خانواده‌های مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی به کشور، گفت : با توجه به تعداد بالای طرح‌های دو فوریتی، به هیئت رئیسه تذکر دادیم که هر چه زودتر این طرح در دستورکار قرار بگیرد که این اتفاق نیز رخ داد و هم‌اکنون این طرح در اولویت چهارم برای بررسی در صحن پارلمان است.

بیشتر بخوانید:

نماینده ورامین در مجلس تصریح کرد:احتمالاً هفته آینده و پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه خود این طرح برای بررسی در صحن علنی پارلمان مطرح شود.

وی با بیان اینکه این طرح شامل یک ماده واحده و یک تبصره است، ادامه داد: در این طرح ذکر شده است که اعضای درجه یک خانواده مسئولان کشور از جمله سیاسی و حرفه‌ای اعم از همسر و فرزندان باید به داخل کشور برگردند در غیر این صورت سه ماه پس از تصویب این قانون اگر این اتفاق نیفتاد آن مسئول باید از سمت خود استعفا بدهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد:همچنین در تبصره ماده واحده این طرح نیز ذکر شده است؛ ماموران دولتی و دانشجویانی که بورسیه تحصیلی وزارت علوم هستند و اساتیدی که فرصت مطالعاتی دارند از این قانون مستثنی می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس