کالدرون و برانکو

پرسپولیس در حالی برای چهارمین فصل متوالی موفق شد عنوان قهرمانی نیم فصل اول لیگ برتر را از آن خود کند که بهترین عملکرد ۵ فصل اخیر را نداشت.

سرویس ورزش مشرق – شاگردان گابریل کالدرون به رغم کار سختی که پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس داشتند تا بتوانند مطابق با خواست و توقع مردم نتیجه بگیرند ولی باز هم در پایان هفته شانزدهم رقابتهای لیگ برتر توانستند برای چهارمین سال متوالی رده اولی را از آن خود کنند. آنچنان که در سالهای اخیر غیر از لیگ پانزدهم این تیم باز هم توانسته بود در پایان هفته اول دور برگشت رده اول جدول رده بندی را در اختیار بگیرد. فصولی که همواره در همه آنها لیگ را با قهرمانی به پایان برد.

بیشتر بخوانید:
 

بدترین و بهترین نتایج استقلال در اختیار استراماچونی +جدول

*کالدرون به رکورد برانکو رسید!

پرسپولیس در فصل جاری موفق شد از ۱۶ دیدار برگزار شده اش تا پیش از تعطیلات نیم فصل، ۱۱ بار برنده زمین را ترک کند. رکورد جالبی که تنها در لیگ هفدهم توسط برانکو ایوانکوویچ ثبت شده بود.

*کمترین تساوی – بیشترین باخت!

تیمی که با هدایت سرمربی آرژانتینی وارد لیگ نوزدهم شد در کسب نتیجه تساوی رکورد زد و تنها با یک تساوی در پایان ۱۶ هفته ابتدایی به کارش پایان داد. در نقطه مقابل این تیم ۴ بار بازنده زمین را ترک کرد. مدافع عنوان قهرمانی تنها در لیگ برتر پانزدهم در ۱۶ دیدار ابتدایی این تعداد باخت را داشت. پرسپولیس فصل قبل در ۱۶ هفته حتی یک باخت هم نیاورده بود!

*برانکو رکوددار است!

در کسب بیشترین امتیاز طی ۱۶ بازی در ۵ فصل اخیر رکورد همچنان در دست سرمربی قبلی کروات پرسپولیس باقی ماند. برانکو ایوانکوویچ در لیگ هفدهم در ۱۶ هفته ۳۷ امتیاز جمع کرد در حالی که در فصول پانزدهم، شانزدهم و هجدهم به ترتیب ۲۶، ۳۵ و ۳۴ امتیاز گرفته بود. پرسپولیس این فصل با ۳۴ امتیاز در قیاس با میانگین امتیازی برانکو در ۴ فصل که عدد ۳۳ را مشخص می کند یک امتیاز بیشتر از برانکو گرفته است.

*خط حمله کالدرون سوم شد!

گابریل کالدرون که از همان روز اول لیگ فریاد می زد مهاجم ندارد بی دلیل نبود. پرسپولیس در لیگ برتر هفدهم با ۲۸ گل زده بیشترین تعداد گل در شانزده دیدار ابتدایی طی ۵ سال گذشته را داشت. پس از آن هم در لیگ پانزدهم ۲۳ بار دروازه حریفان را باز کرده بود در حالی که این فصل پرسپولیس با ۲۰ زده به کارش قبل از هفته هفدهم پایان داد و از این نظر در رقابت با فصول گذشته سوم شد.

*دفاع کالدرون هم به برانکو نرسید!

سیستم تدافعی که پرسپولیس در فصل قبل داشت بهترین آمار از نظر تعداد گلهای خورده ظرف ۱۶ هفته ابتدایی را برای این تیم ثبت کرد. پرسپولیس فصل پیش (لیگ هجدهم) با دریافت ۶ گل کمترین تعداد گل خورده ی این ۵ فصل را داشت. پس از آن پرسپولیس لیگ نوزدهم و هفدهم با ۷ خورده کمترین تعداد از این حیث را ثبت کرده بودند.

جدول پایانی هفته شانزدهم لیگ برتر فصل پانزدهم تا نوزدهم

لیگ برتر

بازی

رتبه

برد

مساوی

باخت

زده

خورده

تفاضل

امتیاز

نوزدهم

۱۶

۱

۱۱

۱

۴

۲۰

۷

۱۳

۳۴

هجدهم

۱۶

۱

۹

۷

۰

۱۹

۶

۱۳

۳۴

هفدهم

۱۶

۱

۱۱

۴

۱

۲۸

۷

۲۱

۳۷

شانزدهم

۱۶

۱

۱۰

۵

۱

۱۹

۱۵

۴

۳۵

پانزدهم

۱۶

۶

۷

۵

۴

۲۳

۱۸

۵

۲۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس