کد خبر 1025392
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
ماکرون نمایه

یک مقام دولت فرانسه گفت که رئیس جمهور این کشور قصد دارد در یک سخنرانی اجرای قانون اصلاحات در سن بازنشستگی را با وجود مخالفت‌های گسترده مردمی اعلام کند.

به گزارش مشرق، در حالی که فرانسه بابت اعتراض به طرح قانون بازنشستگی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور با اعتصاب بخش‌های مختلف کارگری مواجه است، منابع مطلع می‌گویند که رئیس‌جمهور فرانسه قصد کوتاه آمدن از مواضعش را ندارد.

بیشتر بخوانید:

اعتصاب و درگیری گسترده در فرانسه +عکس

حمله پلیس فرانسه به معترضان با گاز اشک‌آور

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، ماکرون قصد دارد در سخنرانی سال نوی خود، مردم را به حمایت از طرح اصلاح نظام بازنشستگی دعوت کند.

این در حالی است که اعتراض به طرح ماکرون از چند هفته پیش موجب اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل این کشور شده است. این اعتصاب‌ها که طولانی‌ترین وقفه در بخش حمل و نقل این کشور از اواسط دهه هشتاد میلادی در این کشور را موجب شده، یک آزمون مهم در باره توانایی‌های ماکرون در اجرای تعهداتش در ایجاد اصلاحات در فرانسه بعد از به روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ به حساب می آید.

اتحادیه‌های کارگری در این کشور خواهان توقف برنامه ماکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما ماکرون می‌خواهد که سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال کاهش دهد.

یک مقام فرانسوی در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفت که ماکرون قصد دارد در سخنرانی ۱۵ دقیقه‌ای از تلویزیون  بار دیگر بر عزم خود بر ایجاد اصلاحات در قانون بازنشستگی تأکید کند.

کارگران شاغل در بخش انرژی در فرانسه نیز روز سه‌شنبه خواستار توقف فعالیت در پالایشگاه‌های نفت و انبارهای بنزین از هفتم ژانویه (دوشنبه هفدهم دی) شده‌اند. این اقدام، فرانسه را با کمبود بنزین مواجه خواهد ساخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس