کد خبر 1025288
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

یکی از مهمترین دستگاه‌های استودیوی شما رابط صوتی بین دنیای واقعی و صفر و یک، یا همان کارت صدا است. اساسی‌ترین وظیفه کارت صدا تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال و بالعکس است. از آنجایی که رایانه (و به طور کلی هر وسیله دیجیتالی) قادر به شناسایی موج آنالوگ نیست، این سیگنال توسط کارت صدا به صفر و یک تبدیل شده و به صورت فایل دیجیتال ذخیره می‌گردد. در این مقاله قصد داریم به شش کارت صدایی که در حال حاضر در دسته‌ی بهترین‌ها قرار می‌گیرند، بپردازیم.

1. بهترین کارت صدا از نظر قیمت: Audient iD4

این کارت صدا ظاهر کوچکی دارد اما با وجود کیفیت بی‌نظیر آدینت iD4، این محصول به یکی از بهترین کارت صداهای حال حاضر موجود در بازار بدل شده است. این ظاهر ساده یک پری امپ میکروفن Audient Class A، یک JFET DI (مداری برای تفکیک امپدانس ورودی گیتار از دستگاه‌های حساس صوتی)، خروجی اسپیکر به صورت استریو (به صورت یک جفت خروجی مونوی چپ و راست) و یک جفت خروجی هدفون (با دو جک 3.5 و 6.3 میلی‌متری) را در بر می‌گیرد.

اگر بیشتر اوقات در حال جابجایی هستید، این کارت صدا می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد، چرا که برق Audient iD4 از طریق درگاه USB تامین می‌گردد و اندازه کوچک آن حمل و نقل را میسر می‌سازد. همچنین کلید “iD” بر روی کارت صدا امکان کنترل پارامترهای پلاگین‌ها را به وسیله Knob (ولوم و سایر پیچ‌های تنظیم) از طریق کارت صدا و قابلیت ScrollControl امکان‌پذیر می‌نماید. در مجموع اگر دائما در حال جابجایی و یا یک آهنگساز سبک الکترونیک هستید، این کارت صدا می‌تواند گزینه خوب و مقرون به صرفه‌ای باشد و در عین حال به کارگیری حداکثر کیفیت را برای شما ممکن سازد.

ID4-1024x1024

2. کارت صدا با بهترین پری امپ (تکنولوژی Neve): Steinberg UR-RT4

سری UR-RT از جدیدترین محصولات تولید شده توسط شرکت بزرگ Steinberg است. در این سری تولیدات جدید این کمپانی پری امپ‌های به کار گرفته شده توسط شرکت Rupert Neve طراحی گردیده است که کارنامه بسیار درخشانی در تولید پری امپ دارد. بنابراین اگر پیش‌تر امکان تهیه یک پری امپ Neve به دلیل قیمت بالا وجود نداشت، اکنون می‌توانید با تهیه سری کارت صداهای UR-RT از تکنولوژی Neve بهره‌مند گردید. همچنین انعطاف بالا در تعداد و نوع ورودی‌ها و خروجی‌ها هرگونه کاربرد دیگری را میسر می‌سازد.

steinberg-urt-7910@1400x1050

3. بهترین خروجی صدا: Focusrite Clarett 8Pre USB

پس از بررسی انواع مدل‌های کارت صدای فوکوسرایت مدل Clarett، این نتیجه حاصل شد که این سری کارت صدای کمپانی فوکوسرایت از صدایی شفاف، خالص و با کمترین تغییر در سیگنال اصلی و ضبط شده برخوردار بوده و سیگنال بدون هیچگونه رنگ شدگی به گوش می‌رسد.

از این رو مدل Clarett 8Pre USB را انتخاب نموده‌ایم که تعداد ورودی‌ها و خروجی‌های این کارت صدا (18 ورودی و 20 خروجی) می‌تواند برای هر استودیوی حرفه‌ای و یا نیمه حرفه‌ای نیز کارآمد باشد. از نظر صدا همه مدل‌های این سری (که تنها از نظر تعداد ورودی و خروجی تفاوت دارند) صدای بی‌نظیری را ارائه داشتند.

4. بهترین کارت صدا با پردازنده پلاگین‌های UAD: Universal Audio Arrow

این کارت صدای 4x2 یک رابط صوتی بسیار حرفه‌ای است که از طریق درگاه Thunderbolt 3 متصل می‌گردد. سرعت بالای این نوع اتصال تاخیر را به حداقل می‌رساند و از سوی دیگر، کارت صدای یونیورسال آدیو مدل Arrow یکی از ارزانترین راه‌های ورود به دنیای حرفه‌ای پلاگین‌های کمپانی یونیورسال آدیو است.

به عنوان جمع‌بندی می‌توان اظهار داشت که ارزان‌ترین راه ورود به عرصه پلاگین‌های UAD تهیه کارت صدای Arrow است. ضمن اینکه پردازنده‌های معروف یونیورسال آدیو تاخیر را به حداقل می‌رسانند. امکان افزودن افکت‌های گوناگون همزمان با ضبط صدا بدون تاخیر، تجربه شگفت‌انگیزی است که این کارت صدا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

universal-audio-arrow@1400x1050

5. بهترین کارت صدا از همه لحاظ: PreSonus Studio 26

کارت صدای PreSonus Studio 26  کمپانی PreSonus که منبع تغذیه USB دارد، امکان ضبط صدا با عمق 24 بیت و نرخ نمونه برداری (سمپلریت) 192 کیلوهرتز را فراهم می‌آورد. این رابط صوتی کوچک از یک جفت ورودی کمبوی میکروفن/ساز، دو خروجی استریو (به صورت چهار کانال مونوی چپ و راست برای اسپیکر و یا میکسر)، یک خروجی هدفون و ورودی و خروجی درگاه MIDI برخوردار است. همچنین با وجود بسته نرم‌افزاری (Studio One و Studio Magic Plug-in Suite) که به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد، این محصول یکی از مناسب‌ترین راه‌های وارد شدن به عرصه ساخت موسیقی است.

**این محتوا تبلیغاتی است.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس