الحدیده

حمله راکتی ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی در استان الحدیده، سرنگونی دو پهپاد متجاوز سعودی در صعده و الحدیده و آزادی ۱۰ اسیر دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی از مهم‌ترین اخبار تحولات یمن طی ساعات گذشته است.

به گزارش مشرق، نیروهای ائتلاف سعودی شامگاه دوشنبه با چهار فروند موشک کاتیوشا خانه‌های شهروندان در محله مسکونی حاره الشهدا در شهر الحالی استان الحدیده را هدف گرفتند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی هم ساعاتی قبل از این حمله به طور گسترده در آسمان استان الحدیده به پرواز درآمدند.

بیشتر بخوانید:

اقدام باور نکردنی تک تیرانداز یمنی در مرز عربستان

حملات گسترده سعودیها به مناطق مسکونی در «صعده»

سازمان ملل: حمله مرگبار به بازار یمن محکوم است اما عربستان کاری نکرده!

استان الحدیده که در محاصره نیروهای ائتلاف سعودی است به طور روزمره در معرض حملات راکتی و توپخانه‌ای این نیروهای اشغالگر قرار دارد و اوضاع انسانی در آنجا هم بسیار وخیم گزارش شده است.

آزادی ۱۰ اسیر یمنی

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرای یمن هم از آزادی ۱۰ نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی از جبهه‌های متعدد در جریان مبادله اسرا خبر داد.

المرتضی در توئیتی گفت: «تلاش‌های محلی در جبهه‌های متعدد به حول و قوه الهی به آزادی ۱۰ نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی منجر شد.»

رئیس کمیته ملی امور اسرا در نوزدهم ماه دسامبر جاری هم از تلاش واسطه‌های محلی در به انجام رساندن عملیات مبادله اسرا قدردانی کرد، قبل از این دفعه، در نوزدهم دسامبر ۶۰ اسیر ارتش و کمیته های مردمی در تعز طی عملیات مبادله اسرا از زندان های مزدوران ائتلاف سعودی آزاد شدند.

سرنگونی دومین پهپاد سعودی ظرف چند ساعت

پدافند هوایی یمن شامگاه دوشنبه یک فروند هواپیمای جاسوسی دیگر رژیم سعودی را در آسمان استان الحدیده سرنگون کرد.

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: پدافند هوایی یمن یک فروند هواپیمای کارایال رژیم سعودی را در آسمان منطقه الصلیف در استان الحدیده سرنگون کرد.

وی افزود: این هواپیمای جاسوسی متخاصم با یک فروند موشک زمین به هوا و در جریان اقدامات خصمانه در الحدیده و نقض توافق سوئد سرنگون شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به ائتلاف متجاوز سعودی تاکید کرد: آسمان ما دیگر جای تفریح نیست این حمله به عنوان افتتاحیه سال دفاع هوایی در نظر گرفته می شود.

سامانه دفاع هوایی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی روز دوشنبه یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در «صعده» واقع در شمال یمن هم منهدم کرد.

عملیات انهدام زمانی صورت گرفت که این پهپاد در حال انجام مأموریت جاسوسی بر فرار شهرستان «رازح» استان صعده بود.

منابع نظامی یمن می‌گویند که سامانه دفاع هوایی ارتش این کشور از ابتدای ماه دسامبر جاری، هفت فروند پهپاد جاسوسی را در مناطق مختلف این کشور هدف قرار داد. طی یک ماه اخیر، یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در نجران، دو پهپاد در جازان و عسیر و یک پهپاد در جازان و یک پهیاد نیز در جازان منهدم شدند.

عربستان هزاران مهاجر غیرقانونی را به یمن راه داد

وزارت کشور دولت یمن در صنعا هم اعلام کرد که ائتلاف سعودی به طور مستقیم در سرازیر شدن هزاران مهاجر غیرقانونی به یمن مقصر بوده است، زیرا گذرگاه‌های دریایی و خشکی تحت سیطره خود را برای ورود آنها به خاک یمن بازگذاشت.

«عبدالکریم المرونی» رئیس اداره مهاجرت و گذرگانه یمن گفت: هزاران مهاجر غیرقانونی در مناطق مختلف یمن پراکنده هستند که خطری امنیتی، اقتصادی و بهداشتی و اجتماعی را برای ملت یمن پدید آورده اند.

وی به نقش این مهاجران که بیشترشان آفریقایی هستند در قاچاق مواد مخدر و انتقال بیماری‌های خطرناک و گسترش جرم و جنایت اشاره کرد و گفت، باندهای قاچاقی هستند که قاچاق این مهاجران به داخل یمن را تسهیل می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    نباید یمن واکنش های کوچک نشان دهد همین بس دو ماه دیگر با زدن 4 تا پالایشگاه سعودی یک فرصت دیگر برای پایان جنگ به عربستان بدهد
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    باید سفارت این شیطان بزرگ و عربستان خبیث هدف موشکها قرار بگیرد نه پایگاههای نظامی اش همانطور که سفارت ایران را با مزدورانش به آتش می کشید حالا نوبت به آتش کشیده شدن سفارت شیطان بزرگ و تعطیلی آن باید باشیم
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    حملات آمریکا به حشد باعث افزایش اتحاد عراقی ها می گردد هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت حالا هرکسی هم که به پایگاه نظامیان آمریکایی حمله کرده باشد مهم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس