کد خبر 1024972
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
یادداشت نمایه

دشمن با همه قوا، بی‌امان و خستگی‌ناپذیر بر ضد این ‌ملک و ملت تلاش و شیطنت می‌کند.در این راه از هر ابزار و تاکتیک و حربه‌ای که بتواند دریغ نمی‌ورزد.

به گزارش مشرق، «محمدسعید مدنی» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

 ۱- می‌گفت با دو تن از رفقا در گلزار شهدای چالوس به زیارت اهل قبور رفته بودیم، بر سرمزارشهید میرفاضلی نشسته بودم که دوست صمیمی‌من از دوران کودکی تا هنگام شهادت بود، درحین فاتحه‌خوانی که خاطرات هم‌مثل برق از ذهنم می‌گذشت، ناگهان احساس کردم دستی به شانه‌ام خورد، به خود آمدم، برگشتم و سرم را بالا گرفتم، مادر شهید را بالای سرم ایستاده دیدم، سلام و علیکی وگفت، فاتحه‌خوانی‌ات که تمام شد سری به منزل ما بزن، همراه دوستان یکسره به منزل شهید رفتیم. نما و داخل خانه همان بود که سی سال پیش بود، اما قدیمی‌تر و فرسوده‌تر. ‌قسمتی از سقف آن هم آسیب دیده بود و خطر آوار داشت،با تعجب سؤال کردم چرا نمی‌گویید بیایند اینجا را درست کنند، به بنیاد بگویید و... با آرامش و خونسردی پاسخ داد: مگر من دیگر چقدر زنده هستم...؟ دارم زندگی می‌کنم و الحمدلله به چیزی هم احتیاج ندارم... ما از اولش هم چیزی برای خودمان نخواسته‌ایم... خون شهید ما قیمت ندارد... ما با خدا معامله کرده‌ایم...


و بعد ادامه داد: اینکه گفتم بیایی اینجا، برای این بود که بگویم شما که دستت به مقامات و روسا می‌رسد از قول من به آنها بگویی بیشتر به فکر مردم باشند... مردم که گناه نکرده‌اند...مشکلات مردم زیاد است...نگذارید یک عده‌ای که حیا ندارند، برای منفعت خودشان این مردم را که برای خدا انقلاب کرده‌اند بچزانند و به شهدا خیانت کنند و دشمن را شاد نمایند و...


۲-خانواده شهدا از متن جامعه و نماد «ایثار و فداکاری مردم» هستند. آنها که ازدیاری دیگر نیامده و متعلق به کرات دیگر نیستند. از این مردم و بطن جامعه و اصلا خود همین مردم هستند مردم مومن و خداباور که به خاطر حفظ عزت و آبروی خود و مملکت خود و نجات آن از چپاول غارتگران و چنگال سلطه‌گران بی‌رحم و ستمگر که برای تامین منافع خود به هیچ ارزش و تعهد و معیار انسانی پایبند نیستند و از به آتش کشیدن دنیا هم ابایی نداشته و ندارند، آماده هرگونه ایثار و فداکاری هستند و حتی از فدا کردن عزیزترین عزیزان خود دریغ ندارند و... در قبال این همه، چیزی غیرمعقول هم ‌نمی‌خواهند حتی گاه حداقل‌ها را هم برای خودشان طلب نمی‌کنند.

اینان با اقدام و عمل خود ارزش‌ها و فرهنگی را نمایندگی و تبلیغ می‌کنند که اگر فراتر از حرف سرمشق عملی و رفتاری همه، خاصه کسانی که به عنوان مدیر و مسئول امور مردم، سروکارهای جامعه را دست دارند قرار گیرد، هیچ شک نباید کرد که بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و نابسامانی‌های اقتصادی که جامعه با آن دست به‌گریبان است و به هیچ‌وجه هم برای جامعه و نظامی که صفات «جمهوری» و « اسلامی» را دارد، زیبنده نیست، درمان و حل خواهد شد. همین چند روز پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستادکنگره شهدای هرمزگان، هشدار دادند «برای فراموش شدن نمادهای انقلاب و جهاد و شهادت حرکت خبیثانه‌ای جریان دارد.» باید پذیرفت که بسیاری از مسائلی که امروز مردم و مخصوصاً خانواده معزز شهدا را آزار می‌دهد، در فراموش شدن یا بی‌اعتنایی به ارزش‌ها و نمادهای انقلاب اسلامی ریشه دارد که آن نیز معلول کار بی‌امان و تلاش بی‌وقفه دشمنان خبیث و نفوذی‌های آنان از یک‌سو و غفلت و خوش‌خیالی برخی مسئولان از سوی دیگر است.

این است که انداختن همه مشکلات و گرفتاری‌های ناشی از بی‌تدبیری و سوءمدیریت و... به گردن تحریم‌ها و عدم تصویب FATF و در واقع به گردن ایستادگی و مقاومت غیورانه مردم و نظام در برابر زیاده خواهی آمریکا و زورگویی سلطه‌جویان فقط بازی کردن در زمین بدخواهان و تکرار حرف دشمن است! دیدیم و شنیدیم در ماجرای سرمربی ایتالیایی یکی از تیم‌های پرطرفدار فوتبال کشورمان بعضی مثلا تحلیلگران سیاسی سعی در القای این فکر و باور داشتند که علت آن ایستادگی بر سر مواضع و اصول در مذاکرات و روابط با قدرت‌های جهانی و کشورهای برجامی است و...! در حالی‌که باز دیدیم که طرفداران و معترضان با هوشیاری علت اصلی این ماجرا را در ضعف مدیریت و نابلدی بعضی مدیران عوضی آمده و...دیدند نه تحریم و عدم تصویب FATF و...!!


۳-دشمن با همه قوا، بی‌امان و خستگی‌ناپذیر بر ضد این ‌ملک و ملت تلاش و شیطنت می‌کند.در این راه از هر ابزار و تاکتیک و حربه‌ای که بتواند دریغ نمی‌ورزد. رفتار دشمن البته طبیعی هم هست. غیر از این بود باید تعجب و تردید می‌کردیم. این ‌مردم انقلابی کرده‌اند که فراتر از رفت و آمد، حکومت‌هاست. بلکه در چشم انداز نهایی خود به دنبال احیای تمدنی هستند که ارزش‌های حاکم برجهان مدرن و مولود سرمایه‌داری و مادیت را به چالشی بزرگ می‌کشاند و بقا و تداوم آن را با علامت سؤال جدی مواجه می‌کند. جرم بزرگ‌تر این مردم از نظر قدرت‌های سلطه‌گری چون آمریکا این است که چهل و یکسال پای این انقلابی که خود کرده، ایستاده‌اند و با حضور به‌موقع و سر بزنگاه خود بارها و بارها توطئه‌ها و دشمنی‌های حساب‌شده و دقیق را خنثی و نقش بر آب کرده‌اند.

از جنگ هشت ساله تحمیلی گرفته که با مقاومت جانانه و مظلومانه این ملت با دست خالی راه به جایی نبرد و مکر دشمنان را به خودشان برگرداند و به ابهت کاذب و اقتدار ساختگی آنان در نزد جهانیان خدشه جدی وارد کرد تا... حماسه ۹ دی که دیروز سالگرد آن بود. حماسه‌ای که باز ملت هشیار و وفادار به انقلاب خلق کردند و فتنه‌ای را که بیش از هر چیز قصد جدا کردن مردم از انقلاب را داشت درهم کوبید ونقشه سنگین و هزینه کلان دشمنان را نقش بر آب کرد و... فتنه‌ای که به فرمایش رهبر انقلاب فقط مردم می‌توانستند آن را درهم بکوبند. تحریم‌های وحشیانه و ناجوانمردانه‌ای که طی سال‌های پس از فتنه۸۸ بیش از هر چیز نان و معیشت و اقتصاد مردم را هدف قرار داده واکنش انتقام‌جویانه دشمنی است که از سیلی ۹ دی مردم بصیر، سخت خشمگین و برآشفته شده است.


۴- بعد از باور قلبی و اتکال خالصانه به قدرت لایزال الهی، مهم‌ترین و کارآمدترین سرمایه و سلاح دشمن‌شکن انقلاب اسلامی «حضور مردم» در صحنه بوده است. بنابراین بر اساس این واقعیت غیر قابل کتمان تا مردم پای انقلاب خود ایستاده‌اند به این انقلاب نه تنها آسیبی وارد نخواهد آمد بلکه با قدرت بیشتر و مشکلات کمتر در جهت تحقق آرمان‌های متعالی خود در حرکت خواهد بود. این سخن البته درست است ‌که مردم ایران هرگز اهل بدعهدی نیستند و در شکستن پیمان پیشقدم نمی‌شوند. پایبندی ملت ایران به آیین رسول ختمی مرتبت(ص) در طول ۱۴۰۰ سال و... مقاومت آنها در حفظ و پاسداشت انقلابی منبعث از آن مکتب و آیین طی بیش از چهار دهه به روشنی این ادعا را ثابت می‌کند. و اما این هم راست است که ملت با شعور و صاحب بصیرت و تشخیص ایران بر سر آبرو عزت و باورهای خود با هیچکس پیمان یک‌طرفه اخوت نبسته است و هرجا این ارزش‌ها را در معرض خطر دیده ساکت ننشسته و شجاعانه به میدان آمده است. تاریخ نمونه‌های فراوان در این باره برای گفتن دارد. (قیام تنباکو؛ نهضت ملی شدن نفت و قیام ۱۵ خرداد و...). رمز وفاداری مردم به انقلاب اسلامی را از این منظر باید جست‌وجو و تحلیل کرد. انقلابی که استقلال و فردای بهتری را برای این مردم و فرزندان آنها نوید می‌دهد. انقلابی که با دمیدن روح ایمان و اعتماد به نفس شخصیت انسانی و هویت فرهنگی آنان را زنده کرده و با قطع کردن زنجیرهای وابستگی به اجانب « ایران اسلامی» را در جهان امروز به عنوان یک کشور سربلند و مستقل و مقتدر و الگوی ملت‌های مظلوم مطرح کرده است... و این تازه آغاز راه است و تا تحقق آرمان‌های مترقی و متعالی انقلاب و شکل‌گیری تمدن موردنظر و دلخواه آن فاصله‌ای بعید پیش روی ماست.


۵- انقلاب اسلامی- صرف‌نظر از نهضت انبیاء الهی(ع)- مردمی‌ترین انقلاب تاریخ است. چون اصل اسلام برای نجات و رستگاری مردم (ناس) است. به همین دلیل هم هست که از روز اول پیروزی انقلاب برخلاف همه انقلاب‌های بزرگ تاریخ و دوران جدید بساط انتخابات و صندوق آراء و... بر پا شده و تا به امروز حتی با بعضی تبعات منفی و اجتناب‌ناپذیر با رای و روی دوش مردم به پیش‌آمده است. بنابراین تلاش آنهایی که در اظهارنظرها و تریبون‌های در اختیار با طرح تئوری‌های وارداتی و ساخته ذهن مغرض یا بیمار بعضی استراتژیست‌های غربی و همچنین نظریه‌پردازانی که حتی بعضا با رنگ و لعاب دینی می‌خواهند میان انقلاب و مردم فاصله بیندازند و این دو را از یکدیگر جدا کنند راه به جایی نمی‌برد.


۶- امیر مومنان(ع) می‌فرماید «... و ان اعظم الخیانهًْ خیانهًْ الامهًْ و افظع الغش غش الائمهًْ...» (بزرگ‌ترین خیانت‌ها خیانت کردن به امت است و بزرگ‌ترین فریبکاری فریب دادن پیشوای مردم است) یکی از سنت‌های الهی و قوانین حاکم بر تاریخ این است که مادامی که حکومت‌ها و تمدن‌ها از « درون» محکم و منسجم باشند قویترین نیروهای خارجی و سهمگین‌ترین هجمه‌های بیرونی قادر به تسلیم و شکست دادن آن نیست. راه محکم ‌بودن درون هم «حضور مردم» است. حضور مردم نیز درگروی اعتماد و همراهی با مسئولان و دولتمردان و «امراء» است.‌ همین اعتماد و همدلی بود که در دوران دفاع مقدس با یک ‌اشاره امام راحل؛ مردم جبهه‌های نبرد را پر می‌کردند و از بذل جان خود و جگر گوشه‌های خویش دریغ نداشتند.

طبیعی است آنهایی که با عملکرد خود نه به خواسته‌های منطقی مردم توجه دارند نه به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبری عمل می‌کنند و دنبال کار خود و خانواده و منفعت خود هستند خواه وناخواه به این ملک و ملت مقاوم و نجیب خیانت می‌کنند و با دشمن در ضربه زدن به این مردم همدست هستند. همچنین آنهایی که ردای مسئولیت به تن کرده ‌اما برخلاف آموزه‌های تاریخ و تجربه‌های انقلاب و توصیه‌های مکرر رهبری برای حل مشکلات و انجام مسئولیت‌هایی که برعهده ‌دارند «مردم» را و همت گره‌گشای آنان و ظرفیت‌های «داخلی» را باور ندارند و چشم به دست و زبان «خارج» و «خارجی» دارند و... چه بخواهند و چه نخواهند مصداق کلام مولا هستند و قصد تضعیف «درون» و هموارکردن راه ضربه از «بیرون» را دارند و...


۷- انتخابات مجلس دوازدهم هر آن، نزدیک و نزدیکتر می‌شود. باید همگی در تدارک و تشکیل مجلسی باشیم که هرچقدر راه ورود عناصر فرصت‌طلب و شارلاتان و مسلک و بی‌اعتقاد به خدمت و مردم و انقلاب برای ورود به آن بسته می‌شود شرایط برای رقابت افراد صالح و سالم و بانگیزه مهیا شود. مجلسی که با فهم شرایط حساس کنونی و درک پیام شهدا، مردم را و توانایی‌های آنان را باور داشته باشد و با عمل به اصلی‌ترین وظیفه خود، قوانینی را تصویب کند که شرایط استفاده از سرمایه‌های مردمی و داشته‌های ذاتی و طبیعی این ملک و ملت را بیش از پیش فراهم آورد و گره از مشکلات مردم و جوانان مردم بگشاید... و خار چشم دشمنان این ملت بزرگ و بدخواهان آنان باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس