ظریف نمایه

وزیر امور خارجه گفت‌وگوهایش با همتای روسی‌اش را ثمربخش خواند و گفت تهران در ادامه همکاری‌های خود برای کاهش تنش در منطقه، طرح‌های مهمی برای صلح در خلیج فارس ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) پس از پایان رایزنی‌هایش با سرگئی لاوروف همتای روس در مسکو در تشریح گفتگوهای انجام شده با بیان اینکه گفتگوی بسیار خوبی با آقای لاوروف داشتم، گفت: روابط دوجانبه را مرور کردیم و اینکه ‌چگونه می‌شود بیش از پیش این روابط را گسترش داد.

بیشتر بخوانید:

ظریف: اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده‌اند

ظریف: رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین نشانگر همکاری ما برای صلح است/ لاوروف: اوضاع در خلیج فارس باعث نگرانی ماست

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های مشترک دو کشور بسیار فعالند و در حوزه‌های مختلف فعالیت ادامه دارد، عنوان کرد: اما قرار شد از روش‌هایی که برای تسریع اجرای توافقات دو رئیس جمهور می‌شود از آن استفاده کرد، استفاده کنیم.

*لاوروف به ایران می‌آید/نشست سران آستانه/ اجلاس ایران، آذربایجان و روسیه

ظریف با بیان اینکه برای سفرها برنامه‌ریزی کردیم از جمله سفر آقای لاوورف به ایران، اجلاس سه جانبه آستانه در سطح سران و همچنین اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه، خاطرنشان کرد: در این زمینه‌ها هماهنگی‌های اولیه را انجام دادیم.

وی افزود: درباره برجام گفتگوی بسیار مهمی داشتیم، در اینکه چگونه ایران، روسیه، چین و دیگر کشورهایی که همفکر ما هستند، می‌توانیم با سیاست‌های خلاف قانون آمریکا برای از بین بردن برجام مقابله کنیم و اروپایی‌ها را تشویق کنیم که تعهداتشان در برجام را اجرا کنند.

وزیر خارجه با بیان اینکه در بحث منطقه طرح ایران (صلح هرمز) مورد حمایت روسیه است و ما هم همواره از نقش مثبت روسیه و طرح روسیه برای منطقه خلیج فارس استقبال کردیم، اظهار داشت: درباره سوریه و وضعیت در عراق و افغانستان و سایر موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردیم.

وی درباره سفرش به روسیه و چین هم گفت: ما همکاری‌های خوبی با روسیه و چین داریم و دو همکار استراتژیک و شریک راهبردی ما هستند و این گفتگوها را ادامه می‌دهیم و البته این گفتگوها در قالب مشورت‌های مستمری است که ما داریم و این هم ادامه همان مشورت‌هاست.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شب گذشته در رأس هیأتی به منظور رایزنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود راهی مسکو شد و امروز رایزنی‌هایی را با وزیر خارجه روسیه داشت و در ادامه این سفر و در پاسخ به دعوتی «وانگ یی» همتای چینی خود راهی پکن شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    3 0
    پناه بر خدا مثل رئیستون ظهر از خواب بیدار نشی بگی من اصلا نمیدونم برجام چیه
  • حاج علی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 0
    آقای ظریف اگه حرف نزنی خیلی سنگین‌تری
  • مرصاد IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    دولت بی تدبیر ؛ فعلا گند برجام نافرجام شو درست کنه ! نمی خواد طرح صلح بده !!
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    احسنتم عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس