احمد مروی نمایه

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فتنه ۸۸ جنگ بین اهل قبله بود، یک طرف نظام و رهبری که به حق نظام بود و طرف دیگر جریانی که از درون نظام منشأ می‌گرفت، منافقین نبودند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی امشب در آیین گرامیداشت یوم الله ۹ دی و تجلیل از مبلغان زائران پیاده دهه آخر صفر با عنوان «طلایه‌داران خدمت و بصیرت» که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به خطبه ۲ به نهج‌البلاغه گفت: این خطبه با قضیه فتنه نزدیکی خاصی دارد، در بخشی از خطبه حضرت می‌فرمایند جنگ و نزاع بین شما و اهل قبله آغاز شده است و هیچ‌کس پرچم را نمی‌تواند بلند کند جز کسانی که دارای بصیرت دینی، نیروی استقامت، مقاومت و آگاهی و معرفت نسبت به‌موضع جریان حق داشته باشند.

ببینید:

فیلم/ اقدامات آستان قدس رضوی برای محرومیت‌زدایی از زاهدان

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ جنگ بین اهل قبله بود، یک طرف نظام و رهبری که به حق نظام بود و طرف دیگر جریانی که از درون نظام منشأ می‌گرفت، منافقین نبودند اما در پایان که فضا برای آن‌ها فراهم بود، شرکت کردند، بنابراین کار را برای شناختن حق دشوار کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه اگر ایمان بدون بصیرت باشد ممکن است گاهی نیز مضر باشد، افزود: اینکه رهبری نسبت به بصیرت تاکید دارند به خاطر این است که واقعاً نیاز است، ما در فتنه ۸۸ گرفتار بی‌بصیرتی شدیم و این از ناحیه خواص بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی ادامه داد: در جریان فتنه ۸۸ رهبر انقلاب گفتند که من از این جریانات نگران نیستم مردم خودشان این جریان را جمع می‌کنند اما حقیقتاً نگران این هستم که خون از دماغ کسی بیاید، رهبری مردم را می‌شناسد و به آن‌ها اعتماد دارد، یکی از ویژگی‌های رهبری نیز همین است.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: بصیرت مردم در همه عرصه‌ها به‌داد نظام رسیده است، در این بین نقش اصلی را روحانیت دارد، هیچ کانونی جز روحانیت وجود ندارد که بتواند مردم را بسیج کند، روحانیون پرچم مشروطیت را نیز بالا بردند اما به‌خاطر بی‌تجربگی روشنفکرها آن را در دست گرفتند و روحانیت را کنار زدند.

وی با بیان اینکه اکنون دوران جنگ اقتصادی است، یادآور شد: دشمن از همه ظرفیت خود استفاده می‌کند تا علیه ما تحریم اقتصادی ایجاد کند، رهبری از سال ۹۱ به اقتصاد مقاومتی تکیه کردند، بحث اقتصاد مقاومتی پشتوانه بزرگی داشته است، این‌طور نبود که طی چند ساعت این کلمه تصویب شود، بلکه طی ساعت‌ها کار کارشناسانه و تفکر انجام شده بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در جریان جنگ تحمیلی مدیریت جنگ و مذاکره را با هم مخلوط نکردند، هیچ وقت زلف جنگ و مذاکره را با هم گره نزدند، اگر این کار می‌شد شاید هنوز هم خرمشهر در محاصره بود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: رهبری فرمودند مذاکره کنید اما مسائل اقتصادی را به مذاکره گره نزنید، ما در حوزه اقتصادی باید بدون توجه به برنامه‌های دشمن کار خودمان را انجام دهیم در این صورت دشمن منفعل می‌شود، این وظیفه دولتمردان است.

وی بیان کرد: دین در زمینه اقتصاد مقاومتی حرف‌های زیادی دارد اما ما به این مسئله ورود نکرده‌ایم، باید مردم را به تولید داخلی تشویق کنیم، اگر ظلم و ثروت اندوزی می‌بینیم این را بیان کنیم و تبدیل به مطالبه عمومی کنیم اما مراقب باشیم مردم به نظام بدبین نشوند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دشمن بعد از اغتشاشات اخیر کمر بسته تا حضور مردم در انتخابات را کم رنگ نشان دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    اقتصاد كشور زلفش كجا ود كچل كچل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس