شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات

شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان سرانجام قربانی دیکتاتوری حزبی و "تحریم خاموش انتخابات" شد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

وقتی "حجاریان" برای رفع ضعف‌های اغتشاشات آبان رهنمود می‌دهد

تکرار اغتشاشات آبان با خشم بیشتر!

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه همشهری(ارگان شهرداری تهران) پیرامون اغتشاشات آبان گفته است:

«درباره اعتراضات اخیر؛ اینکه بگوییم اعتراضات ناشی از کاهش سرمایه اجتماعی بوده تا حدودی درست است. مردم مستأصل و بی‌اعتماد به صفت فردی به صحنه آمدند، در خیابان یکدیگر را پیدا کردند و پس از آن، مستقلاً و منفرداً تصمیم به اقدام گرفتند؛ یعنی زیر بیرق کسی نرفتند که این خود نشانه از هم‌ گسیختگی و سازمان‌نیافتگی جامعه است. البته ناگفته نماند این اعتراضات در مناطقی مانند «جراحی» در استان خوزستان یا «شهر صدرا» در استان فارس صورت قوم‌مدارانه به‌خود گرفت و نشانه‌هایی از همبستگی بروز کرد؛ ‌ امری که به‌عنوان مثال در حاشیه تهران رخ نداد!»

او همچنین تصریح می‌کند: اعتماد مردم طی سالیان متوالی از دست رفته است؛ شاید نزدیک به ۲ دهه باشد. برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته به همین مدت نیاز داریم.

حجاریان در بخش پایانی این گفت‌وگو نیز در پاسخ به این سؤال همشهری که "در فضای سیاسی-اجتماعی شکل‌گرفته در جامعه آیا آزادی زندانیان سیاسی همچنان می‌تواند اقداماتی مؤثر و امیدآفرین باشد؟ " اظهار کرده است:
"بله، قطعا این اقدامات مؤثر خواهد بود مشروط بر آنکه فعالان اصلاح‌طلب را مجدداً احضار و بازجویی و بازداشت نکنند. از طرف دیگر، حاکمیت باید در الگوی بازداشت‌ها تجدیدنظر کند. ببینید! تعداد زیادی از بازداشت‌شدگان آبان‌ماه حاشیه‌نشین بودند نه سیاسی. بازداشت اینها تأثیری ندارد و ممکن است دوباره ظهور کنند؛ این بار با خشم بیشتر."[۱]

*ما به این اعتبار، سخنان حجاریان را "رهنمودهای جدید برای ادامه اغتشاشات آبان"! ارزیابی می‌کنیم که طی سالیان گذشته بارها و بارها ایما و اشاره‌های حجاریان مبنی بر اینکه مردم به نظام بی‌اعتماد شده‌اند و راه حل مسئله خیابان است! را به استحضار مخاطبان محترم خود رساندیم.

و از همین فرایند بود که پیش‌بینی‌های مربوط به بروز «فتنه اقتصادی» و تقلّای فرماندهان این فتنه برای کنترل از راه دور اغتشاشات را از قبل از اغتشاشات دیماه ۹۶ در اختیار افکار عمومی گذاشتیم.

به همین سیاق می‌توان بیان کرد که اشاره‌های مبهم حجاریان در صحبت‌های اخیر مبنی بر «همبستگی اغتشاشگران» و «خشونت بیشتر» نیز نه یک تحلیل که یک رهنمود به لیدرهای اغتشاش است تا ضعف‌های خود در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ بپوشانند!

حجاریان، ۲ سال  قبل و پس از اغتشاشات دیماه ۹۶ نیز طی یادداشتی در روزنامه اعتماد از بازگشت پرقدرت‌تر امواج گفته بود.

البته راه برخورد با فرایند جدید "کنترل از راه دور اغتشاش" و ترویج تظاهرات خیابانی بدون سر! در وهله اول هرگز برخورد امنیتی نیست و نوشداروی این مسئله "ورود خواص" و روشنگری و بصیرت‌افزایی است.

منظور این است که باید کسانی باشند تا به مردم بگویند حرفهای حجاریان و دوستان او در ستاد اصلاحات مبنی بر اینکه مردم نسبت به نظام اسلامی دچار بی‌اعتمادی شده‌اند هرگز صحیح نیست و نه تنها هیچ سندی برای اثبات آن وجود ندارد بلکه ده‌ها دلیل و سند هست که نشان می‌دهد اعتماد مردم ایران به نظام اسلامی و انقلاب بیشتر شده است. [۲]

و یا همین کسان باید به مردم بگویند که بر خلاف رهنمودهای حجاریان و رفقایش مبنی بر اینکه مردم راه چاره را در خیابان خواهند جست اما در خیابان غیر از وندالیسم و خشونت و سوء استفاده اوباش چیز دیگری یافت نخواهد شد و بلکه راه چاره همان است که این افراد از رحم آن به مناصب کشور رسیدند... یعنی "صندوق رأی و انتخابات"!

آیا خواص نباید امروز بر منابر به مردم بگویند که اظهارات حجاریان مبنی بر حاشیه‌نشین بودن بازداشتی‌های اغتشاشات آبان اولا با واقعیت و ثانیا با اظهارات رفقای خود او نیز تناقض دارد که در قبال فتنه ۸۸ گفته بودند عمده زندانیان این فتنه "بالانشین" بوده‌اند!؟ [۳]

ثالثا سیستم امنیتی یا قضایی کشور دچار بلاهت نیست که برای دستگیری لیدرهای یک اغتشاش از الگو پیروی کند بلکه کیس‌ها بر اساس جرم ارتکابی دستگیر می‌شوند. همانطور که افرادی از امضاکننده بیانیه ننگین ۷۷ نفر نیز مورد برخورد قرار گرفته‌اند و البته هیچکدام از این افراد نیز حاشیه‌نشین نیستند!

دقت شود که اگر تمام این موارد توسط خواص کشور و بصورت مداوم به مردم گفته نشود؛ این حرف و خواسته حجاریان است که به کرسی خواهد نشست. همانطور که در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ به کرسی نشست...

گفتنیست، قبل از حجاریان، مصطفی تاجزاده نیز در اظهاراتی تأکید کرده بود که اغتشاشات آبان با خشونت بیشتر تکرار خواهد شد. [۴]

علی ربیعی، سخنگوی اصلاح‌طلب دولت نیز پیش از این در یک یادداشت پیرامون اغتشاشات آبان اظهار کرد که "حکایت همچنان باقیست..."[۵]

قابل تأمل است که هیچیک از این سه نفر در هیچ کجا از نوشته‌ها و اظهارات مذکور، گزینه خیابان را تقبیح نکرده‌اند و با مردم درباره راهکار اول یعنی "صندوق رأی" که خود بوسیله همان به مناصب کشور رسیده‌اند سخن نگفته‌اند.

روزنامه همشهری نیز طی ماه‌های اخیر در گزارش‌هایی پیاپی به انتشار اخبار منفی و تأکید بر اینکه مردم به خیابان خواهند آمد، پرداخته است. [۶]

قابل تأمل آنکه روزنامه همشهری نیز همچون مادران فکری خود هرگز اقدام به تقبیح خیابان نمی‌کند و به مردم پیرامون خطرات این حرکت غیر عقلانی هشدار نمی‌دهد...

***

وقت پوشیدن لباس پاسداری است "آقای ضرغامی"

سیدعزت‌الله ضرغامی، فعال اصولگرا و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما به تازگی در یک پیام توییتری نوشته است:

«امشب در اختتامیه جشنواره ابوذر در اردبیل گفتم، فاصله‌ی بین قرائت رسمی و عرفی به گونه‌ای است که اگر از "پیشرفت‌ها" بگوییم متهم به ماله‌کشی و توجیه هستیم و اگر از "مشکلات مردم" بگوییم متهم به سیاه‌نمایی و جوّ زدگی فضای مجازی می‌شویم!

اصحاب رسانه می‌توانند این فاصله را کوتاه کنند."

*از باب اینکه آقای ضرغامی اهل نقد و نظر هستند و در فضای افکار عمومی نیز بعنوان چهره‌ای که از تخاطب استقبال می‌کند، شناخته می‌شوند؛ بایستی نقد مهمی را به این پیام مطرح کرد.

و آن اینکه چیزی که در فضای فعلی کشور سبب ایجاد خطر شده و بستر را برای خلاف‌گویی دشمن و حتی ایجاد فتنه پدید آورده؛ "عدم بیان پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی برای مردم" است.

ما و آقای ضرغامی و تمام مخاطبان محترم، سیاهه‌ای از "مشکلات" را در ذهن داریم که بصورت روزمره از لسان تریبون‌ها و رجال اصلاح‌طلب در ذهن مردم پمپاژ می‌شود. اما آیا کسی فهرست پیشرفت‌ها را نیز در ذهن دارد؟

 نکته قابل توجه برای آقای ضرغامی که سابقه پاسداری دارند، اینست که فی‌الواقع ذهن مردم و فضای عمومی همانطور که مشکلات را می‌داند اما آیا از پیشرفت‌ها و دستاوردها نیز اشباع است؟ و در ادامه، این کم‌کاری کیست؟

کدامیک از رجال ما در کدام منبر از دستاوردهای اقتصادی انقلاب برای مردم سخن گفته‌اند؟

چرا وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانات خود از بهبود ضریب جینی می‌گویند یا نظام جمهوری اسلامی را مایه‌ی مباهات و افتخار اسلام عنوان می‌کنند؛ این سخنان و چرایی آنها از سوی خواص و رجال کشور برای مردم شرح نمی‌شود؟

طرفه آنکه به زعم ما در مقطع کنونی که حتی کسانی از بیان سخنان رهبری هم اِبا می‌کنند و فضای دستاوردهای کشور تحت‌الشعاع "تبلیغات نارسای مسئولان" قرار دارد؛ بیان عقلانی و استدلالی پیشرفت‌های کشور اعم از اقتصادی و غیره ولو به قیمت متهم شدن به توجیه و ماله‌کشی نیز ضرورتی انکارناپذیر است.

***

در جولان اختناق سکولار

"شعسا" هم قربانی دیکتاتوری حزبی و تحریم خاموش انتخابات شد

خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارشی به نقل از روابط عمومی شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نوشت: شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با انتقاد از عملکرد هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس یازدهم در رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب و لزوم پاسخگویی رییس‌جمهوری درخصوص عملکرد هیات اجرایی،  اعلام کرد: چنانکه این رویه در هیات‌های نظارت تکرار و یا تشدید شود، نقض آشکار یک انتخابات قانونی، رقابتی و عادلانه است.

شورا همچنین در ادامه این جلسه تأکید می‌کند:

"اگر در حوزه های انتخابیه نامزد اصلاح‌طلب با شاخص‌های مدنظر اصلاح‌طلبی حضور نداشته باشد، امکانی برای ارائه فهرست انتخاباتی و یا معرفی نامزد وجود نخواهد داشت. چرا که این شورا رویکرد حذفی و غیر قانونی نسبت به نامزدها را ناقض یک انتخابات آزاد، رقابتی، عادلانه و نیز مشارکت پرشور مردم می داند."[۷]

*مشخص نیست چرا در شورایی که متشکل از ده‌ها رجل سیاسی و چهره‌های میدان دیده و سیاست‌شناس است اما کسی بر لزوم رفتار قانونی تأکیدی ندارد!؟

و چرا این افراد جملگی مشغول تکرار مواضع بازداشتی‌های فتنه ۸۸ و کسانی هستند که این روزها در ستاد کنترل از راه دور اغتشاشات نشسته‌اند؟

البته از آنرو که در اردوگاه چپ "دیکتاتوری حزبی" وجود دارد و هیچ صدا و حنجره‌ای در این اردوگاه جرأت بیان حرفی مخالف با دیدگاه لیدر اصلاح‌طلبان و ستادی‌های این جریان را ندارد؛ بدیهی بود که امثال عارف و موسوی لاری و... نیز که از اعاظم شعسا هستند مجبور به گردن نهادن به رفتار غیر قانونی "تحریم خاموش انتخابات" و شمشیر از رو بستن علیه نظام اسلامی شوند.

پیش از این لیدر اصلاح‌طلبان نیز در سخنانی بر تحریم خاموش انتخابات مهر تأیید زده بود. [۸]

تحریم خاموش انتخابات به این معنیست که یک جریان سیاسی، مخالفت خود با حاکمیت و نهادهای قانونی کشور را بوسیله رفتار "عدم ارائه لیست انتخاباتی" ابراز می‌کند و اگرچه از ترس برخورد سیاسی یا قانونی اقدام به انتشار بیانیه رسمی برای تحریم انتخابات نمی‌کند اما این پیام را به مردم می‌دهد که ما قانون کشور را قبول نداریم و برای همین نتوانستیم با قانون فعلی فهرست انتخاباتی بدهیم!

جالب است که چپ‌ها در قبال رفتار منافقانه تحریم خاموش انتخابات به مردم توضیح نمی‌دهند که چرا بر معرفی چهره‌های سابقه‌دار و ضد امنیتی بعنوان کاندیدا اصرار دارند و یا چرا مثل انتخابات سال ۹۴ رفتار نمی‌کنند و حاضر به معرفی افراد بی‌حاشیه نیستند؟

اصلاح‌طلبان پیش از این انتخابات‌های مجلسین هفتم و نهم را نیز تحریم کرده بودند و البته بعدها مجددا در انتخابات شرکت کنند و در قبال آن تحریم‌های انتخاباتی نیز به ملامت یکدیگر پرداختند.

***

۱_ http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/۹۱۶۱۳

۲_ mshrgh.ir/۱۰۲۲۶۲۶

۳_ http://www.jahannews.com/analysis/۴۹۷۵۱۸

۴_ mshrgh.ir/۱۰۱۸۱۱۴

۵_ mshrgh.ir/۱۰۱۵۱۱۸

۶_ mshrgh.ir/۱۰۲۴۱۹۱

۷_ www.irna.ir/news/۸۳۶۱۳۵۵۰/

۸_ mshrgh.ir/۹۷۶۴۰۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    حجاریان به نوعی زامبی است ،تئوری =اصلاحات خون میخواهدش ، اثبات کننده این امر است.تئوریسینشون این باشه ! وای به حال بقیه شون.البته ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین.دستشون رو شده وتموم شدن.خودشون هنوز داغند ،خبر ندارند.
    • بهلول IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      50 14
      اوهوع، کمپ تیرانا فعال شد. منفی ها رو ببین
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      73 5
      شعسات « شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تهوع آور»!
    • خسته IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      49 9
      دستاوردهای اقتصادی شما چی بوده چنتاشو مثال بزنید به جز اختلاسها ...
    • لقمان IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      43 2
      آقای روحانی انصاف است جنابعالی و مدیران شما در ولنجک و شمال شهر تهران و ما جنوب شهر باشیم، اگر سختی جنگ اقتصادی هست باید بین همه به نسبت مساوی بین همه تقسیم شود
    • ناشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      27 3
      روحانی مشاوران خوبی ندارد و این یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های او در تمام این سال‌ها بوده است. مشاورین که بتوانند بدون ترس، نظرات خود را بیان کنند و رییس جمهور را متوجه تغییرات ایجاد شده در جامعه بکنند.
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      80 1
      یک زمانی نه چندان دور نامه امام علی علیه السلام به عثمان بن حنیف حاکم بصره را در مدارس درس می دادند که حاکم بصره را به خاطر صرفا شرکت در مهمانی ثروتمندان بشدت مورد حمله قرار داد و عزل نمود. و فرمود :"و اگر من بخواهم راه به اين عسل صاف و مغز گندم و بافته هاي اين پرنيان ببرم، مي توانم. ولي هيهات اگر هواي من، بر من پيروز شود و حرص و آز من به گزينش خوراکها وادارم سازد، در حالي که ممکن است در حجاز و يمامه کسي باشد که طمعي در يک قرص داشته و سيري را به ياد نداشته باشد، با با شکمي پر بخوابم و پيرامون من، شکم هايي گرسنه و جگرهايي سوخته باشد.". آری. این است ادعای شیعه علی بودن و تفاخر و اشرافیت به سبک معاویه.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    63 21
    خودت گفتی دولت روحانی ،رحم اجاره ای ماست وبا ""تَکرارتون "" سفره مردم رو نصف کردید ،حالا برای خودت شعر میگی وارزوی انارشیسم میکنی که در سایه اون گندی که بالا اوردین ،فراموش بشه.واگذارتون به خدا.
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    52 15
    آقای روحانی اگر وضعیت جنگ اقتصادی است پس چرا نمی جنگید؟(فقط نگاه کنید به عملکرد وزرا و مدیران دولتی در آلودگی هوا، سیل، تصمیم بنزینی، زلزله و...)
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    37 6
    درد از دشمنی های حجاریان نیست. بلکه از نفهمیدن خواص است که روشنگری نمیکنند.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    34 30
    با این اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی و عدم توانایی حکومت در کنترل تورم و گرانی باید انتظار عکس العملی به مراتب بدتر از حوادث آبان ماه را از قشر ضعیف جامعه داشت.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      21 5
      منظورت اجرای نقشه حجاریان هست دیگه؟!
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      33 29
      آره داداش ! آرزو کن ولی فهم ودرایت مردم ما رو هنوز درک نکردی.سوریه ولبنان عراق نیستیم.ما ایرانی هستیم ومیدونیم دشمن چطوری میخواد بازیمون بده.انشالله اسفند ماه شیک ومجلسی بانیان اصلی این مشکلات رو با رایمون برای همیشه از عرصه سیاست دور میکنیم.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      34 24
      ..راستی شما دشمنان ایران که به خودتون اصلاح طلب می گین، کاری جز فشار به مردم و کشتنشون ندارین؟؟
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      15 5
      یک کلمه از افراد ساکن در اردوگاه اجباری آلبانی
  • ناشناس IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    40 24
    چرا امثال حجاریان که دائم در فکر اغتشاش واشوبگری هستند براحتی تو این مملکت زندگی میکنندمگر چشم کورشان 9دی (دیروز)را مشاهده نکردند بترسید ازخشم انقلابیون وحزب الله
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    32 20
    انتخاب غلط چه به روز مردم درآورد ایرانی بنا بود بادولت کلید به گلستان بلبل نواز تبدیل شود برعکس به جهنم سرا تبدیل شده
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      19 4
      کلید و ما ادراک ما الکلید ...
    • DE ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      3 5
      انتخاب درست احمدی نژاد شما چه گلی به سر مردم زد.اصولات و اسهالات نزد مردم تمام شده اند
  • DE ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    21 12
    راستی چرا اصلاح طلبها یکبار فقط یکبار فشار حداکثری آمریکا رو محکوم نکردند؟ و تازه هر روز میگن که باید تسلیم بشیم؟چرا وطن فروشیهای مزدوران سیا مثل مصی علینژاد و زم و واحدی و اینهایی که روزی اصلاحطلب بودند رو محکوم نمیکنند؟ آیا خودشون یکی از بازوهای اجرای فشار حداکثری هستند؟واضحه چون هیچ اشاره ای به کشته سازیها و اوباش و اشرار اجاره ای که خراب میکنند و میکشند نمیکنند.نباید اینها بعنوان وطن فروش مجازات بشند؟دادگستری کجاست؟
  • DE ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    19 16
    وطن فروش و جاسوس حکمش معلومه.امیدوارم اگه دوباره دستنشاندهای اینها خواستند آشوب کنند حکم این سردستگان مفسد و منافق بهمراه سلبریدیهاشون حداقل داخل کشوریها جاری بشه و جون سالم بدر نبرند.چرا فقط مردم و بسیجیها و نیروهای امنیتی آسیب ببینند؟
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    15 19
    حجاریان ادم بد بخت و مفلوکی است واقعا اینها قابل ترحم هستند به خاطر هیچ دنیایش که خراب شد و ا خرتش هم که با کرام ا لکاتبین است ولی همه می دانیم که ادم صالحی نیست بهر حال جمهوری اسلامی باید صدقات خود را از این ادمهای بدیخت دریغ نکند .
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
      0 0
      معلومه خیلی آدم دیکتاتوری هستی
  • ابوعلی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 13
    حجاریان... تنها آدمی که در اصلاحات ارزش مباحثه و جواب دادن دارد.. اگر یه تئوریسین داشته باشن همینه باید آقایون مسئول دقت کنن و آینده نگری کنن.. غافلگیر نشن
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      6 0
      تئوریسین فتنه و آشوب
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    25 10
    اگرحجاریان میتونه اینقدرجریان سازباشه چرانمی گیرنش.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      9 0
      چون حکومتداری و کار درست امنیتی؛ همش بگیر و ببند نیست. نقش مراجع اجتماعی، استادان دانشگاه و خواص کشور پس چی میشه؟ اونا هستن که باید در مقابل این رفتارها روشنگری کنن.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      3 1
      حجاریان یکیشونه
  • فرشاد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    16 22
    حجاریان مرتکه فلج افراد بی عرضه و ترسویی همچون توی فلج فقط بلدید مردم تحریک کنید اگر راست میگویی دوستدار مردمی چرا جلو نمی افتی شیطان صفت مگر شماها کم از بیت المال به غارت بردید شما افسادطلبان .. آدمهای روی زمینید حتی از کفار هم بدتر آنجایی که امام فرمود منافقین بدتر از کفارند من جای مسئولین بودم تو و دارو دسته ات را یک روز مجال نمی دادم
  • محسن IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    19 16
    از فردی که خودش جزو پروژه شاخه زیتون و شبکه داخلی شاباک در ایرانه چنین اظهاراتی جای تعجب نداره ، اما از این جاسوس باید پرسید مگر جمعیت اغتشاشگری که در کنار مردم معترض به معیشت به داخل خیابان ها امدند و زیر ساختها را اتش زدند و ادم کشتند چند صدم درصد جمعیت مذکور را تشکیل می داده اند که اینگونه جو را متشنج جلوه می دهید ، ما فتنه های امثال شما را در سالهای همکاری تان با مجاهدین خلق و قتل های هدفمند زنجیره ای و فته 68 و 78 و 88 و حال پشت سر گذاشته ایم ، جنازه مفلوک و مغز پوسیده امثال شما هم نمی تواند سد راه مردم عزیز و فهیم کشورمان ایران شود
  • FR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    9 1
    اینکه سخنگوی دولت در حین خدمت ! وعده اغتشاش وخیابانی شدن اعتراضات را بدهد از ابتکارات دولت تدبیر وامید است! قطعا نه این تدبیر ونه این امید برای داخل نبوده است
  • Saeed TR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 14
    مشرق نترس هنوز کار داریم باهاتون این اولشه هنوز
  • علی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    9 1
    مرگ بر فرقه ضاله اسهال طلب که روی فرقه جنایتکار رجوی را در وطن فروشی و ظلم سفید کردند .
  • کارشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    5 10
    اصول گرایان ترسو و لاف زن هستند ولی اصلاح طلبان افراد شجاع و با درایت
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      9 0
      با عرض پوزش از همگان ؛ زررششک !
  • مرصاد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    9 3
    چرا با مزدورانی مثل؛ حجاریان و تاج زاده ، که عملا ترغیب به آشوب می کنند ، برخورد قاطع نمی شود ؟؟!!
  • مرصاد IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    9 3
    بهترین دلیل بر عدم صلاحیت قوم اصلاح طلب و سران فتنه ، این است که ؛ غربی ها ، مزدوران آلبانی نشین و مزدوران سعودی ، از آنها حمایت می کنند !!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 1
    کلا برادارن مشرق در توهم هستند.بابا مردم نیاز های اولیه خود را ازحکومت می خواهند اگر حکومت توانست آنها را برآورده کند که هیچ وگرنه در پایان همه مسئولان به در یا ریخته می شوند بر طبق فرموده آیت الله جوادی آملی .این دیگه گفتن حجاریان رانمی خواهد اگر مشرقیا ن درخواب غفلتید بیدار شوید که در دریا غرق نشوید.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    3 1
    سعیدعسگر .......!!!!!!
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    4 1
    اقایان اصلاح طلب چقدر خوردین چقدر بردین حالا قوه قضاییه همشو از تو جگرتون در میاره دیگه اخر خطیت حالا هی بدر و دیوار بزنید فایده نداره سید رییسی اومده همه دل و دوزها را بگیره حالا هی بگین بر جام اف اب تی اف فایده نداره نفس اخرتون اینا که ادم کشتن نوچه های شما بودند
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    4 1
    اینهامصداق بارز آیه "یعرف المجرمون بسیماهم"هستند!کراهت داری چهره پلیدشونوببینی!شقاوت ونفرت ازچهره شون می باره!منکه بعدازهرنمازآرزوی مرگشان رامی کنم!بیش ازآرزوی مرگآمریکا!چون آمریکارامی دانیم که دشمن است!ولی این منافقان بی شرم بالباس هم وطن می آیندوتسلیم دشمنت می کنند!اگرنبودنداین نامردهاکشوردرقله های اقتداربیشترقرارداشت!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    6 8
    بعضی ها مامورند که چرت و پرت بگن که شاید پشت پرده سیاه بازی ها بر ملا نشود ..اینطور نیست؟ پشت پرده را انکه حافظ انقلاب است رو میکند .. شما طول وعرض مسخره خود را رها کنید .. مردم راه ایمان بکار خود مشغولند و به این اراجیف بها نمیدهند
  • حسين DE ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    3 10
    مكتب فرانكفورتى اين همه كتاب نخون همين طورى قاطى دارى.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    4 9
    مافیاها یکدیگر را لو می دهند از طریق دادن نظرهای مشابه: تاجزاده: خشونت بیشتر هجاریان: خشونت بیشتر
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    مشرق حذف حقایق توسط رسانه اصلاحطلبان ازمنظرجنگ روانی درست است . شماهم حرفهای این فردرابازنشرندهید . همه مامیدانیم هدف دشمنان چیه ؟ شماتریبون آنهانشوید آنهم باتیترتند انگارخودش زده بهرحال روشهای بهتری هست .
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    1 0
    نامسئولین دروغ گوی بی سواد کشور عزیزمان رو نابود کردن.محاکمه ی همشون آرزوی همه ی ما مردم است ..
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    1 0
    آدم بین راست و چپ نمیدونه کدوم رو انتخاب کنه.. باید بگردیم دنبال اونایی که توکارشون جواب پس دادن
  • حزب الله IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    2 0
    انشالله بزودی در این انتخابات دست اصلاح طلبان از مجلس و سپس از ریاست جمهوری کوتاه و توسط این مردم زجرکشیده به زباله دان تاریخ فرستاده خواهند شد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس