ضرغامی نمایه

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه برخی خواص بی‌بصیرت ‌در فتنه ۸۸ ترسیدند از رهبر انقلاب دفاع‌ کنند، گفت: ۹ دی یک جریان سیاسی نیست. ۹ دی انقلاب سوم بود و مردم با انقلاب و رهبری پیمان مجدد بستند.

به گزارش مشرق، عزت الله ضرغامی در همایش بزرگ 9 دی که در مصلی بزرگ امام خمینی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه احساس تکلیفی که در 8 دی مردم تبریز داشته و دارند، این شهر را به مرکز بزرگ پیشگامی و پیش قراولی نظام اسلامی تبدیل کرده است اظهار داشت: مردم تبریز از زمان مشروطه همواره پیشگام بوده و تا دوران پرشکوه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اغتشاشات اخیر هموازه پیشتازی خود را حفظ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم نقش تبریز در چهلم شهدای قم، در برخی جهات مهمتر از قم بود و زمینه حضور مردم در قیام علیه رژیم ستمشاهی را فراهم کرد، گفت: در هر مقطعی تبریز پیشگامی خود را حفظ کرد و در اغتشاشات اخیر که سوء استفاده از اعتراضات به حق مردم بود نیز تبریز خوش درخشید و اجازه سوء‌استفاده از اعتراضات به حق مردم را نداد.

بیشتر بخوانید:

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر فتنه‌گران از قبل آمادگی و طراحی قبلی داشتند افزود: در مقابل این جو ایستادن، شجاعت و بصیرت می‌خواست که مردم تبریز با این حرکت بزرگ، بصیرت خود را نشان دادند. فتنه با تردید آغاز می‌شود و گرد و غباری ایجاد می‌کند که چشم‌ها را کور می‌کند. درست دیدن در گرد و غبار فتنه فضیلت کمی نیست

وی با بیان اینکه معیشت حداقلی مورد انتظار مردم است، خاطرنشان کرد: افرادی از این موج برای ایجاد ناآرامی بهره بردند، اما مردم تبریز و زنجان جزو اولین کسانی بودند که خط شکن بودند و این حضور پربرکت توانست در دفاع از انقلاب حرکت بزرگی بود. تبریزی ها باید به ای جایگاه افتخار کنند و سپاسگزار این بصیرت باشند.

ضرغامی با انتقاد از اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند پرداختن به 9 دی ممکن است با وحدت آحاد مردم ناسازگار باشد، گفت: در برخی از حرف‌ها و جلسات و... عده‌ای می‌گویند فتنه و 9 دی تمام شد و یادآوری آن کشور را دچار تفرقه می‌کند، اما 9 دی یک جریان سیاسی نیست. 9 دی انقلاب سوم بود و نشان داد مردم با انقلاب و رهبری پیمان مجدد بستند.

عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: یکی از کارهای مهم تبریز این بود که اولین تجمع بزرگ پس از فتنه 88 در استادیوم یادگار امام تبریز بود که جریان‌های فتنه‌گر به شدت تبلیغات کرده بودند تا از این تجمع استفاده کنند و فراخوان داده بودند تا در این مسابقه با نوار سبز حاضر شوند. برخی از مسئولان هم به دنبال تعویق مسابقه بودند اما بعد از برگزاری مسابقه که اولین تصاویر زنده از تبریز آمد و باور نکردم که این استادیوم بزرگ چند ده هزار نفری یکدست تیم تراکتور را با پرچم قرمز تشویق می کردند و واقعا یک پرچم سبز هم ندیدم و نشانی از سبز فتنه در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله سایت‌های ضد انقلاب به ویژه سایت "بالاترین" بیشترین تلاش را کرد تا با فضا سازی مکرر از جو ورزشگاه یادگار امام تبریز بهره‌برداری کند تصریح کرد: از تحرکات فتنه در ورزشگاه هیچ نشانی نبود، لذا منفعل شدند و در برابر مردم تبریز مایوس شدند. وقتی این فرآیند را به مقام معظم رهبری تعریف کردم، ایشان لبخندی زدند و گفتند «تبریز است دیگر». معنی این جمله به اعتقاد من این بود که تبریز از انقلاب و اسلام دفاع می‌کند و شما مگر انتظار داشتید به دشمنان بهانه دهند.

ضرغامی در ادامه، بخش عمده فتنه 88 را فتنه خواص دانست و گفت: برخی از خواص انگیزه داشتند و محور شدند تا در برابر ولایت و رهبری بایستند اما تعدادشان زیاد نبود، بخش دیگری از خواص بی‌بصیرت تعدادی بودند که ترسیدند از رهبری دفاع درست کنند و سکوت کردند. همین‌ها هرچه آبرو دارند از نظام و رهبری دارند، به دنبال مصاحبه با آنها بودیم و برای دفاع از جمهوریت و ولایت مصاحبه می‌خواستیم اما می‌گفتند که چند روزی صبر کنید تا همه چیز معلوم شود بعد، گفتم اگر غبار فتنه بخوابد و همه چیز مشخص شود، دیگر فایده ای ندارد.

سه عامل خنثی کننده فتنه‌ها

در ابتدای این مراسم باشکوه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سه عامل مدیریت رهبری، بصیرت مردم و پیوند امت با امام را خنثی کننده فتنه عنوان کرد و گفت: در تبریز با خروش انقلابی یک روز زودتر از 9 دی و در 8 دی با ولایت تجدید پیمان کردند و در اغتشاشات اخیر هم مردم تبریز حماسه به پا کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تراب IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    عملکرد خودت هم خیلی چنگی به دل نمی زنه با آن مدیر کل هایی که در شهرستانها گذاشتی هرچه خوردیم از عملکرد اصولگرایان قلابی بود که باعث شد افساد طلبان به قدرت برسنذ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس