کد خبر 1024846
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کویت

یک رسانه عرب زبان با اشاره به به میزبانی کویت از یک هیات ضد ایرانی آنرا اقدامی خطرناک به ویژه با توجه به توان دفاعی و نظامی این کشور قلمداد کرده است.

به گزارش مشرق، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به دیدار مرزوق الغانم رئیس پارلمان کویت با یک شخصیت ضد ایرانی و نیز برگزاری نشست ضد ایرانی در کویت آورده است: کویت اینبار وارد محدوده ممنوعه ایران شد و انتقاد تهران را به دنبال داشت و این موضعش سوالات بسیاری به وجود آورد.

این رسانه می‌نویسد: اگر کویت تصمیم به ایفای نقش محوری همسو با کشورهای خلیج فارس گرفته است به اعتقاد تحلیلگران؛ این بسیار خطرناک و بزرگ‌تر از حد و اندازه آن است و کویت تحمل آنرا ندارد به ویژه که توان دفاع و نظامی آن؛ مخصوصاً پس از پرواز پهپاد بر فراز کاخ امیر کویت و جولان دادن در حریم هوایی این کشور و خروج آن به سلامت از کویت مورد تردید قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

این رسانه در ادامه با یادآوری تصرف سریع کویت از سوی صدام آورده است: مرزوق الغانم رئیس مجلس امت کویت با استقبال از هیأتی ضد ایرانی، اقدامی ممنوعه از نگاه ایران انجام داد. الغانم به عنوان قوه مقننه در کنار دولت و امیر کویت از سه گانه های قدرت در کویت است و این خشم ایران را برانگیخت و سوالاتی درباره اینکه آیا این دیدار اهداف دیگری داشته به وجود می‌آورد. الغانم علاوه بر دیدار با تکریم از حکیم الکعبی و اعطای نشان سپر نظامی، اعتراض ایران را دوچندان کرد.

رأی الیوم نوشت: آنچه خشم شدید ایران را به دنبال داشت فقط دیدار الغانم با الکعبی نبود بلکه میزبانی کویت از نشست ضد ایرانی و گروهی که ایران آنرا گروه تروریستی می‌داند، بود. تاکنون رئیس پارلمان کویت توضیحی درباره علت دیدار با این شخصیت ضد ایرانی نداده است.

این رسانه آورده است: رسانه‌های سعودی به شدت به استقبال موضوع رفتند و از تشدید تنش میان تهران و کویت سخن گفتند؛ اما کویت بر احترام به حاکمیت ایران تاکید کرد و در دیداری که خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت با محمد ایرانی سفیر ایران در کویت داشت، این موضوع یعنی احترام به حاکمیت ایران را اعلام کرد و از اقدامات قانونی در برخورد با برگزار کنندگان نشست ایرانی سخن گفت.

رأی الیوم در پایان نوشت: به نظر می‌رسد موضع رسمی کویت در راستای کاهش تنش با تهران است؛ اما دیدار الغانم با رئیس هیأت الاحوازی و تکریم وی، سوالات بسیاری را در محافل ایران درباره اینکه عدم موافقت جهات رسمی تا چه

اندازه آنگونه که الجارالله اعلام کرده است، واقعیت دارد، مطرح خواهد کرد و اینکه اقدامات قانونی که الجارالله علیه برگزار کنندگان نشست ضد ایرانی گفته است چه خواهد بود؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس