کد خبر 1024807
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
محمود اسلامیان

عضو هیات رییسه فدراسیون می‌گوید بر اساس اساسنامه این فدراسیون، در صورت ناتوانی رییس فدراسیون در انجام امور به هر دلیلی، نایب رییس جایگزین او می‌شود.

به گزارش مشرق، محمود اسلامیان، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره استعفای مهدی تاج اظهار کرد:‌ از درگاه خدای مهربان برای سلامتی آقای تاج دعا می‌کنیم تا خدا به ایشان سلامتی بدهد. این دفعه دوم است که این اتفاق برایشان میفتد. فدراسیون یک اساسنامه دارد که به تایید فیفا رسیده است. خوشبختانه این اساسنامه جامع و کامل است. در این اساسنامه پیش‌بینی شده که در مواردی که رییس فدراسیون نتواند به هر دلیلی ادامه مسئولیت بدهد، اختیارات توسط هیات رییسه به نایب رییس داده می‌شود. طبق اساسنامه، آقای بهاروند که نایب رییس دوم باید قبول مسئولیت کند تا مجمعی که در خرداد ماه داریم مسائل را دنبال کنیم.

اسلامیان درباره سپرده شدن مسئولیت‌ها به ابراهیم شکوری، دبیرکل فدراسیون هم توضیح داد: دبیر، مسائل اجرایی فدراسیون را دنبال می‌کند و مسائل کلان فدراسیون بر عهده رییس است. در غیاب ایشان بر اساس اساسنامه امور فدراسیون بر عهده نواب رییس است.

اسلامیان درباره پاسخ به این پرسش که آیا در یکی از جلسات هیات رییسه، به عنوان سرپرست نایب رییسی اول انتخاب شده است هم اظهار کرد: خیر! من عضو هیات رییسه هستم و به هر حال این خبر هم صحت ندارد.

او درباره اثرگذاری قانون بازنشستگی هم بیان کرد: سرپرستی یک مسئولیت موقت است و دائمی نیست. به مدت چهار ماه سرپرست می‌تواند انجام وظیفه کند.

اسلامیان در پاسخ به این پرسش که هیات رییسه فدراسیون، سرپرست را انتخاب می‌کند یا وزارت ورزش هم در این موضوع دخالت دارد؟ گفت: فدراسیون اساسنامه‌ای دارد که در دولت و فیفا تصویب شد. ملاک ما این اساسنامه است. ما به عنوان یک فدراسیون با وزارت ورزش هم کاملا هماهنگ هستیم و تعامل داریم ولی اساس کار، بندهایی است که در اساسنامه وجود دارد.

عضو هیات رییسه فدراسیون در پاسخ به این پرسش که در صورت انتخاب بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون، تکلیف ریاست سازمان لیگ چه می‌شود هم بیان کرد: درباره آن ان‌شاء‌الله بعدا تصمیم می‌گیریم.

بیشتر بخوانید:

کفاشیان همچنان نایب رئیس اول است

اسلامیان در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند اعضای هیات رییسه با استعفای تاج موافقت می‌کنند یا خیر هم، گفت: شرایط جسمی آقای تاج واقعا خوب نیست. من متاسف هستم برای بعضی رسانه‌ها. تاج برادری است که در دوران دفاع مقدس در جبهه بوده و جانباز جنگ است و خودش فوتبالیست بوده و همه مراحل فوتبال را طی کرده است و در این چند ساله هم تنها کشوری بودیم که پنج تیم ما به جام جهانی رفت و چندین سال در صدر آسیا بودیم و دو بار صعود متوالی به جام جهانی داشتیم. الان که من خدمت شما هستم به خاطر ثبات فدراسیون ۱۲ جایگاه در AFC و FIFA داریم. فدراسیون کشتی متاسفانه یک کرسی ندارد. این‌ها ناشی از زحمات ایشان و هیات رییسه بوده است.

او افزود: فوتبال ایران درآمد ندارد. چرا پرسپولیس و استقلال و تیم‌های ملی مساله دارند؟ ۷۰ درصد درآمد فوتبال در دنیا از حق پخش است. مسئول این موضوع هم صدا و سیما نیست. مسئول دولت و مجلس‌اند که باید این موضوع را حل کنند. راه دومی هم ندارد. تنها راه این است که دولت کمک کند. الان ۱۱ میلیون دلار ما در فیفا بلوکه شده است. دولت بیاید نصف این را  به فدراسیون قرض بدهد. در این کشور به آقایی به اسم حاج قاسم با پنج کلاس سواد ۴۵۰ میلیون یورو ارز دولتی می‌دهند و او هم می‌خورد و می‌رود. مشکلات مدیریتی همه جا وجود دارد ولی به اعتقاد من ۷۰ درصد مشکلات فوتبال ما بحث‌های مالی است. فیفا ۲۰۹ عضو دارد و همه این‌ها بیشترین درآمدشان از حق پخش تلویزیونی است. امارات ۱۰۰ میلیون دلار حق پخش می‌گیرد. عربستان ۱۲۰ میلیون دلار. برآورد فیفا برای ما حدود ۱۵۰ میلیون دلار است. این مسئولیت تنها صدا و سیما نیست و یک مساله ملی است. تا این حل نشود حال و روز فوتبال ایران به سمت آماتوری شدن می‌رود.

اسلامیان همچنین گفت: بحث‌های مدیریتی هم در فوتبال وجود دارد اما مساله اصلی، موضوع حق پخش است که ۷۰ درصد درآمد فوتبال را شامل می‌شود. روز به روز حال فوتبال ایران بدتر می‌شود. دولت باید این مساله را به مجلس ببرد و حل کند. قبل از آن باید تامین کند. وقتی یک نفر ۴۵۰ میلیون یورو پول مملکت را می‌برد، نمی‌شود ۱۰ میلیون دلار به کل فوتبال ایران قرض داده شود؟ واقعا این مساله است؟ من از دولت خواهش می‌کنم فوتبال را به عنوان یک توپ و دروازه نبینند. فوتبال یک مساله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی است و هم‌دلی، عزت و اقتدار برای کشور دارد. بعضی از دوستان فکر می‌کنند فوتبال یک زمین چمن و دو تا دروازه است اما اینگونه نیست. در جام جهانی حضرت آقا پیام دادند. معلوم است ایشان حساسیت دارند. وقتی در مقابل اسپانیا شکست خوردیم، ایشان تجلیل کردند. در جلسه با دولت از تیم ملی مثال زدند که بله شما باختید اما چون کار خودتان را درست انجام دادید این باید الگو شود. پس فوتبالی که بالاترین شخص مملکت اینگونه رویش حساسیت دارد باید این مسائلش حل شود. به والله مساله اصلی فوتبال ایران این است که ۷۰ درصد از درآمدش را ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در پایان این جلسه سرپرست فدراسیون به صورت رسمی انتخاب ‌می‌شود یا خیر اظهار کرد: ان‌شاءالله.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس