روزنامه های اصلاح طلب 9 دی

ما از آمریکا طلبکاریم اما طیف اصلاح طلب در نقش بلندگوهای کاخ سفید، همیشه ایران را در جایگاه بدهکار نشانده و اصرار دارد که بر مولفه های قدرت ساز کشورمان چوب حراج زده شود!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**مهاجری: روحانی در بهبود معیشت مردم موفق بود

«محمد مهاجری» در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «ما نمی‌توانیم بگوییم که می‌خواهیم با همه کشورهای جهان قطع رابطه کنیم؛ چون خواهان عزتمندی هستیم...وقتی پایمان را بیخ گلوی «FATF» فشار می‌دهیم و نام آن را عزت می‌گذاریم، تنها شرایط را برای مردم سخت‌تر می‌کنیم؛ بنابراین معتقدم که بخشی از مشکلات کشور با دیپلماسی ‌حل‌شدنی است. باید حتی اگر بشود، به طور کوتاه‌مدت با جهان ارتباط داشته باشیم».

مهاجری در ادامه گفت:«بپذیریم که در فضای خارج از ایران فضایی وجود دارد که اگر ایران با آنها ارتباط برقرار کند؛ تا اندازه‌ای مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد...به نظرم دولت با مجموع رخدادها و با توجه به خاستگاه و تفکرات شخصی خود روحانی ناموفق نبوده. رئیس‌جمهور در دولت اول و دوم شعارش روابط با جهان و بهبود معیشت عمومی از راه رفع تحریم‌ها بود».

گفتنی است «محمد مهاجری» که رسانه های اصلاح طلب از او تحت عنوان «فعال سیاسی اصولگرا» نام می برند، سردبیر سایت دولتی «خبرآنلاین» است. این سایت وابسته به معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت است. مهاجری بارها با کلیدواژه «ما اصولگراها» دقیقا اظهارات طیف تندروی اصلاحات را بیان کرده است.

چندی پیش یکی از فعالین رسانه ای در واکنش به رویکرد تأمل برانگیز محمد مهاجری نوشت:«وی وانمود کرده که از درون اصولگرایان به نقد اصولگرایان می‌پردازد؛ حال آن‌که انصاف این بود وی مطالبش را از موضع "ما دولتی‌ها و حامیان روحانی"- چه در نقد و چه در تمجید دولت- بنویسد...اینکه کسانی در خدمت دولت، به جبهه منتقد دولت حمله کنند و برای معتبر کردن این حمله، خود را جزو جبهه مقابل دولت جا بزنند، نوعی غش در معامله و فریب رسانه‌ای است».

و اما درباره اظهارنظر مهاجری در مصاحبه با روزنامه شرق گفتنی هایی است که در ادامه به آن می پردازیم.

محمد مهاجری، با اشاره به اینکه دولت روحانی ناموفق نبوده، در ادامه تاکید کرده است که «رئیس‌جمهور در دولت اول و دوم شعارش روابط با جهان و بهبود معیشت عمومی از راه رفع تحریم‌ها بود». این یعنی، دولت روحانی در بهبود معیشت مردم از طریق دیپلماسی موفق بوده است. این ادعا در حالی است که وضع فعلی کشور نتیجه «چیدن تمامی تخم مرغها در سبد برجام» توسط دولت روحانی است.

به عبارت دیگر، گرانی مسکن، خودرو، لوازم خانگی، سکه،کاهش ارزش پول ملی، تعطیلی کارگاهها و کارخانه های تولیدی و...همگی میوه های برجام است.

حامیان دولت در ادعایی مضحک وانمود می کنند که منتقدان دولت معتقد به قطع رابطه با جهان هستند. این در حالی است که حرف اصلی منتقدان، ارتباط با همه دنیا(به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی و دولت سلطه گر امریکا) بر پایه سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» است.

منتقدان دولت می گویند ما نباید به رفتار «ارباب-رعیتی» آمریکا و شرکای اروپایی اش تن دهیم. باید ضمن ارتباط با جهان، به طور خاص دیپلماسی منطقه ای را نیز ارتقا داده و روز به روز تقویت کنیم.

مهاجری مدعی شده است که «بخشی از مشکلات کشور با دیپلماسی ‌حل‌شدنی است. باید حتی اگر بشود، به طور کوتاه‌مدت با جهان ارتباط داشته باشیم». این ادعا در حالی است که اولا اکنون ایران با جهان در ارتباط است و ثانیا عیار ادعای رفع مشکلات مردم با دیپلماسی در ماجرای برجام به خوبی نمایان شد.

طیف اصلاح طلب بدون توجه به توافق عبرت آموز برجام همچنان معیشت مردم را به سیاست خارجی گره زده و دولت را به فرافکنی تشویق می کند.

**چاره ای نداریم، باید برجام منطقه ای را قبول کنیم

«علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «چه عواملی می‌توانند سبب ساز موفقیت در حوزه سیاست خارجی شود؟» گفت:«آمریکا پیشتر خواسته‌های بی منطق خود را مطرح کرده و گفته که از ایران چه می‌خواهد. به‌نظر من این روزها که اوضاع در سوریه، عراق، لبنان و یمن چندان خوب نیست، فرصت خوبی برای ما فراهم است که بتوانیم در برخی سیاست‌های منطقه‌ای تجدیدنظر کرده و شرایط را برای آغاز مسیر جدید و نتیجه محور فراهم کنیم. وقتی درکانون نفوذ ما در منطقه مشکلات تااین اندازه جدی است و افکار عمومی آن کشورها ایران را به‌عنوان مقصر می‌شناسند، ما می‌توانیم با به وجود آوردن تغییراتی در سیاست‌هایمان راه را باز کنیم».

بیگدلی در ادامه گفت:«نظر من این است که ما باید یک گام‌هایی را در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای خود برداریم و تغییراتی را لحاظ کنیم. ما می‌خواهیم در نقطه صفر باقی بمانیم اما آمریکا تغییراتی در سیاست‌های خود لحاظ کند...اینکه ما بگوییم باید کل تحریم‌ها برداشته شود یا حداقل نیمی از آنها به عنوان پیش‌شرط مذاکره برداشته شود، به طور کامل از سوی آمریکا رد خواهد شد و انجماد کنونی را ادامه خواهد داد. در شرایط کنونی هر دو طرف باید نوعی نرمش در مواضع نشان دهند».

این فعال اصلاح طلب از یکسو اعتراف می کند که خواسته های آمریکا «بی منطق» است و از سوی دیگر مدعی است که ما باید به این خواسته های بی منطق تن دهیم!

بیگدلی مدعی شده است که ما نباید در نقطه صفر باقی بمانیم و یکطرفه انتظار لغو تحریم ها را داشته باشیم. گویا اصلاح طلبان اصرار دارند که همچنان فهم و شعور مردم را مورد توهین و تحقیر قرار دهند. آیا اکنون ما در مواجهه با آمریکا در نقطه صفر هستیم؟! پس برجام چه بود؟! مگر پس از مذاکره مستقیم با آمریکا، توافق هسته ای انجام نشد؟! مگر ما تعهدات خود را کامل انجام ندادیم؟! آیا آمریکا که تعهد داده بود تمامی تحریم ها را لغو کند، عهدشکنی نکرد؟!

نتیجه برجام این شد که «هسته ای رفت ولی تحریم ها ماند». پس با این حساب ما در مواجهه با آمریکا حداقل در موضوع برجام در نقطه صفر نیستیم. ما از آمریکا طلبکاریم اما طیف اصلاح طلب در نقش بلندگوهای کاخ سفید، همیشه ایران را در جایگاه بدهکار نشانده و اصرار دارد که بر مولفه های قدرت ساز ایران چوب حراج زده شود!

لازم به ذکر است که پیش از این «پروانه سلحشوری» نماینده اصلاح طلب مجلس نیز مدعی شده بود که «مردم عراق و سوریه، ایران را لعن و نفرین می کنند»!؛ ادعایی مضحک که صرفا از رسانه های آل سعود و ملکه انگلیس بیان می شود.

** باید به FATF بپیوندیم تا ثابت شود تروریست نیستیم

روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم «یوسف مولایی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«در کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) تنها گروهی از کشورها جمع هستند. نه معاهده است، نه سازمان است؛ فقط یک سری استاندارد است که اعمال می کنیم تا مشخص شود پولشویی و تأمین مالی تروریسم در مبادلاتمان نیست و اگر شما این کار را انجام ندهید، متهم هستید که فعالیت هایتان مشکوک است و پنهان کاری می کنید و گرفتاری هایی دارد».

مولایی در ادامه نوشت:«بدیهی است در صورت عدم اجرای شروط FATF منزوی می شویم و کنار می رویم».

سازمان FATF مدعی است که وظیفه اش مبارزه با تروریسم و پولشویی است. این در حالی است که اولا مقر این سازمان در پاریس است، شهری که میزبان سران گروهک تروریستی منافقین است. گروهک جنایتکاری که 17 هزار ایرانی را وحشیانه به شهادت رسانده است. از جمله اقدامات فجیع گروهک منافقین، شرط‌بندی بر سر جنسیت جنین در شکم مادران بود. منافقین در عملی فاجعه‌بار شکم زنان باردار را پاره می‌کردند تا جنسیت نوزاد را دریابند و تفریح و شرط‌بندیشان را کامل کنند.

FATF نه درباره جنایت آل سعود در منطقه حساس است و نه پشتیبانی تسلیحاتی آمریکا و تروئیکای اروپایی(انگلیس، فرانسه، آلمان) از کشتار وحشیانه زنان و کودکان در منطقه غرب آسیا را می بیند. حالا بنابر ادعای حامیان FATF ما باید به این سازمان ثابت کنیم که مدافع تروریسم نیستیم!

ثانیا، «اف ای تی اف» در حالی مدعی مبارزه با پولشویی است که 70 درصد پولشویی دنیا در آمریکا و اروپا-کشورهای موسس FATF- صورت می گیرد.

مولایی مدعی است که ما باید فقط یک سری استاندارد را در FATF رعایت کنیم. این سازمان پیش از این استاندارهای! مدنظر خود را اعلام کرده است. بنابر  استانداردهای FATF! بانک های داخل کشور باید اشخاصی و نهادهایی که در لیست تحریم وزارت خزانه داری آمریکا هستند، تحریم کنند. فرماندهان نظامی از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی، دانشمندان کشور در حوزه های مختلف علمی از جمله دانشمندان هسته ای، نهادهای تحقیقاتی و علمی و هر آنچه که عامل پیشرفت و عزت ایران است در لیست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا وجود دارد و ما در صورت پیوستن به FATF موظف هستیم که آن را در داخل کشور اعمال کنیم.

یک سوال؛ کدام کشور عزتمند و مقتدری، فرماندهان نظامی و دانشمندان و شرکت های دانش بنیان خود را تحریم می کند؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • عربی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    63 13
    مهاجری معلوم نیست چه مصرف کرده, نیاز به دکتر روانپزشک داره
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      5 0
      فقط باید گفت هرچه نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر تا آن جایی که اصلاح طلبان می شوند اصلاح طالبان تهوع آور!!!
    • عبداله IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      7 0
      امثال این قماش(مهاجری) نه وطن پرستند نه دیندارند نه وجدان دارند نه عقل دارند نه شعور دارند ونه....فقط رو دارند. اینها افراد نان به نرخ روزخور موج سوار یاوه گو ودر یک کلام شریک دزد و رفیق قافله اند.
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      4 0
      حیا رو خورده آبرو را قی کرده
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    72 11
    برجامو امضا کردیم تا ثابت کنیم دنبال سلاح هسته ای نیستیم نتیجش این شد ... ان شا ء الله خدا از خواب بیدارمون کنه !!!!!!!!
  • دیده بان IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    44 1
    مهاجری میگه: باید حتی اگر بشود، به طور کوتاه‌مدت با جهان ارتباط داشته باشیم».طفلک منظورش این است که به طور کوتاه مدت اونقدری که این شغال موزرد ترامپ دوباره بتونه رای بیاره باهاشون ارتباط داشته باشیم. بعد که شغاله سوار خر مراد شد دیگه اون وقت بتازه و ما هم دنبال دم خرش بدویم. علی بیگدلی هم میگه: فرصت خوبی برای ما فراهم است که بتوانیم در برخی سیاست‌های منطقه‌ای تجدیدنظر کرده و شرایط را برای آغاز مسیر جدید و نتیجه محور فراهم کنیم. وقتی درکانون نفوذ ما در منطقه مشکلات تااین اندازه جدی است و افکار عمومی آن کشورها ایران را به‌عنوان مقصر می‌شناسند، ما می‌توانیم با به وجود آوردن تغییراتی در سیاست‌هایمان راه را باز کنیم». اینم طفلک منظورش اینه که کلا محور مقاومت را از پشت بهش خنجر بزنیم و با این تغییر در سیاست خارجی مون ارتباط مون را با آمریکا بهتر کنیم... به خدا گاهی انسان آرزو می کنه کاش خر بود و با این آدم ها هم نوع نبود.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    29 0
    جناب بیگدلی عقل هم خوب چیزی است اولا در برجام که شما همه قدم ها را برداشتید و طرف آمریکایی در همان نقطه صفر باقی ماند چه کردید؟؟ ثانیا شما برجام منطقه ای را کی و کجا امضا کردید که خواهان عقب نشینی ایران هستید و برای آمریکا یقه چاک میدهید ؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    27 0
    قبلا فک می کردم فقط براندازای اونور اسکل تشریف دارن. اصلاح طلبا عمیقا دارن اونوریا رو رد می کنن.. وای خدا از خنده مردم.. یعنی خط به خط حرفا و نظراتشون نقطه چینه.. :)))))))
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    26 0
    خداوند متعال عالمان یهود را لعنت کرده است چون به خاطر دنیا سخن می گفتند
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    9 0
    بله هم رئیس کار کرد و هم اسرائیل ، امریکا براتون کف میزنند
  • مرصاد IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    10 1
    اگر امروز تو می بودی ؛ کم کم داشتیم ایالت پنجاه و یکم آمریکا می شدیم !!!!
  • احمد IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    14 0
    آخه عقل هم نعمت خوبیه ، حیف این نعمت که عده ای صاحب نظر ندارنش ، اگه FATF نفعی برا ما داشت اینقدر فرصت نمی دادن که ما تصمیم بگیریم که بپیوندیم یا نه ؟ این یعنی حتما پیوستن ما به ضرر ماست ...بفهمید دلسوزهای مدعی .
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      1 0
      ما درزمان اقای طیب نیا fatfپذیرفتیم چونالزام اور بوده فقط دوبند اون باید بپذیریم باید از اقای طیب نیا شکایت کرد چرا اونوپذیرفته حالا مجبوریم اونوبپذیریم
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    13 0
    لعنت خداوپیامبر بردروغگو .کجامعیشت مردم خوب است سفره مردم مخصوصا بازنشسته ها ده برابر کوچک شده
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      1 0
      حتما برای خودشون واطرافیانشون خوب شدها
  • شربدار IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 0
    امام خمینی(ره):همه غرب زدگیها ظلمت است اینهایی که توجهشون به غرب است توجهشون به اجانب است قبله شان غرب است رو به غرب توجه دارند اینها در ظلمات فرو رفته اند اولیاءشان طاغوت است ملتهای شرقی که به واسطه تبلیغات داخل و خارج بواسطه تعلیمات عمال داخلی و خارجی رو به غرب آورده اند وقبله آمال شان به غرب است خودشان را باخته اند و نمی شناسند خودشان را معاصر و مفاخر خودشان را گم کرده اند خودشان را باخته اند و گم کرده اند و به جای آنها یک مغز غربی نشسته است اینها اولیاءشان طاغوت است و از نور به ظلمات وارد شده اند
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 0
    اصلاح طلبی همان قلاده بردگی طلبی مدرن است
  • حسن IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 0
    مزودران ونفوذی های اجنبی در داخل هستند که بافرمان اجنبی خواستار تصویب FATF بی خاصیت برای ملت ایران وپر خاصیت برای آنان می باشند
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    10 0
    خیانت که شاخ ودم نداره عجب رویی داره این مهاجری
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 0
    معلوم نی چه بودجه کلانی به خبر انلاین دادن که چشماشون رو روی واقعیت میبندن
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 0
    بنده خدا توهم نظریه پرداز شدی
  • FR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 0
    لابد بطور موقت با دنیا ارتباط برقرار کنیم ؟ یعنی تا انتخابات !
  • علی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 0
    بله باید ثابت شود که حسن روحانی می تواند برجام دیگری توی پاچه ایران کند تا هدف آمریکا را سریعتر اجرا کند.
  • You IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    اگه ایران رو تبدیل به لیبی کنی و دو دستی تحویل داعش و سعودی و آمریکا و اسرائیل بدی خیالت راحتتر نیست؟؟؟!!! تعارف نکن. اینجور دل امریکا اینا شادتر میشه و ازت راضی تر میشن
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    آقای مهاجری دروغ گفتن پرداحت پول نمی خواهد رایگانه؟؟؟!!!
  • سینا IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    وقتی این چنین انسان های نادان وطن فروش وبی خاصیت را به عنوان مسئول انتخاب می کنیم معلومه که وضعمون اینجوری میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس