کد خبر 1024738
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
روحانی در نمایشگاه دستاوردهای پتروشیمی

این سخن، عذر بدتر از گناه است و خوش بین اگر باشیم، باید گفت روحانی درک درستی از واقعیت نداشته است. تحریم و جنگ اقتصادی کی متوقف شده بود که ایشان می گوید الان جنگ اقتصادی شد؟!

به گزارش مشرق،  محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام در واکنش به اظهارات امروز رئیس جمهور نوشت:

آقای روحانی امروز گفت "این حرف منطقی نیست که بعضی ها با دولت خورده فرمایش دارند، می گویند در فرودین 96 اینا را گفتین ولی در سال 98 لحن تغییر کرده. ما در شرایط صلح، قول‌های انتخاباتی را دادیم اما الان جنگ اقتصادی شده است".

این سخن، عذر بدتر از گناه است و خوش بین اگر باشیم، باید گفت روحانی درک درستی از واقعیت نداشته است. تحریم و جنگ اقتصادی کی متوقف شده بود که ایشان می گوید الان جنگ اقتصادی شد؟!

دشمن فاز جدید جنگ و تحریم اقتصادی (مالی و بانکی و نفتی) را سال 90 و 91 کلید زد. اما آن زمان کسی به دشمن اعتماد نکرد، به نحوی که در اوج تحریم ها، 1/5 میلیون بشکه نفت می فروختیم و امروز با برجام، چند صد هزار بشکه!

خطا و خسارت بزرگ تیم روحانی این بود که برجام را معاهده صلح انگاشتند یا وانمود کردند و حال آن که دولت وقت آمریکا در حال کانالیزه و محدود کردن درآمدها و صادرات و واردات ایران بود.

در همین دوره که آقای روحانی خیال می کرد دوره ماه عسل با اوباماست، دولت و کنگره آمریکا مشترکا تحریم های ویزایی علیه طرف های همکاری با ایران و همچنین تحریم های موسوم به کاتسا و آیسا را تدارک کردند. "شیوه چشمش فریب جنگ داشت/ خود غلط کردیم و صلح انگاشتیم".

چهار سال خوابزدگی دولت در اثر برخی مشورت های مسموم و هیجان و لجاجت شخص آقای روحانی، به علاوه همکاری های خسارتبار با FATF، موجب شد منابع درآمدی ما محدود شود و طرف های همکاری ما شناسایی و تحت فشار قرار بگیرند.

کار به جایی رسید که بسیاری از شرکای غیر غربی، شاکی شده و از همکاری ها کاستند. به واسطه رفتارهای خودتحریمی،  راه های دور زدن تحریم ها بسته شد، ضمن این که حمایت از تولید داخلی به حداقل رسید و واردات بی رویه و قاچاق، موجب نحیف شدن تولید داخلی شد.

امیر مومنان (ع) فرمود "انّ اخ الحرب الارق و من نام لم ینم عنه. مرد جنگی بیدار است و اگر خوابید، دشمن او به خواب نمی رود".
امام همچنین به مالک اشتر ‌فرمود:«مطلقا از دشمنت پس از صلح برحذر باش، چرا که بسا دشمن نزدیک می‌شود تا غافلگیر سازد. بنابراین احتیاط را به کار بگیر و در این مورد حسن ظن و خوش بینی را متهم کن».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 27
  • دانشجو IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    91 6
    پس جمله ی معروف ((اونچنان رونق اقتصادی ایجاد شود)) مربوط به دوران صلح بوده؟
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      9 19
      نخیر مال زمانی بوده که پول مربیان خارجی رو هم نمی تونیم بدیم !
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      48 5
      مثل باور کردن بی خبر بودن ایشان از فتنه بنزینی
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      35 7
      دست و پا زدنای اخر دشمنان ایران عزیز ماست، ۴۰ سال سکوت ما رو به اتمامه، اصلاح طلبان، محکوم به نابودی. ده روز پیش خبرای خوبی شنیدم، اینده روشنه. :)
    • شیرازی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      8 3
      برجام نه تنها سایه جنگ رو نبرد بلکه خود جنگ رو آورد!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    66 4
    اخه آدم ... .. زدی تو مملکت حالا میگی فلان و فلان
  • موسوی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    60 4
    ذغال روسیاهیت از همان روز اول مشخص بود. حیله جدیدت دیگر ما را گول نمی زند. لعنت بر دروغ و دروغگویان.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    64 2
    حالا چجوری آب و صابون بیاریم روتونو بشوریم ؟!!!؟
    • ناشناس IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      0 0
      وایتکس هم نمی تواند این روسیاهی را پاک کند.
  • علی پاسدار IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    60 2
    آقایون لابد بودجه 99 رو هم برای شرایط جنگی بستن دیگه؟؟؟؟!!!!!
    • الیاس IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      14 53
      وقتی برجام امضاء شد باید شرکتهای آمریکایی را هم دعوت می کردید و در ایران مشغول می شدند نه اینکه فقط چینی ها و کره ای ها و روس ها و چند شرکت اروپایی می آمدند . آمریکا هم برجام را امضاء کرد ولی سودش را دیگران بردند و ایران همچنان به آمریکا ناسزا ودشنام می داد و ترامپ هم اینها را دید خارج شد دیگر جای بحثی نمی ماند
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      6 0
      تو همون الیاس معروف سریال اغماء نیستی؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    42 3
    چه رئیس جمهور ... داریم!!
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    30 2
    از قبل از قیام امام خمینی ما در شرایط یک طرفه و جنگی بودیم از زمان استعمارهای پرتغالی ها و انگلیس ها تا نابود سازی سانتریفوژ ها فقط هر بار دشمن در ظاهر جدید وارد شده این بار آخر هم که با چهره خودی ! اومده ولی شما به خودت نگیر !!
    • ناشناس IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      0 0
      گل گفتی احسنت
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      0 0
      احسنت چهره دشمن عوص میشه ای فلسفه تاریخ چه تکراری !
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    23 3
    وقتی برجام امضاء شد باید شرکتهای آمریکایی ... فتح الفتوح قرارداد ژنرال عباس خان آخوندی و بوئینگ را از یاد بردید!؟
  • رضا IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    22 3
    روحانی...مگه تو نمی خواستی بابرجام جلوی جنگ وفشاراقتصادی بر مردم بگیری چی شد...
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    3 0
    "خرده" صحیح است!
  • اسی خطر IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 3
    حسن جون این فرمایش 83 میلیون ایرانیه
  • US ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    4 0
    توجه کنید؛ حرف مهمترش اینه: بهانه دستشان ندایم اما جنگ را شروع کردند... باید پرسید: پس چرا می گویید با تصویب fatf بهانه را از دستشان می گیریم؟!!!!
  • حسن IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 4
    فکر می کنم نویسنده این مقاله سرش به یه جایی خورده و گرنه یک بچه هم می داند که تا قبل از خروج آمریکا از برجام وضع ما خیلی بهتر از حالا بود. این آمریکایی ها بودند که جنگ را شروع کردند و اگر کسی فرق بین این جنگ و شرایط قبلی را ندارد باید مغزش را گل بگیرد. مشرق شما هم با این گونه مقالات به جایی نمی رسی
    • علی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      3 0
      راستش رو بگو تو حسن روحانی خودمون هستی دیگه.مگه نه؟
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 6
    خیلی جالبه از صبح تا شب روحانی رو میکوبید بعد خودتون تحمل کوچکترین نظر مخالف ندارید و انتشار نمیدید!!!
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 0
    اخر نفهمیدم چرا ما باید همیشه تحریم باشیم بعضیا میگن بخاطر فلیطینه و... واقعا بخاطر چیه رئیس دفتر رئیس جمهور همین حرف زد که چرا باید تحریم بشیم ولی علتش نگفت میخوام ببینم ارزشش رو داره
    • احمد IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      1 0
      علی آقا واقعاً دلیلشو نمی دونی؟!!!! دلیلش اینه که ایران زیر بار نظام سلطه نمی ره و حاضر نیست نوکر حلقه گوش نظام سلطه باشد، دلیل تحریم ها استقلال طلبی ایران است ، باورم نمیشه کسانی در کشور باشند که حتی بدیهیات مسائل سیاسی را هم بی اطلاع باشند به طوری که از دلیل تحریم ها بپرسند!!!!!!. الان بچه دبستانیها هم دلیل تحریم های ایران را می دانند.
  • 007 IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    7 0
    آقای روحانی میره پشت بلندگو داد میزنه ما تحرمیها را از فلان جا دور زدیم . فرداش آمریکاییها میرن او راه را میبندند . روز بعد میاد تو بلندگو داد میزنه تا چند سال دیگه بعد از برجام خرید و فروش اسلحه آزاد میشه دوباره برای ایران دردسر درست میکنه . تو را به خدا یکی میکروفون را از دست روحانی بگیره . معلوم نیست طرف ماست یا طرف دشمن .
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    4 0
    برخی که در صدد مذاکره هستند ، خدمت انورشان عارضیم بزرگواران ، شما دانا و با سواد و فهیم تشریف دارید و از جمله من نابلد و طفیلی . باباجان ما نمیخواهیم با شرایط آنها مذاکره نمائیم ، حتی بمانند شعب ابیطالب قرار باشه یک دانه خرما را چند نفر بمکند ، راست میگوئید راه برای تولید داخلی و ثروت را هموار نمائید ،.
  • خادم IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 0
    یادم تو سال ۸۱ رفتم پیش فرمانده پادگانمون تا از ۳۳ روز اضافه خدمت بابت ۳ روز شکایت کنم و در حالی که در زمان صلح بابت هر روز ۳ روز یعنی ۹ روز باید اضافه میزدند .... فرماندمون گفت مگر خبر نداری گفت نه گفت ما در حال جنگ با امپریالیسم جهانی هستیم و من ....
  • رضا IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 3
    مشرق جان باید انصاف داشت کشور ما از اول انقلاب با تحریم و جنگ اقتصادی روبرو بوده ولی این تحریمهای بعد برجام حقیقتا شدیدتر است همه میدانیم که ازفروش نفت تا دارو در تحریم است و فروش نفت در حداقل ممکن است روحانی مثل من و شما انسانی معمولی است و قبل از برجام و بعد خروج امریکا حقیقتا مقایسه صلح و جنگ است
  • محمد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    4 1
    از عملکرد ۴سال اولش معلوم بود کشور رو به نابودی میرسونه
  • حسنی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    5 1
    حیف از رایی که دادیم.فکر نمی کردیم اینقدر بی کفایتی را
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 2
    ممد ایمانی انگار در کالیفرنیا زندگی می کنه نه در ایران. ممد آقا گفتند هر کی با دولت ضد هست هر چی خزعبلات بهم می بافه تا بگه منم با دولت مخالفت کردم. اما ممد آقا اگر سن تو قد نمی دهد لا اقل از بابات بپرس از بدو انقلاب تا کنون که چهل سال می گذردفشار به مردم ایران از داخل و خارج برای براندازی انقلاب چه بصورت فیزیکی(جنگ) چه غیر فیزیکی(جنگ نرم) بوده و خواهد بود اماهیچگاهبه این شدت نبوده مخصوصا" از زمان روی کار امدن احمقی مثل ترامپ که اگر زحمت بخودت بدی چهارتا مقاله و کتاب و سایت ها را سرچ کنی متوجه میشی ظرف تقریبا" دو سال گذاشته دولت احمق ترامپ دهها مصوبه گذراندند که هیچ کس در دنیا با ایران مراوده اقتصادی.فرهنگی.اموزشی.بهداشتی.و.. نداشته باشند حتی کشورههای دوست ایران را تهدید کرده که از ایران نفت نخرند و...انوقت فکر کردی کشف جدیدی کردی این چرندیات بگی بابا صد رحمت به رادیو اسراییل و انگلیس.من هم سفره ام کوچیکتر شده و از اول انقلاب هر روز با هزار مشگل داریم دست و پنجه نرم می کنیم. من هم هنوز زخمهایی که تو این چهل سال روی دلمان است هنوز خوب نشده چه زمان جنگ چه الان. ولی آیا دولت ها مقصر بودند. گفتیم استقلال می خواهیم اسقلال هزینه دارد و هر روز منافقین. استکبارجهانی.سلطنت طلبان و.. مکر می کنند که من و شما را از انقلاب دلسر د کنند. انتقاد به دولت و دولت مردان در طول این چهل سال بوده وهست اما وجدانمان. بصیرتمان. شرفمان.. کجا رفته و کجا دارند می برند. خدیا در ظهور آقا امام زمان(عج) تعجیل عنایت بفرما.نایب بحق ایشان مقام عظمای ولایت امام خامنه ای را محفوظ و بسلامت نگه دار
    • سمی IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      1 1
      آخه مشکل اینجاستکه باید سیاست های کلی یه کشور رو ببینن.وقتی برجام رو باتضمین امضای کری بستن باید فکر اینجاهاش رو هم میکردن. این چه معاهده بستنی هست که به این راحتی زیر پا میذارن دو سال بعد و ماحتی نمستونیم ازشون شکایت کنیم
  • اکبر IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 4
    شما روحانی را مذمت نکنید محاصره اقتصادی به این حد در طول 40سال سابقه نداشته شما اگر بین مردم باشید وبا درآمد 3میلیونی کاملا موضوع را درک میکنید جناح بازی پدر مارا درآورده چون هیچ موقع به واقعیت فکر نکردید فقط دوست دارید اخبار با مزاج شما سازگاری داشته باشد والسلام
  • lind IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 5
    بعد از اینکه ایران وارد عراق وسوریه جهت دفاع از کشور همسایه وجلوگیری از پیشرفت داعش که شکل گیری آن توسط امریکا وعربستان بود شرایط برجام به این وضع تغییر کرد
  • فرامرز IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 1
    آقای رییس جمهور باانداختن تقصیر گردن دیگران فقط صورت مساله راپاک میکنید. تاکی فراراز واقعیت? تاکی هرمشکلی پیش میاد،میندازید گردن دشمن? بخدا دشمن مردم ایران شما هستید
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 1
    چقدر بعضی ساده لوح هستند روخانی و دولتش از همون اول که سر کار اومدن به دشمن گرا دادن که چطوری بیشتر ملت ایران رو تحت فشار قرار بده
  • محمد رضا طلایی9 IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    اصلا روحانی باید رد صلاحیت میشد نه احندی نژاد اصلا شایثتگی رئیس جمهوری را نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس