حمله - کراپ‌شده

منابع خبری از حملات پهپادهای ناشناس به مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق در شهر مرزی «القائم» استان الانبار خبر دادند.

به گزارش مشرق، چند پهپاد ناشناس شامگاه یکشنبه گردان‌های حزب‌الله عراق در شهر مرزی «القائم» استان الانبار (غرب عراق) را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

مسئول حمله به پایگاه نظامی آمریکا مشص شد

به گزارش المیادین، سه پایگاه گردان‌های حزب‌الله عراق اعم از پشتیبانی، تیپ و یک پایگاه اصلی آن هدف قرار گرفتند.

به نوشته المیادین، در این حملات پهپادی، دو تیپ ۴۵ و ۴۵ الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه هدف قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این حمله هوایی، چند نفر از نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

شبکه خبری السومریه نیز ضمن تأیید این خبر گزارش داد که در محل حادثه در شهر القائم، آتش‌سوزی گسترده‌ای رخ داده است.

آمریکا حمله به مواضع حشدالشعبی را تأیید کرد

در بیانیه آمریکا در مورد این حملات ادعا شده است که این اقدام در پاسخ به «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف» در عراق صورت گرفته است.

بر اساس این بیانیه، مجموعا پنج هدف، شامل سه موضع گردان‌های حزب‌الله در عراق و دو موضع در سوریه مورد حمله قرار گرفته است.

واشنگتن همچنین گردان‌های حزب‌الله را به داشتن ارتباط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران و دریافت پشتیبانی از تهران متهم کرده است.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که آمریکا به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذارد، اما «از حق خود برای دفاع» نمی‌گذرد.

پنتاگون همچنین نیروهای حشد الشعبی را به تکرار چنین حملاتی تهدید کرده و گفته است که «ایران و گردان‌های حزب‌الله» باید از حمله به نیروهای ائتلاف و آمریکا دست بردارند.

آمریکا حمله اخیر به یک پایگاه نظامی در شمال غربی کرکوک را هم به گردان‌های حزب‌الله نسبت داده است. در این حمله یک آمریکایی کشته و شماری زخمی شدند.

هرچند این اولین بار است که آمریکا رسما مسئولیت حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی را بر عهده می‌گیرد، اما این اولین حمله به این پایگاه‌ها نیست. در ماه‌های اخیر مواضع الحشد الشعبی عراق، بارها هدف حملات هواپیماهای ناشناس قرار گرفته است. پیش از این نمایندگان پارلمان عراق گفته بودند که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این حملات قرار دارند.

الحشد الشعبی در سال ۲۰۱۴ و در پاسخ به فتوای مرجعیت عراق با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شد. در سال‌های اخیر مقام‌های آمریکایی از افزایش محبوبیت و ارتقاء جایگاه این گروه از نیروهای مسلح عراق ابراز نگرانی کرده و بسیاری از چهره‌های این گروه را در فهرست تحریم قرار داده بودند.

این حمله همچنین در نزدیکی گذرگاه «قائم-بوکمال» صورت گرفته است که عراق و سوریه را به هم متصل کرده است. این گذرگاه اوایل امسال با آرام شدن اوضاع در سوریه و پاکسازی این مناطق از حضور تروریست‌ها، با وجود مخالفت رژیم صهیونیستی بازگشایی شد.

شهادت یکی از فرماندهان نیروهای حشدالشعبی در حمله پهپادهای آمریکایی

در این حمله شماری از نیروهای حشد الشعبی ازجمله ابوعلی خزعلی، فرمانده هنگ ۱ تیپ ۴۵ حشد الشعبی به شهادت رسیدند.

رسانه های خبری از اعلام حالت آماده باش کامل در پایگاه های آمریکایی در عراق خبر دادند.

تلویزیون المیادین گزارش داد: منابع اطلاعاتی اعلام کردند حمله پهپادی به پایگاه های نیروهای الحشد الشعبی عراق در غرب الانبار دست کم هشت شهید برجا گذاشت که احتمال افزایش آمار شهداء وجود دارد .

سخنگوی الحشد الشعبی عراق , آمریکا را مسئول حمله به این مراکز در غرب استان الانبار اعلام کردو از شهادت یکی از فرماندهان نیروهای حشد الشعبی در حمله پهپادهای آمریکایی خبر داد

تلویزیون المیادین گزارش داد، درپی این حملات ابوعلی خزعلی، فرمانده هنگ ۱ تیپ ۴۵ حشد الشعبی به شهادت رسیده است.

الحشد الشعبی عراق همچنین اعلام کرد، حملات هوایی آمریکا به مواضع نیروهایش تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

۲۴ شهید و زخمی در حمله پهپادهای آمریکایی به مواضع حشد الشعبی

اطلاعیه ستاد مشترک عراق: در سه حمله آمریکا به مقر تیپ ۴۵ بسیج مردمی در مناطق غابه سلوم و الحرش در نزدیکی مرز  عراق با سوریه، چهار عضو بسیج مردمی شهید و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    18 12
    بکشید ما را ، ملت ما بیدار تر می‌شود
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      0 0
      فکر کنم در روز شهادت بهشتی و 72 تن امام این را فرمودند
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    8 4
    خوب پروژه آشوب های عراق ادامه همان پروژه مصر و لیبی و سوریه و لبنان و ونزوئلا و بولیوی است و آنها نیز در ادامه انقلاب مخملی گرجستان و اوکراین می باشد : 1- آشوب تحت عنوان بسیار اشتباه "معترضین" 2- وادار به استعفا کردن رئیس دولت 3- وادار به انحلال نمودن مجلس بعد از دولت و در صورت عدم تمکین به گزینه دوم و یا سوم کودتا است همانطور که در اوکراین و مصر و ونزوئلا و اخیرا در بولیوی رخ داد یعنی قبول استعفای عادل عبدالمهدی اولین قدم اشتباه بود و اگر گام دوم اشتباه توسط مرجعیت و مجلس برداشته شود به این امید که اسرائیل و آمریکا در عراق عقب بنشیند و جنگ داخلی رخ ندهد که اشتباه دوم است به محض انحلال پارلمان حمله به نهاد مرجعیت و قتل آن توسط کودتاگران بدون هیچ مقدمه ای رخ خواهد داد پس مرجعیت که با دستور استعفای عادل مهدی قدم اشتباه اول را برداشته جبران و تصحیح ننماید کلا تاریخ تشیع در عراق به دوران صدام و بدتر بر میگردد و همانند مصر و یا بدتر می شود- به امید پیروزی
  • ناشناس IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    11 5
    زورش به بابا نمیرسه بچه رو تک وتنها گیر آورده.ای لعنت به ذات شیطانیت آمریکا
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    13 2
    باید جواب این گستاخی را داد
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    2 5
    نگفتم امشب بمباران می کنند هنوز ایمان نیاوردید
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    5 4
    قدم بعدی آمریکا و مقتدا در عراق انحلال پارلمان و بعد انحلال پارلمان انجام کودتا با کمک ارتش امریکا در عراق و شخم زدن کربلا است طوری که آثاری از بقعه علمدار کربلا در آن نباشد
    • تمشک IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      1 0
      بعضی ها نه از حوادث منطقه درس می گیرند و نه از حافظه تاریخی خود ...امریکا فرزندان عراقی را کشته و همین عامل موجب اتحاد مردم عراق علیه امریکا خواهد شد... به زودی نفس امریکا در عراق به پایان می رسد ... مقاومت در منطقه از الطاف الهی برخوردار است وقهر وغضب خداوند متعال علیه امریکا رابه زودی شاهد خواهیم بود - زنده باد مقاومت
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    5 1
    مگر الان یک سال نیست انتخابات در عراق برگزار شده و هیچ کس هم تغلب در انتخابات عراق را مطرح هم نمی کند اما هدف از انحلال پارلمان فقط و فقط یک اسم رمز است و اینکه پارلمان تا به آخر به خدمت ادامه ندهد دستور اسرائیل و آمریکا است و نباید احزاب قانون و فتح و حکمت آن را قبول کنند چون این خواست عربستان و اسرائیل و آمریکاست و مطمئنا نتیجه آن را در صورت شکست مجدد قبول نخواهند داشت و عراق را بولیویزه خواهند کرد- ایجاد دریای خون به بهانه تغلب
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    1 0
    آمریکا توان ادامه دادن حملات به حشد و حزب الله را ندارد چون گسترش این حملات می تواند تمام امیدهای سیاسی آمریکا در عراق را به یاس تبدیل نماید
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    1 0
    حملات آمریکا به حشد با وجود خبر ناگوار شهادت یک از فرماندهان ان یکی از خبرهای خوب امشب بود چون باعث نشان داده شدن اهمیت حشد برای عراق و باعث افزایش محبوبیت این گروه مظلوم و افزایش تنفر از آمریکا و گروههای میدان الوثبه و دار زنندگان ان کودک عراقی گردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس