پایگاه نظامی آمریکا

یک جوان ۲۷ ساله چینی پنجشنبه هفته گذشته به خاطر عکس‌برداری با تلفن همراهش از یک پایگاه نیروی دریایی آمریکا در «فلوریدا کیز» بازداشت شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی از بازداشت یک شهروند چینی ۲۷ ساله به نام «لیو یو لیا» به دلیل عکس‌بردازی غیر مجاز از یک پایگاه نیروی دریایی آمریکا در مجمع‌الجزایر «فلوریدا کیز» خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

هشتمین مرحله عملیات «ارادة النصر» علیه بقایای داعش +فیلم

به نوشته روزنامه «میامی هرالد» و همچنین خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پلیس نظامی آمریکا بعد از مشاهده عکس برداری جوان چینی با تلفن همراه خود از یک ایستگاه هوایی در «کی وست» واقع در سواحل جنوبی ایالت فلوریدا او را دستگیر و گوشی تلفن همراهش را ضبط کردند.

این ماجرا روز پنجشنبه هفته گذشته برای «لیو یو لیا» جوان ۲۷ ساله چینی در مجمع الجزایر مرجانی «فلوریدا کیز» آمریکا اتفاق افتاد. مقام‌های آمریکایی رسما این شهروند چین را به «ورود غیرقانونی به املاک نیروی دریایی آمریکا به منظور گرفتن عکس» متهم کردند.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، «لیو یو لیا» در بازجویی‌ها به مقام‌های آمریکایی گفته است که او با تلفن همراهش تنها در حال گرفتن تصاویر طلوع خورشید بوده است.

مقام‌های آمریکایی اما می‌گویند، در تصاویری که این تبعه چینی گرفته است، عکس‌های یکی از بخش‌های ممنوعه پایگاه نیروی دریایی آمریکا به نام «ترومن اننکس» (Truman Annex) هم دیده می‌شود.

دستگیری و اتهام‌زنی به این جوان چینی در شرایطی صورت گرفته که سپتامبر ۲۰۱۸ هم یک شهروند چین به نام ژائو کیانلی» به خاطر عکس‌برداری از همین پایگاه نیروی دریایی آمریکا بازداشت شده بود.

ژائو کیانلی بعد از بازداشت گفته بود که او دانشجو است و در فلوریدا کیز گم شده بود اما آمریکایی‌ها اعلام کردند که او با تلفن همراه و دوربین دیجیتالی از ساختمان‌های دولتی آمریکا عکس گرفته بود. او در نهایت در دادگاه به اتهام عکس برداری از تاسیسات دفاعی به یک سال زندان محکوم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس