کد خبر 1024534
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام اینستاخبری نوشت: این روزها بندر چابهار به صدر اخبار رسانه‌های ایران و جهان تبدیل شده، چراکه رزمایش دریایی ایران و چین و روسیه در حال برگزاری و از طرف دیگر توسعه فاز دوم این بندر بزودی آغاز می‌شود.

توسعه بندر شهید بهشتی چابهار یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای ایران و هند است که براساس آن هندی‌ها متعهد شده‌اند 500 میلیون دلار برای توسعه این بندر سرمایه‌گذاری کنند.

فاز اول این پروژه سال 96 تمام شد، اما در دو سال گذشته تجهیزاتی که هندی‌ها سفارش داده بودند، به دلیل تحریم‌های آمریکا امکان خرید آن وجود نداشت.

حالا اما آنگونه که وزیر امور خارجه هند می‌گوید، آمریکا برای معافیت توسعه بندر چابهار از تحریم‌ها، معافیت کتبی به هند ارائه کرده و مجوز تأمین مالی خرید ۸۵ میلیون دلار تجهیزات صادر شده است.

بندر چابهار به‌واسطه دسترسی ویژه به آسیای میانه و افغانستان برای هند اهمیت دارد و آمریکا نیز این بندر را به‌دلیل تعهداتش به دولت افغانستان جهت واردات و صادرات کالا از این کشور، از تحریم‌ها معاف کرده است.

همچنین هند متعهد به ساخت هرچه سریع‌تر خط‌آهن چابهار به زاهدان است تا صادرات افغانستان از این مسیر افزایش یابد و با این کار، انگیزه استفاده از این بندر نیز افزایش خواهد یافت.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    دشمن اصلی امریکا چین نه ما که خیلی چیزهامون واردتی است
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    1 0
    گور بابای کدخدات. برای ما شیطان بزرگه. هم شماها بیرون میشین هم آمریکا. تمام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس