کد خبر 1024521
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کویت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت امروز با معاون وزیر خارجه کویت دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «محمد ایرانی» سفیر ایران در کویت امروز یکشنبه با «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

کاردار کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

در این دیدار روابط دوجانبه و موضوع مربوط به دیدار تعدادی از نمایندگان پارلمان کویت با نماینده یکی از گروهک‌های تروریستی تروریستی و تجزیه‌طلب و برگزاری آنچه «کنفرانس آزادسازی احواز» گفته می‌شود، بررسی شد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، الجارالله بر اصول سیاست خارجی کویت مبنی بر احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی و حسن همجواری تأکید کرد.

او با اشاره به ناراحتی تهران از برگزاری کنفرانس مذکور، گفت: «این نشست به صورت شخصی و بدون کسب موافقت نهادهای مربوطه برگزار شده است و نهادهای مربوطه اتخاذ اقدامات قانونی در این باره را آغاز کرده‌اند».

این مقام کویتی همچنین بر احترام کویت به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی آن از جمله اهواز تأکید کرد.

در پی برگزاری کنفرانس مذکور، عصر روز شنبه (دیروز) کاردار سفارت کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این جلسه، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت احترام متقابل در روابط فیمابین، اقدامات صورت گرفته در کویت را محکوم کرد و اظهار داشت: اینگونه اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و نقض اصل حسن همجواری و اظهارات دوستانه مقامات کویتی بوده و در تضاد با اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی ایران است.

همچنین «صفر ابوشتال» سفیر اردن در کویت امروز با الجارالله دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    8 1
    غلط کردید دروغگوها که بدون کسب اجازه بوده
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 1
    این کویت نبود که امیر و شاهزاده هایش در زمان حمله صدام به کویت، در ایران پناه گرفتند؟ کی می خواهید بفهمید اینها دشمن ایران اسلامی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس