نقره کار

عبدالحمید نقره‌کار درباره بیانیه اخیر موسوی گفت: وقتی دیدم مهندس موسوی این بیانیه‌ را تکذیب هم نکرد متوجه شدم انسان تاچه حد می‌تواند قابلیت سقوط کردن و فریب خوردن داشته باشد.

به گزارش مشرق، "گستردگی اعتراض‌ها در تهران و سایر نقاط کشور که نشان‌دهنده سرخوردگی همگانی در میان اقشار جان به لب رسیده از اوضاع کشور دارد شباهت تام و تمام با کشتار بیرحمانه مردم در 17 شهریورخونین 57 دارد..."

این بخشی از آخرین بیانیه میرحسین موسوی نخست‌وزیر دهه 60 و کاندیدای معترض به نتایج انتخابات سال 88 بود که به‌دلیل اقدامات غیرقانونی‌اش به‌ویژه فراخوان به مردم برای حضور در خیابان‌ها در 25  بهمن‌ماه سال 89، چندسالی است که به‌همراه مهدی کروبی و زهرا رهنورد در حصر به سر می‌برد. اگرچه در ماه‌های گذشته محدودیت‌ها تا حد زیادی از آنها برداشته شد و به دید و بازدید با شخصیت‌های سیاسی و خانواده‌شان پرداختند و تلاش برخی سیاسیون و اطرافیان بر این بود تا روند برداشته شدن حصر هرچه زودتر انجام شود اما بیانیه اخیر نه تنها نشان از عوض نشدن تفکرات میرحسین موسوی داشت بلکه نشان می‌داد وی در مسیری که از سال 88 در پیش گرفته رادیکال‌تر هم شده است و با این ادبیات  به جرگه ضدانقلاب پیوسته است.

بیشتر بخوانید:

به‌مناسبت سالگرد نهم دی و ده‌سالگی فتنه 88، گفت‌وگویی با آقای دکتر عبدالحمید نقره‌کار عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت داشتیم. نقره‌کار که از سال 91 مدیر قطب علمی معماری اسلامی است، در سالهای پیش از پیروزی انقلاب عضو مؤسس انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی بود و  سابقه جلب توسط سازمان امنیت شاه و زندانی شدن در کمیته مشترک را دارد. وی در حادثه انفجار ساختمان ریاست جمهوری مجروح شد و سابقه حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی را هم داراست.

بهانه این مصاحبه با آقای نقره‌کار نسبت خانوادگی وی با میرحسین موسوی است. وی باجناق مهندس موسوی است و به گفته خودش من با او از سال 42 دوست بودم و قبل از انقلاب این دوستی به فامیلی خانوادگی انجامید.

عبدالحمید نقره‌کار در این گفت‌وگو با بیان اینکه تحلیل اتفاقات سال 88 بعد از گذشت ده سال راحت‌تر است، اظهار داشت: دست فتنه‌گران با اقداماتی که آمریکا و برخی کشورهای غربی در حال پیاده کردن در کشورهای اسلامی هستند، رو شده است. بخصوص با حوادث اخیری که در ایران اتفاق افتاد و توطئه جدیدی که ایجاد کردند نشان می‌دهد آمریکا چون از طریق نظامی، اقتصادی و جنگ‌های نیابتیِ اوایل انقلاب توسط صدام و منافقین و یا داعش -در سال‌های اخیر- نتوانسته کاری پیش ببرد، جنگ‌های نیابتی داخلی راه می‌اندازد.

** دشمنان از بر روی شوک‌های جامعه موج‌سواری می‌کنند

وی گفت: بعد از حرکات غلطی که در ماجرای تصمیم بنزینی توسط برخی مسئولان انجام شد، ضدانقلاب علاقه داشت آن را به سمت یک جریان براندازی پیش ببرد. لذا سوار موج شد.

باجناق مهندس موسوی با تاکید بر اینکه همین مدل براندازی با یک درجه پایین تر در سال 88 اتفاق افتاد، اظهار داشت: آنجا شوک، شوک اقتصادی نبود، شوک انتخاباتی بود و مسئله دروغ را مطرح کردند،  آن هم قبل از اینکه انتخابات شروع شود کلید زدند. این کار برنامه‌ریزی شده بود و عوامل نفوذی در داخل آن را پیش بردند. ممکن است بگوییم برخی ناخودآگاه وارد این جریان شدند اما بعد مشخص شد عده‌ای از این‌ها خودآگاه بودند و در سطوح مختلف دولتی به‌عنوان کارشناس و مشاور در وزارت کشور و وزارت خارجه نفوذ کرده بودند و توانستند آن شوک را به بخشی از جامعه بدهند و فتنه‌ای ایجاد کنند. 

** گرایش به قدرت‌ موجب می‌شود انسان از درون تمایل به فتنه داشته باشند

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در اطراف سران فتنه کسانی بودند که برای‌شان فضا سازی کردند و اینها را در  دام انداختند، گفت: بخشی از مردم هم از پشت صحنه واقعیت‌ها اطلاعی نداشتند و وارد ماجرا شدند اما عوامل داخلی این برنامه هنوز هم توبه نکردند، از مردم عذرخواهی نکردند و می‌بینیم در ماجراهای اخیر هم اطلاعیه و بیانیه دادند و حمایت کردند و متاسفانه خودآگاه یا ناخودآگاه در حال پیاده کردن نقشه دشمن هستند. متاسفانه گرایش به قدرت‌پرستی مقوله‌ای است که موجب می‌شود انسان از درون تمایل به فتنه کردن داشته باشند. 

نقره‌کار تصریح کرد: خوشبختانه مردم ما اکثریت بصیرت دارند و نسبت به انقلاب احساس مسئولیت می‌کنند و باید در افشا کردن این نقشه‌های جدید دشمن بخصوص برای اقشاری که خود را مستقل و خاکستری می‌دانند بیشتر روشنگری کنیم.

** فکر نمی‌کردم موسوی تا این حد نزول پیدا کند و فریب بخورد

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به بیانیه اخیر میرحسین موسوی درباره حوادث آبان‌ماه و تشبیه نظام جمهوری اسلامی به رژیم پهلوی، اظهار داشت: من خیلی از این بیاینه تعجب کردم. من تصور می‌کردم این آقایان در حال حرکت به سمت عذرخواهی و توبه‌پذیری هستند اما نمی‌دانم چگونه می‌توان انسان را توصیف کرد که تا این حد نزول شخصیتی کند و فریب بخورد. 

** احساس می‌کنم موسوی دیگر راه بازگشتی ندارد

وی ادامه داد: وقتی دیدم مهندس موسوی این بیانیه‌اش را تکذیب هم نکرد متوجه شدم انسان تاچه حد می‌تواند قابلیت سقوط کردن و فریب خوردن داشته باشد. من فکر می‌کردم امثال ایشان به سمت عذرخواهی از ملت، نظام، رهبری و خانواده شهدا بروند اما حقیقتا احساس می‌کنم دیگر راه بازگشتی ندارند. در واقع با ادعای تقلب در انتخابات، نظام و قانون را تحقیر کردند و بر علیه قانون شوریدند.

نقره‌کار درباره دیدارهای سال‌های قبل خود با میرحسین موسوی اظهار داشت: ما چون ارتباط خانوادگی داشتیم نمی‌خواستیم صله رحم و ارتباط خانوادگی‌مان قطع شود و در جلسات متعددی به خود ایشان و همسر محترمه‌شان گفتیم که شما نه مجوز قانونی برای این کارها دارید و نه مجوز شرعی دارید. شما با این قانون اساسی و قوانین عادی وارد انتخابات شدید و قانون به شما مجوز این کارها را نمی‌دهد. ولی فقیه و مراجع به شما می‌گویند مسیر قانونی را بروید، وقتی به حرف ایشان هم گوش نمی‌دهید یعنی مجوز شرعی هم ندارید پس به چه دلیلی پای این اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌ها ایستادید.

باجناق مهندس موسوی تاکید کرد:‌ من بارها حضورا به وی این صحبت‌ها را گفتم و انتظار داشتم به تدریج این مسئله را بپذیرند اما متاسفانه در بیانیه اخیر عکس آن عمل شد. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 12
  • علی313 IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    آنکس که نداند که نداند نداند در جهل مرکب ابالدهر بماند مصداقش همین آقای مهندس موسوی است..
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      25 4
      صحیح ضرب المثل : آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مُرَکّب اَبَدُ الدَهر بماند
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      51 12
      همه ی اصلاح طلبا سقوط خواهند کرد، از همون سال ۸۸ شروع شد، شیخ مغروق این پازل سقوط رو به اوج رسوند و حوادث اخیر دنبالشه
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      3 5
      موسوی می داند که تقلب نشده بود. علم به واقعیت یک چیز است و تمکین به آن چیز دیگری است. علم از قدرت ذهن می آید و تمکین نکردن به آن از سرکشی نفس، خدا ما را به خاطر نفهمیدن بازخواست نمی کند بلکه به خاطر عمل نکردن به آن چیزهایی که فهمیده ایم بازخواست می شویم. به خاطر همین است که در دین ما به تزکیه نفس بسیار اهمیت داده شده است. به آیه 10 سوره بروج توجه بفرمایید: کسانی که مردان و زنان مومن را به فتنه انداختند سپس توبه نکردند، عذاب دوزخ و عذاب سوزان برای ایشان است
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    17 43
    باجناق؟؟؟ مشرق بدون باجناق يعني دشمن مادرزاد هر بشري
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      18 19
      از موافقین ایشان هم مطلب بذارید
  • مرصاد IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    21 5
    امام خمینی (ره) : " میزان ، حال فعلی افراد است " !
  • NL ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    23 16
    از باجناق نباید در مورد باجناق پرسید !!
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      0 0
      آفرین، ابوبکر بغدادی رو هم باجناقش لو داد!
  • بهرام.اهواز IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    12 10
    آفرین بر وجدان های منصف و بیدار. آفرین بر نافشذالبصیره های عباس مسلک. که برای دفاع از حق و محکومیت باطل ملاحظه خویش و قومی نمیکند.حتما خانم شما مث شما می اندیشد....
  • ابو IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    5 5
    اخه عزیزم همه که مثل شما باهوش نیستند
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    13 3
    خدا رحمت کنه دکتر حسن ایتو. العاقل یکفیه الاشاره
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    9 3
    خیلی خوب و جالب .
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    8 2
    خیلی باعث تاسف است
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    31 10
    میرحسین دیگر. لج باز و بد کینه و منحرف
  • AR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    25 8
    درود بر روح مطهر شهید دیالمه که بخوبی پشت صحنه و سوابق این عنصر خیانتکار(موسوی ) را در مجلس افشا کرد اما جریان سازشکار و به اصطلاح عقلا ( دلواپسان رابطه با کدخدا ) در مجلس نگذاشتند تا صدای این شهید شنیده شود.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    18 8
    از قدیم گفتن باجناق فامیل نمیشه
    • شایان GB ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      4 1
      چه ربطی داره! از کجا معلوم ضرب لمثل در رابطه با همه صدق کنه؟ بنده باجناقم مثل برادرم کمک هستند به بنده جانباز هم هستند.
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    7 3
    به همین سادگی... بازی نظام همینه یه دعوای سوری چندتا قربونی از مردم آخرشم آشتی. نقطه سر خط.
  • حسين DE ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    26 8
    اين يارو موسوى از همون قبل از انقلاب ساقط بود.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      13 28
      این به قول تو یارو حداقل 13 میلیون رای داشته. پس مودب باش. مخالفت مودبانه کن
    • محمد IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      5 4
      آره همون سیزدن میلیون بعد هم رای به روحانی دادند که تا جایی که می تواند استقلال و شرف و اقتصاد کشور را به باد دهد
    • به IR ۲۱:۴۵ IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      4 2
      ابن سعد هم سی هزار لشکر داشت
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      8 1
      این یارو و اراذل بی شعورش کلید تحریم را زدند با عث مرگ ده ها نفر در سال 88 شدند من بهش نمی گم یارو: می گم جنایتکار بی شرف
  • ناشناس IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    4 0
    بجای این تجزیه تحلیلهافکری بحال مردم بکنیداینکه نمیشود
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    5 1
    سال ۸۸ سقوط کرد. متوجه نشدید
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 0
    مرد باشید اجازه بدید من هم کاندیدا بشم . دو برابر میرحسین رای میاورم
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    6 4
    من کاری به موسوی و باجناقش ندارم ، مشرق این که تو پشت سر هر کس و ناکسی هر مطلبی که دلت بخواد بگذاری نه اخلاقیه نه اسلامی . خودت رو در حد خاله زنک ها پایین میاری
  • احمد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    5 0
    چطوره بعد از اینکه مردم توانایی، تخصص و تدبیر کابینه ای که موسوی می خواست سر کار بیاره رو در دولت تدبیر و امید دیدن، انتخابات بعدی با حضور احمدی نژاد و موسوی برگزار بشه، تا این فتنه برای همیشه بخوابه. البته میشه هم هر دوشون رو بدون محافظ فرستاد بین اقشار ضعیف تر جامعه ببینیم کدوم چقدر دوام میاره.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 1
    مسئولان بايدپندبگيرندكه اگرمغرورشوندوازجامعه فاصله بگيرند ،به چاه خواهندافتادمثل ايشان كه متاسفانه زحمات قبلي وآبروي خودرابه باددادندخداوندعاقبت ايشان رابخيركند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس