سردار جلالی نمایه

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه هیچ کسی مخالف حق اعتراض مسالمت‌آمیز نیست اما همه با هرج و مرج و ناامنی مخالف هستند، گفت: هدف از غائله آبان ماه، پروژه سوریه‌سازی ایران بود.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی در نشست تبیین علل بروز ناآرامی‌های آبان ۹۸، با بیان اینکه ارائه یک تحلیل جامع از غائله آبان، نیازمند گذر زمان برای روشن شدن زوایای مختلف آن است تا به درک درستی از این مساله پیچیده برسیم، تصریح کرد: این ماجرا، کاملاً پیچیده، عمیق و چند بعدی بود.

وی با بیان اینکه آنچه مسلم است اصل ضرورت اصلاح قیمت سوخت در کشور یک کار عقلایی بود، ادامه داد: ما تجربه‌ای را در دوره قبلی فشارهای اقتصادی داشتیم که کشور در حوزه بنزین دچار تحریم شده بود و اگر مصرف سوخت را به روال قبل از طرح اصلاح مصرف سوخت ادامه می‌دادیم با توجه به افزایش سرانه مصرف و افزایش قاچاق سوخت، دچار مشکل و مجبور به واردات سوخت می‌شدیم. حال اجرای این طرح هم می‌توانست رشد مصرف را کنترل کند هم موجب کاهش قاچاق شود و هم این فضا را به وجود بیاورد که مازاد مصرف سوخت را به فروش برسانیم. ضمن اینکه مبلغ حاصل از درآمد این طرح به مردم اختصاص یافت تا به معیشت افراد کمک کند و این یک گام در راستای گسترش عدالت اجتماعی بود.

بیشتر بخوانید:

سردار جلالی: مجلس،‌ دولت را مکلف به تکمیل شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۹۹ کند

تعبیر جالب سردار جلالی برای مفسدین اقتصادی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه اما این طرح زمانی اجرا شد که ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی بوده و راهبرد اصلی آمریکا فشار همه‌جانبه و مادون جنگ بود، افزود: در جنگ اقتصادی، دشمن به دنبال این است که مزیت‌های اقتصادی ما را رصد کرده و این مزیت‌ها را از بین ببرد.

نابودی پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا؛ یک تیر و چند نشان

جلالی با بیان اینکه ترامپ زمانی که روی کار آمد سه رویکرد کلی جنگ نظامی، جنگ اقتصادی و جنگ سیاسی را در مقابل کشور ما در دستور کار قرار داد، توضیح داد: در حوزه تقابل نظامی پس از ساقط کردن پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا، ترامپ به این درک رسید که توان نظامی رویایی با ایران را ندارد و سطح قدرت دفاعی ایران به حدی است که می‌تواند از منافع خود دفاع کند و می‌تواند پاسخی بدهد که آمریکا را از جنگ پشیمان کند.

وی ادامه داد: قدرت‌نمایی ایران در خلیج فارس نتیجه مثبت دیگری هم داشت و کشورهای مرتجع منطقه که تلاش داشتند آمریکا را وارد جنگ با ایران کنند متوجه شدند که در صورت بروز چنین جنگی در درجه نخست آمریکا توان حمایت از آنها را ندارد و دوم اینکه خود آنها هیزم این جنگ خواهند بود و همین باعث عقب نشینی معنادار آنها از نوع سیاست‌هایشان در قبال ایران شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ترامپ که در جبهه نظامی شکست خورده بود به سراغ جبهه اقتصادی و سایبری رفت، تصریح کرد: در حالی که آمریکایی‌ها ادعا دارند در جنگ سایبری علیه ما حملاتی را داشته‌اند ولی توان دفاع سایبری کشور، به نحوی بوده است که ما اثری از این حمله در زیرساخت‌ها مشاهده نمی‌کنیم.

فعال شدن ۴ قرارگاه سایبری در حوزه جنگ شناختی علیه ایران

به گفته وی در حوزه جنگ اقتصادی نیز اصلی‌ترین هدف آمریکا از تحریم‌های اقتصادی ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی در ایران و سو استفاده از اعتراضات معیشتی مردم بوده است.

جلالی توضیح داد: در حوادث آبان به نوعی معاندین انقلاب، با تمام ظرفیت خود در حوزه رسانه و فضای مجازی، تحت حمایت آمریکا، گرد هم آمدند و ۴ قرارگاه سایبری فعال در حوزه شناختی، علیه ایران فعال شد.

شبکه‌های اجتماعی مرکز فرماندهی و کنترل اغتشاشات

جلالی با بیان اینکه آنچه سبب شد دشمن و عمالش بتوانند در غائله آبان نقش ایفا کنند شبکه‌های اجتماعی خارج پایه بود، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از مخاطبان فعال رسانه‌ای در همین شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه ساماندهی شده‌اند و این شبکه‌ها با پدید آوردن یک کلان داده (BIG DATA) به نوعی سیستم فرماندهی و کنترلی را در اختیار دشمن قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم اینکه این ظرفیت در اختیار دشمن قرار گرفته یک اقدام سهل‌اندیشانه است، توضیح داد: اساس جنگ شناختی، تولید، مدیریت و هدایت افکار عمومی است که شبکه‌های اجتماعی خارج پایه، تمام این ظرفیت را در اختیار دشمن قرار می‌دهند و این در حالیست که متأسفانه در کشور برخی به‌دلیل رویکردهای عوام فریبانه، به نوعی خواهان استمرار فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارج پایه هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه وقتی اینترنت در غائله آبان البته با اندکی تعلل قطع شد به نوعی آبی بر آتش فتنه آشوب بود، ادامه داد: این اتفاق نشان داد این اغتشاشات عملاً با شبکه‌های اجتماعی مدیریت می‌شود و شما اگر دسترسی به شبکه‌های اجتماعی خارج پایه را قطع کنید می‌توانید آشوب و تخریبگری ها را پایان دهید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ارتباط مستقیمی بین امنیت مردم و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. ضمن اینکه باید در نظر بگیریم که شبکه‌های اجتماعی، امروز تنها نقش پیام‌رسانی را ایفا نمی‌کنند و در حوزه‌های وسیعی ورود کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی خارج پایه در حال تشکیل یک دولت در سایه!

جلالی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر به سه حوزه ورود کرده و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده‌اند، توضیح داد: این حوزه‌ها شامل تولید شغل، نظام پولی و تنظیم مقررات داخلی یا همان رگولاتوری است. این در حالیست که با این حوزه گسترده، ما امکان دفاع و صیانت از کسب و کار و اطلاعات مردم در این شبکه‌های اجتماعی خارج پایه را نداریم. چون به نوعی این سه مؤلفه که از آن نام برده شد، حوزه حاکمیتی است. به این معنا که شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در درون خود دولتی تشکیل دهد که تنها از قوانین خودشان تبعیت می‌کند و شما عملاً نه تنها ابزاری برای کنترل و نظارت بر آن در اختیار ندارید بلکه ممکن است به واسطه گروگان گرفتن کسب و کار و اطلاعات مردم، مجبور به امتیازدهی به آنها شوید.

تضعیف احساس امنیت؛ یکی از مهمترین اهداف غائله آبان

وی یکی از مهمترین اهداف غائله آبان را تضعیف و تخریب احساس و نمادهای امنیت در کشور دانست و بیان کرد: ما نمونه فجیع این رویکرد را در کشور عراق شاهد بودیم که نوجوانی بی‌گناه را به بهانه‌های واهی به شنیع‌ترین وضع ممکن سلاخی کرده، به دار آویخته و در میدان شهر به نمایش عموم می‌گذارند. این اقدام هولناک هدفی جز ایجاد هراس عمومی و از بین بردن احساس امنیت روانی جامعه ندارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور معتقد است که پروژه ایجاد ناامنی و آشوب در کشور ما کاملاً سازماندهی شده از سوی دشمن بود و آنها منتظر یک فرصت برای اجرای این پروژه بودند و گرانی بنزین صرفاً بهانه‌ای برای اغتشاش و برهم زدن نظم جامعه بود. کما اینکه ما شاهد سناریوهایی از قبیل کشته‌سازی و قهرمان‌سازی بودیم.

هوشمندی مردم در عدم همراهی با شبکه تخریب و اغتشاش

جلالی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های اصلی جریان اغتشاشگران این بود که شبکه اغتشاشات را با مردم گره بزنند، متذکر شد: اغتشاشگران می‌دانستند که هرجا از پوشش مردم استفاده نکنند سریع متوقف خواهند شد. نمونه عینی این اتفاق، گروگان‌گیری مردم در اتوبان‌های تهران بود که مردم را تهدید می‌کردند که خودروهای خود را در خیابان متوقف و خاموش کرده و راه بندان مصنوعی ایجاد کنند. اما مردم ثابت کردند که اگر اعتراضی هم داشته باشند هیچ نسبتی با اغتشاش‌گری و تخریب اموال عمومی ندارند و با این کار خود از بدخواهان، اعلام برائت کردند.

انسجام داخلی و توان بالای نظام، عامل جمع شدن ۴۸ ساعته غائله آشوب

وی با بیان اینکه ما باید حوادث آبان را تحلیل، ارزیابی و آسیب‌شناسی کنیم و ضعف‌ها را در تمامی حوزه‌ها شناسایی و برطرف کنیم، اظهار داشت: اما نگاه و رویکرد دیگری نیز می‌توان به این حوادث داشت و آن اینکه از همین جنس حوادث ماه‌هاست که در لبنان و عراق در جریان است و این کشورها همچنان درگیر این چالش‌ها هستند اما ما در ۴۸ ساعت توانستیم کل غائله آشوب‌گری را جمع کنیم. این نشان از انسجام بالای داخلی ملت و توان نظام برای پاسخگویی به شرایط حساس دارد.

وجود رهبری آگاه، عالم و شجاع یکی از نقاط قوت ما در مدیریت شرایط حساس

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی از نقاط قوت اصلی ما در مدیریت شرایط حساس را وجود یک رهبری آگاه، عالم و شجاع دانست که هزینه طرحی که خود مسئولین جسارت پذیرش آن را نداشت، برعهده گرفتند. رهبر معظم انقلاب در این ماجرا از شخص حمایت نکردند بلکه از کلیت نظام جمهوری اسلامی حمایت کردند و با این کار جلوی انشقاقی که ممکن بود بین بدنه حاکمیت پدید بیاید را گرفته و آن را به یک وحدت تبدیل کردند. این نشان می‌دهد که داشتن چنین رهبری، چقدر می‌تواند در بزنگاه‌ها اثرگذار باشد.

مردم صف اعتراض از اغتشاش و تخریب گری را جدا کردند / امنیت کالای بسیار گرانی است

وی با بیان اینکه هیچ کسی مخالف حق اعتراض مسالمت آمیز نیست اما همه با هرج و مرج و ناامنی مخالف هستند، تصریح کرد: نتیجه ورود مقام معظم رهبری به ماجرا این بود که مردم با بصیرت خود به سرعت صف اعتراض از اغتشاش را جدا کردند و مردم هم دریافتند که هدف از این غائله، پروژه سوریه‌سازی ایران بوده است. همه باید آگاه و هشیار باشند که امنیت کالای بسیار گران قیمتی است که برخی از کشور برای بدست آوردن آن بیش از ۵۰ سال درگیر جنگ بوده‌اند. این موضوعی است که ملت ایران نیز به شدت این موضوع را درک کرده و به آن اشراف دارند.

جلالی با تاکید بر اینکه ما در پیچیده‌ترین جنگ اقتصادی هستیم که شاید تاکنون علیه هیچ کشور اعمال نشده باشد، خاطرنشان کرد: شاید اگر تنها بخشی از این تحریم‌ها علیه کشورهای دیگر اعمال می‌شد ما شاهد فروپاشی کل سیستم آن کشور بودیم. اما در ایران ما توانستیم با همکاری و همراهی مردم با وجود تمام این فشارهای همه جانبه و ناجوانمردانه ثبات اقتصادی کشور را حفظ کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    11 22
    اصلاح طلبان با موجودیت ایران مشکل دارند، ان ها در سال های مختلف مردم را به بهانه های مختلف به خیابان ها کشانده و به کشتن داده اند. آنها اساسا با موجودیتی به نام ایران کنار نخواهند آمد و انقلاب و ساختار نظام بهانه ای بیش نیست.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    9 14
    می خواستند ایران را سوریه کنند
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    3 20
    شما نتوانسته‌اید. خدا توانسته است.
  • کامران IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 0
    طبق فرموده قرآن کریم کفار دست از سر مسلمانان بر نمیدارند تا آنها را وادار به تسلیم کنن
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    واقعا شبکه های اجتماعی برای ما ضرری نداشته؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس