خادم الشریعه

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به عملکرد بانوان ایران در بخش سریع مسابقات قهرمانی جهان گفت که از سارا خادم الشریعه انتظار بالاتری داشتیم.

به گزارش مشرق، مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در بخش سریع در حالی به پایان رسید که سارا خادم الشریعه بهترین نتیجه را در میان دیگر بانوان اعزامی ایران به این رقابت ها به دست آورد. وی با مجموع ۷ امتیاز در رده ۲۹ ایستاد. آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور دیگر نمایندگان ایران در مسابقات جهانی هستند که به ترتیب با ۷ و ۵.۵ امتیاز در رده های ۳۷ و ۷۷ ایستادند.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج با ابراز رضایت نسبی از عملکرد پورکاشیان و حجازی پور گفت: عملکرد خادم الشریعه خیلی خوب نبود. من فکر می کنم این شطرنجباز بدون دلیل خود را وارد حاشیه کرد و همین مسئله روی عملکرد کلی او تاثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید:

فیروزجا با پرچم فرانسه بازی خواهد کرد

وی مصاحبه سارا خادم الشریعه با برخی رسانه ها را دلیل ورود او به حاشیه عنوان کرد و ادامه داد: بازیکنی مانند علیرضا فیروزجا با وجود جوی که برای او ایجاد شده تا قبل از پایان مسابقات حتی یک مصاحبه هم نداشت اما سارا خادم الشریعه با گفتگویی که انجام داد برای خود حاشیه سازی کرد. شطرنجبازان در جریان رقابت ها هرچه از این مسائل دورتر باشند، بهتر می توانند روی رقابت‌های‌شان تمرکز داشته باشند.

رئیس فدراسیون شطرنج با ابراز امیدواری از اینکه سارا خادم الشریعه در بخش برق آسا مسابقات قهرمانی جهان عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد، تصریح کرد: در مورد آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور انتظار بیشتر از این نداشتیم. امید که این دو شطرنجباز هم در بخش دوم مسابقات، رقابت های بهتری داشته باشند.

پهلوان زاده همچنین در مورد علیرضا فیروزجا و حضور او در مسابقات قهرمانی جهان که با نایب قهرمانی در بخش سریع همراه بود، گفت: به هر حال از نابغه ای مانند فیروزجا انتظار کمتر از این نداشتیم. البته که به خاطر موضوعات اخیر و شرایط جدیدی که فیروزجا در آن قرار داشت، در آغاز مسابقات دستش به صورت محسوس می لرزید اما خیلی آرام و به مرور خود را پیدا کرد و توانست نتایج موردنظر را بگیرد.

وی تصریح کرد: فیروزجا جزو شطرنجبازان با استعداد ایران است. شرایطی که برای او پیش آمد واقعا خاص بود. این شطرنجباز در اصل تصمیمی برای حضور اینگونه در رقابت‌ها نداشت اما به خاطر خیلی مسائل پیش آمده تصمیم گرفت با پرچم فیده در مسابقات شرکت کند.

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین در واکنش به اینکه علیرضا فیروزجا تغییر تابعیت خود را تایید کرده است، گفت: بله؛ او در مصاحبه ای که در پایان مسابقات داشت به این موضوع اشاره کرده اما در عین حال یادآور شده که بازگشتش به ایران بعید هم نیست. در هر صورت اینکه شطرنج ایران یک نابغه را از دست داده است. ما قدر چنین نابغه ای را ندانستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    19 7
    واقعا قدرشو ندونستیم تمام نوابغ این مملکت همین جوری فراری دادن
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    20 26
    شطرنج باز به چه دردی می خوره؟ نابغه، مهندس ایرانیست که در شرایط سخت اقتصادی، تولید می کند تا کشورش سربلند باشد. نابغه، کارگر، معلم، دانش آموز، دانشجو، کشاورز ایران است که مومنانه پای ارزشهای امقلاب اسلامی می ایستد.. نابغه، ملت شریف ایران است که حماسه نهم دی را خلق کرد.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    3 5
    پهلوان زاده از عوامل اصلی این موضوع است. دو هفته قبلش دو بازیکن دیگر با اسراییلی ها بازی کردند و گفتند: نمی دانستیم اسراییلی است و حالا این جوانک جویای نام!؟ ۱- در بازیها هم مدیران و هم شطرنج بازان بدلیل سالها بازی و حضور مکرر عده خاص ازقهرمانان درمسابقان هم را می شناسند و نیاز به معرفی ندارند. ۲- جدول مسابقات نام و کشور هر بازیکن را در اختیار مربیان و بازیکن گذاشته و در تابلو نیز نصب می کنند. ۳- رؤسای فدراسیونها عمدتا ازمقامات درجه اول سیاسی هستند، مثلا رییس فیده الیم ژینف رییس جمهور کالمیکی روسیه و رفیق صمیمی صدام حسین است. و سایر رؤسا سر وزیر ایالتی، نخست وزیر یا وزیر. این مورد در ایران بدست پهلوان زاده که هیچ سابقه مدیریتی در نظام ندارد!؟ ۴- پهلوان زاده از گذشته با مایکل شورت نایب رییس فعلی فیده(ایشان انگلیسی و دارنده عنوان سر از ملکه انگیس و فردی فاسدالاخلاق میباشد) رفاقت داشته وبه خانه او رفت و آمد دارد!؟ همین نایب رییس بعد از بازیکنان ایران با اسراییل به فدراسیون ایران التیماتم داده که اگر درورزش برخورد سیاسی کنید ما چه وچه خواهیم کرد؟ بعضی از مربیان تیم نیز از منافقین مثلا تواب یا توده ای هستند. ۵- چرا ورزشی که نود درصد بازیکنان آن تیزهوش، سمپادی و از رتبه های بالای دانشگاهای کشور هستند و با حکم فقهی امام جریان یافته(وبایدحتما مواظبت شود) بدست چنین افراد فاسدی افتاده و تازه بایدناله های دروغ این افراد بعد از تبانی را نشر دهید!!!؟؟؟
  • محمد IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    8 14
    وای بر ما وقتی شطرنج بازی جزو نبوغ محسوب می شود!!! ورزش ها و حرکات واردتاتی که سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارند می شوند نبوغ و مهارت و نخبگی!! ان شالله روزی از خواب بیدار شویم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس