image-20191228131901-1.jpeg

هنگام خرید بلیط خارجی و یا داخلی هواپیما ، به اندازه و مدل هواپیما برای انتخاب این صندلی‌ها دقت کنید.

از مهم ترین دغدغه‌های  مسافران پیش از سفر هزینه رفتن به فرودگاه به هنگام تهیه بلیط داخلی می باشد و فکر کردن به این موضوع که اگر با اتومبیل شخصیمان به فرودگاه برویم و ماشین را در پارکینگ بگذاریم بهتر است یا اگر از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنیم، هزینه کمتری دارد. 

برای پاسخ به این سوال و اینکه اگر کاهش هزینه‌های سفر برای شما حائز اهمیت است و می‌خواهید از مقایسه هزینه‌های پارکینگ فرودگاه و کرایه تاکسی‌های اینترنتی، مطلع شوید، این مقاله را مطالعه کنید. 

و همچنین به رعایت نکاتی درباره خرید بلیط هواپیما سام سیر توجه نمایید.

شاید در سال‌های قبل، رفتن به فرودگاه مهرآباد با وسیله نقلیه شخصی جهت پرواز خارجی یا پرواز داخلی به‌صرفه به نظر می‌رسید؛ اما با تغییرات به وجود آمده در میزان هزینه پارکینگ ها در سال‌های اخیر، باید با دقت بیشتری به این موضوع نگاه کرد.

بنابر اطلاع‌رسانی فرودگاه مهرآباد، هزینه هر شب توقف در پارکینگ فرودگاه مهرآباد که تنها جهت پرواز داخلی با بلیط داخلی صورت می گیرد، برای٣ تا ٤روز، ٢١ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در نهایت هر شب توقف برای ٥ روز و بیش از ٥ روز در پارکینگ طبقاتی فرودگاه مهرآباد ٢٣ هزار تومان تعیین شده است. 

بسیاری از عزیزان قبل از حضور در فرودگاه جهت پرواز از این قیمت ها اطلاعی ندارند، در صورتی که قبل از خرید بلیط خارجی و داخلی هواپیما داخلی، باید هنگام تهیه بلیط خارجی و داخلی این موضوعات را مورد بررسی قرار دهند.

به خصوص افرادی که پرداخت و میزان این مبالغ برایشان اهمیت دارد، باید قبل از حضور در فرودگاه جهت  پرواز داخلی مورد نظر، این اطلاعات را کسب نمایند تا دچار مشکل نشوند. 

اما یک گزینه کم‌هزینه‌تر هم از جانب فرودگاه مهرآباد برای مسافران در نظر گرفته شده است؛ شما می‌توانید از پارکینگ روباز فرودگاه برای پارک کردن ماشینتان استفاده کنید و هزینه کمتری متقبل شوید. ورودی پارکینگ روباز ١٤٠٠ تومان می باشد و برای توقف موقت نیز نرخ ساعتی ١٠٠٠ تومان را تعیین کرده اند. هزینه توقف‌های روزانه هم به همین ترتیب کمتر در نظر گرفته شده است.

 بر اساس اعلام فرودگاه مهرآباد، هر شب توقف تا 2 شبانه‌روز در پارکینگ روباز ١٥هزار تومان می باشد. بین ٣ الی ٤ روز توقف هم، هر شب ١٦ هزار و ٥٠٠ تومان هزینه برایتان خواهد داشت. اگر هم سفرتان ٥ روز یا بیشتر به طول بیانجامد، برای هر شب توقف باید ١٨ هزار تومان پرداخت کنید.

البته در نظر داشته باشید که پروازهای داخلی برای سفرهای داخلی معمولا کوتاه مدت بوده و کمتر از ٥ روز است، مگر برای کار خاصی خرید بلیط هواپیما خود را تهیه کرده باشید که بیش از ٥ روز زمانبر باشد.

حال میخواهیم به بررسی هزینه رفتن به فرودگاه مهرآباد با تاکسی‌های اینترنتی بپردازیم. نکته اول در بررسی این موضوع این است که شما از کدام نقطه تهران به فرودگاه مهرآباد می‌روید واینکه پرواز خارجی یا پرواز داخلی شما و بلیط خارجی سام سیر و داخلی شما برای چه ساعتی است، در هزینه تاکسی‌ اینترنتی تأثیرگذار است، اما بنا بر نرخ‌های فعلی کمترین هزینه سفر به فرودگاه مهرآباد، حدود ١٣ هزار تومان و بیشترین مقدار آن حدود ٣٠ هزار تومان با تاکسی های فرودگاه می باشد.

در نظر داشته باشید که پس از بازگشت از پرواز خارجی یا پرواز داخلی و بازگشت با تاکسی به هر نقطه از شهر، حدودا همین مبلغ باید پرداخت گردد و در مجموع هزینه رفت و برگشتتان بین ٣٠ تا ٦٠ هزار تومان و حتی کمتر تمام می‌شود.

با توجه به قیمت های اعلام شده از سوی فرودگاه مهرآباد برای پارکینگ‌ها، هزینه تاکسی‌های اینترنتی برای پرواز خارجی یا پرواز داخلی که در فرودگاه مهرآباد صورت پذیر است، معادل توقف ٢ الی ٣ روز در پارکینگ خواهد بود. بنابراین اگر هنگام خرید بلیط خارجی و داخلی هواپیما خود، مدت زمان کمی را در نظر دارید و پرواز خارجی یا پرواز داخلی تان کوتاه مدت است، می‌توانید ماشین شخصی را هم در پارکینگ های فرودگاه پارک نمایید، چرا که هزینه اش با رفت و آمد با تاکسی تقریبا یکی خواهد شد.

 اما برای داشتن آرامش کامل برای رسیدن به فرودگاه و نداشتن استرس جا ماندن از پرواز خارجی یا پرواز داخلی خود، ریسک پارک کردن ماشین در پارکینگ روباز، و احتمال کمتر بودن هزینه تاکسی‌های اینترنتی، در استفاده از ماشین شخصی کمی بیشتر تامل کنید؛ با این حال این شما هستید که انتخاب می‌کنید.

در نهایت در نظر داشته باشید، قبل از تهیه بلیط داخلی خود به هزینه رفت و آمد و پارک در پارکینگ توجه نمایید و همین طور برآورد های زمانی، مالی و آسایش روانیتان را قبل از خرید بلیط هواپیما داخلی خود در نظر بگیرید.

نشستن روی صندلی‌های کنار خروج اضطراری چه مزیت‌هایی دارد؟

افرادی که پرواز داخلی و پرواز خارجی زیادی را تجربه کرده‌اند میدانند که یکی از مهمترین دلایل خستگی در سفر، نداشتن فضای کافی برای قرار دادن پا است. وجود فضای کافی برای پا یک مزیت به شمار رفته و شما میتوانید هنگام نشستن بر روی صندلی‌های خروج اضطراری از آن استفاده کرده و حتی پاهای خود را نیز دراز کنید.

هنگام خرید بلیط خارجی و یا داخلی هواپیما ، به اندازه و مدل هواپیما برای انتخاب این صندلی‌ها دقت کنید. این صندلی‌ها یک انتخاب عالی در هواپیماهای بزرگ و پهن به شمار می‌روند و فضای کافی هم در جلو و هم برای خم کردن کامل صندلی به عقب وجود دارد.

 اما این فضا در هواپیماهای کوچک وجود نداشته و خرید بلیط هواپیما برای این صندلی‌ها مزیت به حساب نمی‌آید چون به دلیل فاصله‌ی کم بین صندلی‌ها، شما نمی‌توانید صندلی خود را زیاد به عقب خم کنید. که همین امر ممکن است باعث بروز مشکلاتی در طول پرواز داخلی و یا پرواز خارجی شود.

مزیت دیگر این صندلی‌ها، خروج سریع شما از هواپیما هنگام سوانح هوایی است. هنگامی که در هواپیما سانحه‌ای رخ می‌دهد، همه‌ی مسافران دستپاچه شده و همین امر مانع از خروج سریع آن‌ها از هواپیما می‌گردد. در نتیجه کسانی که روی صندلی‌های خروج اضطراری می‌نشینند میتوانند اول از همه نجات پیدا کرده و از هواپیما خارج شوند.

چه کسانی اجازه‌ی نشستن روی این صندلی‌ها را دارند؟

هنگامی که درب‌های خروج اضطراری باز می‌شوند، سرعت تخلیه بسیار مهم است بنابراین مسافران باید سریعا از هواپیما خارج شوند تا بتوان جان افراد بیشتری را نجات داد. کسانی که هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی، ترجیح می‌دهند روی این صندلی‌ها بنشینند باید از سرعت عمل بالایی در هنگام وقوع سوانح برخوردار باشند تا مانع از خروج سریع بقیه‌ی مسافران نشوند.

به منظور حفظ جان مسافران، ایرلاین قوانین امنیتی درباره‌ی استفاده از صندلی‌های کنار خروج اضطراری تدوین کرده است که قبل از رزرو و خرید بلیط هواپیما خارجی وهمچنین داخلی باید به آن توجه کنیم.

نشستن روی صندلی‌های خروج اضطراری برای چه کسانی ممنوع است؟

نوزادان

کودکان زیر ۱۲ سال

کودکان و نوجوانان بدون همراه

مسافرانی که از نظر جسمی و ذهنی محدودیت دارند

مسافرانی که با حیوان خانگی خود به داخل کابین آمده‌اند.

مسافرانی که با زبان بین‌المللی و یا زبان مهماندار صحبت نمی‌کنند.

مسافرانی که برای خارج شدن از هواپیما نیاز به کمک دارند.

برای حفظ جان مسافران و امنیت پرواز، مهماندار موظف است در صورت واجد شرایط نبودن مسافر حتی در صورت رزروی و یا خرید بلیط هواپیما برای صندلی خروج اضطراری، اجازه‌ی نشستن به او ندهد.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس