کاهش ریسک ابتلا به ۷ نوع سرطان با انجام این کار ساده!

افزایش نرخ ابتلا به سرطان حساسیت‌های جامعه پزشکی را برای جلوگیری از ابتلا افراد جامعه افزایش داده‌ و این در حالیست که برخی فعالیت‌های ساده می‌تواند مانع از ابتلای افراد به انواع مختلف سرطان شود!

به گزارش مشرق، نشریه Journal of Clinical Oncology  نتایج یک تحقیق مشترک که توسط انستیتوی ملی سرطان، ‌انجمن سرطان آمریکا و دانشگاه هاروارد صورت گرفته را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

این تحقیقات نشان می‌دهد فعالیت‌های فیزیکی ساده توسط افراد طی هفته می‌تواند خطرات ابتلا به 7 نوع سرطان را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد!

این تحقیقات که با گروه هدف 750 هزار بزرگسال صورت گرفته‌ است نشان می‌دهد فعالیت فیزیکی معمولی در زمان 2 تا 5 ساعت در هفته یا فعالیت فیزیکی شدید در زمان 1 تا 3 ساعت در هفته می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در مردان را به میزان 8 تا 14 درصد، سرطان سینه در زنان را به میزان 6 تا 10 درصد، سرطان رحم را به میزان 10 تا 18 درصد، سرطان کلیه را به میزان 11 تا 17 درصد، ملانوم (وخیم‌ترین سرطان پوست) را به میزان 14 تا 19 درصد،  سرطان کبد را به میزان 18 تا 27 درصد و لنفوم غیرهوچکین را به میزان 11 تا 18 درصد کاهش دهد.

نتایج کلی تحقیق به ارتباط مستقیم فعالیت بدنی با سرطان اشاره می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس