کد خبر 1024029
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
لوگوی استقلال

استقلال هفته بسیار حساس و تعیین کننده ای را آغاز کرد، هفته ای که تا روز چهارشنبه سرنوشت آتی این باشگاه و کادر فنی پرحاشیه اش مشخص خواهد شد.

به گزارش مشرق، شاید کمتر کسی در تابستان پیش بینی می کرد استقلال در تعطیلات زمستانی با این وضعیت بغرنج روبرو شود، جایی که باشگاه نه مدیرعامل دارد نه سرمربی تا هر روز نیز دستخوش شایعاتی جدید باشد. قهر استراماچونی آن هم درست در روزی که استقلال با شرایطی ویژه طعم صدرنشینی را بعد از شروعی ناامیدکننده چشید سرآغاز این بحران ها بود تا کار به جایی رسید که هنوز هم تکلیف این صندلی کلیدی روشن نشده است.


از شرایط نابسامان درون تیمی استقلال که بگذریم قطعی شدن حضور این نماینده ایران در پلی آف ACL2020 و شروع زودهنگام به نسبت سایر نماینده های ایران از جمله سپاهان و پرسپولیس برای کسب جواز صعود به مرحله گروهی کار را برای مدیران باشگاه سخت تر از قبل کرد چون در گیر و دار توافق با آندره آ استراماچونی یا انتخاب جانشینی برای این مربی، دستورالعمل اجرای کمیته برگزاری لیگ قهرمانان آسیا پیرامون ارسال فهرست نهایی بازیکنان و کادرفنی تیم های حاضر در پلی آف آن هم تا روز یازدهم دی ماه 98 (اول ژانویه 2020) حسابی عرصه را برمدیران باشگاه تنگ تر کرد.

بیشتر بخوانید:
 

علت واقعی انصراف مجیدی از حضور در استقلال


استقلال به عنوان یکی از دو نماینده پلی آفی ایران در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا اوایل بهمن ماه باید به مصاف برنده الکویت کویت و الفیصلی اردن برود. از همین رو طبق قوانین ای اف سی این باشگاه به همراه شهرخودرو باید تا روزچهارشنبه یازدهم دی ماه فهرست نفرات خود را برای حذف نشدن از آسیا به AFC ارسال کند. اتفاقی که شرایط را برای مدیران باشگاه حسابی سخت کرد چون هنوز تکلیف کادرفنی این تیم مشخص نیست که بخواهند لیستی برای ارسال به کمیته برگزاری لیگ قهرمانان داشته باشد.


قصه وقتی برای استقلالی ها تلخ تر می شود که گویا امسال برخی شرایط و بندهای اجرایی در قوانین مسابقات لیگ قهرمانان در خصوص ارسال فهرست نهایی تیم ها با تغییراتی روبرو و دیگر فرصتی برای تغییر در اسامی نیز وجود ندارد از همین رو استقلال در کنار سرعت بخشیدن به مذاکره برای بازگرداندن استراماچونی باید نیم نگاهی نیز به بازار زمستانی داشته باشد، جایی که مرد ایتالیایی نیز در یکی از بندهای درخواستی اش خواستار بودجه ای 900 هزار دلاری برای تقویت تیم و اضافه کردن دو سه مهره جدید به جمع شاگردانش شده بود.


آن چه محرز است این که هر چقدر روند مذاکرات باشگاه استقلال با مرد ایتالیایی سرعتی تر باشد این تیم فرصت محدودی برای اضافه کردن خریدهای جدید به فهرست نفراتش براساس خواسته های استراماچونی دارد چون چهارشنبه سرنوشت ساز آبی ها پیش رو قرار دارد و آنها تنها تا این روز فرصت دارند تا فهرست نفرات خود را به مقر ای اف سی ارسال و مانع تکرار تراژدی شوند که یک دهه قبل گریبانگیر آنها شد و به خاطر خرید یک مهاجم خارجی استقلال را از آسیا حذف کرد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس