کد خبر 1023887
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
1

سفیر آمریکا در آلمان، در کنار وزیر خزانه‌داری و مشاور امنیت ملی آمریکا گزینه‌هایی هستند که ترامپ آنها را برای جایگزینی وزیر خارجه فعلی این کشور در نظر دارد.

به گزارش مشرق، در ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال جدا شدن «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا از دولت «دونالد ترامپ» روزنامه «واشنگتن‌پست» گزینه‌هایی که صحبت از آنها برای جانشینی پامپئو مطرح است را مشخص کرده است. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته پامپئو گفته قصد ندارد برای انتخابات دور بعدی مجلس سنا در سال آینده نامزد شود. افراد نزدیک به پامپئو می‌گویند که او هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص اتحاذ نکرده، اما این موضوع مانع آغاز رقابت بر سر جایگزینی او نشده است.

واشنگتن‌پست نوشته ترامپ با پرسیدن نظر نماینده‌های کنگره و مقام‌های دولتش درباره گزینه‌های جایگزینی پامپئو آتش این رقابت‌ها را شعله‌ورتر کرده است. 

مقام‌های آمریکایی و نماینده‌های جمهوری‌خواه کنگره گفته‌اند «میچ مک‌کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنا در تلاش است پامپئو را برای رقابت در دور بعدی انتخابات سنا مجاب کند. مک‌کانل نگران است که ممکن است در انتخابات سنا، یک دموکرات برنده کرسی ایالت کانزاس شود. 

ترامپ ماه گذشته گفت پامپئو نزد او اومده و گفته که قصد دارد در این سمت باقی بماند. او علی‌رغم این گفت که اگر این خطر وجود دارد که جمهوری‌خواهان کرسی ایالت کانزاس را از دست بدهند، پامپئو ممکن است نظرش را تغییر دهد. آنچه گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال خروج پامپئو را تقویت کرده این است که او چند هفته پیش یک حساب کاربری شخصی جدید در توئیتر ایجاد کرد.

این ابهام‌ها موجب شده شماری از مقام‌های دولت ترامپ، بدون سر و صدا خودشان را به عنوان گزینه جانشینی پامپئو مطرح کنند. 

افرادی که با ترامپ در این خصوص صحبت کرده‌اند به واشنگتن‌پست گفته‌اند ترامپ با توجه به عدم اطمینان از ماندن پامپئو رایزنی‌هایی را با نماینده‌های کنگره و مقام‌های آمریکا درباره سکان‌دار بعدی سیاست خارجی آمریکا آغاز کرده و حرف و حدیث‌ها در این باره شدت گرفته است. 

به نوشته واشنگتن‌پست، فردی که بیش از سایرین به عنوان گزینه جانشینی پامپئو مطرح است، «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی فعلی آمریکا است. چندین مقام گفته‌اند ترامپ از او براین خوشش می‌آید و از ماه سپتامبر که او به عنوان مشاور امنیت ملی کارش را آغاز کرده، مسئولیت‌های دیپلماتیک او را اضافه کرده است. 

دیگر گزینه مطرح، «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا است. مقام‌های آگاه معتقدند منوشین برای در دست گرفتن این سمت تمایل دارد، اما برای آن لابی‌گری نمی‌کند. اما او جزو کسانی است که نامش در فهرست گزینه‌های مطرح برای این سمت قرار دارد. منوشین شخصاً به ترامپ نزدیک است و در دولتی که سمت‌هایش چندان پایدار نبوده، حدود ۳ سال وزیر خزانه‌داری بوده است. 

علی‌رغم این، بسیاری از مقام‌های امنیت ملی درباره سیاست‌های آشتی‌جویانه منوشین در قبال چین نگران هستند و تمرکزی که او روی وال‌استریت‌ دارد ممکن است از صلاحیت او برای عهده‌دار شدن مسئول سیاست خارجی آمریکا بکاهد. 

ترامپ نظر نزدیکانش درباره «ریچارد گرنل»، سفیر فعلی آمریکا در آلمان را هم جویا شده است.  موضع‌گیری‌ها و سخنان ستیزه‌جویانه گرنل بارها اعتراض دولت آلمان را به دنبال داشته، اما این دقیقاً همان چیزی است که ترامپ به دنبال آن است. با این حال، گرنل در صورت معرفی شدن برای این سمت، کار بسیار دشواری برای تأیید در مجلس سنا خواهد داشت. او برای به عهده گرفتن سمت فعلی ۵۶ رأی موافق و ۴۲ رأی مخالف داشت. 

«برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران یکی دیگر از کسانی است که نام او برای وزیر خارجه بعدی آمریکا مطرح است. او رابطه نزدیکی با «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ دارد، با این حال، احتمال معرفی او برای جانشینی پامپئو اندک است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    سفیرشون تو آلمان همجنس بازه ...
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    سگان زرد برادر شغال اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس