کد خبر 1023881
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
نتانیاهو نمایه

اظهارات آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درباره کثرت جبهه‌ها و خطرات علیه جبهه داخلی این رژیم، سبب افزایش هشدارهای مسئولان شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

به گزارش مشرق، « متیه اشر» رئیس شورای منطقه‌ای و «موشه داویدویچ» رئیس انجمن خط رویارویی در شمال در گفت‌وگو با روزنامه یسرائیل هیوم اذعان کردند که وضع بدی داریم، دولت اسرائیل در سال ۲۰۱۸ با طرح استحکام جبهه شمال با هزینه پنج میلیارد شیکلی(حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار) طی ۱۰ سال موافقت کرده است. اما تا ماه اکتبر گذشته هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و با فشار مرکز محلی، تنها ۱۳۲ میلیون شیکل برای پیشبرد این موضوع اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ گریختن نتانیاهو به پناهگاه

نتانیاهو دیوان کیفری بین المللی را متهم کرد

داویدویچ از شکاف‌ها در استحکامات خبر داد که سبب نگرانی ساکنان مرزهای شمالی و روسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده است. وی افزود آنچه ما را خیلی ناراحت می‌کند، این است که در شهرک‌های واقع در چهار کیلومتری مرزها، بخش مشخصی از ساختمان‌ها هرگز مستحکم نبود.

از سوی دیگر گیورا زلتس رئیس شورای منطقه‌ای الجلیل به شدت از آنچه وقت کشی مقامات اسرائیلی در ایمن کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین انتقاد کرد و گفت احساس حاکم این است که ارتش و فرماندهی جبهه داخلی به خوبی برای نبرد آینده آماده می‌شوند، ولی مسئله مهمی که باید آن را درک کرد، این است که اسرائیل به شکل معکوس عمل می‌کند، زیرا دولت هنوز برای مستحکم کردن و ایمن سازی جبهه شمال گام برنداشته است.

ارزیابی نتایج انتخابات حزب لیکود

انتخابات داخلی حزب لیکود و نتایج آن مورد توجه رسانه‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بر اساس نتایج اعلام شده، نتانیاهو به  ۷۲.۵% آرا و گدعون ساعر رقیب وی به ۲۷.۵%.آرا دست یافته است. نتانیاهو مدعی شد که رهبری لیکود را برای کسب پیروزی بزرگ در انتخابات قریب  الوقوع(کنست) به دست خواهم گرفت و همچنان به رهبری اسرائیل ادامه خواهم داد. ساعر هم با اعتراف به شکست خود به نتانیاهو تبریک گفت و به وی قول داد که برای موفقیت لیکود در انتخابات کنست در ماه مارس در کنارش باقی بماند.

انتخابات داخلی در حزب لیکود روز پنجشنبه(۵ دی) با شرکت حدود ۵۰ هزار نفر از  ۱۱۶ هزار و ۴۸ نفر فعال این حزب برگزار شد.

«طال شلیف» تحلیلگر سیاسی صهیونیست در سایت والاه نوشت میزان مشارکت در انتخابات مقدماتی حزب لیکود که روز گذشته برگزار شد به« ۴۹.۵% » رسید که آمار خوبی در مقایسه با انتخابات قبلی برای ریاست لیکود در سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود.

این تحلیلگر افزود هیچ کس از انتشار نتایج غافلگیر نشد، چرا که نتانیاهو از همان آغاز به وی به عنوان برنده قطعی نگاه می‌شد، آنچه برای نتانیاهو مهم بود، جلوگیری از نتایجی بود که وجود شکاف‌ها در حمایت از وی در داخل لیکود را نشان دهد، اما گدعون ساعر(رقیب نتانیاهو) تلاش کرد دستاوردی کسب کند که جایگاهی به عنوان نامزد برتر برای جانشینی وی(نتانیاهو) به دست آورد، ولی نتیجه نهایی ۷۲ در برابر ۲۸ او را به عنوان میراث‌دار مشخص نکرد، ولی وی(ساعر) یکی از لیکودی‌هایی است که حاکمیت نتانیاهو را در دهه  اخیر به چالش کشید.

کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد انتخابات داخلی حزب لیکود برای انتخاب رئیس حزب با پیروزی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بر رقیبش،‌گدعون ساعر به پایان رسید.

بنیامین نتانیاهو پیروزی خود در انتخابات داخلی حزب لیکود را با کسب ۷۲ درصد آرا اعلام کرد.

کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که یوسی کوهین رئیس موساد(سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) در خلال جشنی که در منزل رئیس اسرائیل برگزار شد، اظهار داشت که ایران در صدر اولویت‌های کاری موساد قرار دارد.

از سوی دیگر بر اساس گزارش این شبکه، آویگدور لیبرمن رئیس حزب یسرائیل بیتونا درباره نتایج انتخابات داخلی حزب لیکود گفته است هیچ چیز جدیدی زیر نور خورشید وجود ندارد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد گروه‌ها(مقاومت در غزه) از ترس اینکه اسرائیل دست به ترور شخصیت‌های نظامی پس از شلیک موشک به عسقلان نزند، حالت آماده باش خود را افزایش دادند.

این شبکه همچنین  درباره انتخابات داخلی حزب لیکود اعلام کرد نتانیاهو با کسب ۷۲ درصد آرا به پیروزی دست یافت، گدعون ساعر رقیب وی هم به ۲۸ درصد آرا دست یافت.

کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به انتخابات داخلی حزب لیکود و اظهارات گدعون ساعر رقیب بنیامین نتانیاهو اشاره کرد که گفت به نتانیاهو به خاطر پیروزی در انتخابات داخلی حزب تبریک می‌گویم. وی خطاب به نتانیاهو گفت من پشت سر تو هستم تا حزب لیکود در انتخابات کنست به پیروزی برسد.

این رسانه رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که سخنگوی جنبش حماس در غزه گفته است اسرائیل از نیازهای انسانی ساکنان نوار غزه برای به کارگیری و جذب مزدوران استفاده می‌کند.

روزنامه هاآرتص هم نوشت بنیامین نتانیاهو پس از پیروزی در کسب ریاست حزب لیکود اعلام کرد من لیکود را برای کسب پیروزی در انتخابات آتی کنست(پارلمان) رهبری خواهم کرد.

این رسانه در خبر دیگری به نقل از یک تحلیلگر صهیونیست نوشت ارتش اسرائیل بر این باور است که ترور ابوالعطا(از فرماندهان گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش حماس) راه را برای سازش و آتش بس طولانی مدت در غزه فراهم خواهد کرد.

روزنامه یدیعوت آحرونوت هم به نقل از آویخای مندبلیت مشاور قضایی  دولت نوشت پس از نتایج داخلی(حزب لیکود)، دادگاه عالی باید درباره مسئله قانونی بودن تشکیل دولت توسط نتانیاهو تصمیم‌گیری کند.

این روزنامه در خبر دیگری به تصمیم هیئت عالی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره نوار  غزه اشاره کرد و نوشت راهپیمایی‌های بازگشت در مرزهای با نوار غزه به یک بار در ماه کاهش خواهد یافت.

روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی هم در خبری نوشت : بنیامین نتانیاهو گفت که شب گذشته با رئیس جمهور پوتین درباره ایران و آزادی نعمایسسخار زندانی اسرائیلی در روسیه گفت‌وگو کردم.

پایگاه والاه هم نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر از پیروزی خود در انتخابات داخلی حزب لیکود خبر داد و از رای دهندگان لیکود به سبب اعتمادی که به وی کردند، تشکر کرد.

این رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از عمیر بوخبوط تحلیلگر صهیونیست نوشت ارتش اسرائیل به جنگ سری علیه ایران برای دور کردن شبح جنگ از اسرائیل روی آورده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس