ارتش سوریه (1).jpg

عملیات در جنوب و جنوب شرق استان ادلب وارد مرحله حساسی شده و نیروهای ارتش سوریه در آستانه یک پیروزی مهم دیگر هستند.

به گزارش مشرق، ۹ روز از عملیات نیروهای ارتش سوریه در محور جنوب و جنوب شرق استان ادلب گذشت و تاکنون بیش از ۴۰ روستا، شهرک و بلندی آزاد و از اشغال عناصر تروریستی خارج شده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه در جریان ادامه عملیات در جنوب شرق استان ادلب، حملات گسترده ای را علیه گروهک های تروریستی در حومه جنوب غرب منطقه «ابوالظهور» ترتیب دادند.


به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین موفق شدند روستای «حلبان» را از اشغال تروریست ها خارج  و به کنترل درآوردند و مواضع را در این منطقه تازه آزاد شده به طور کامل تثبیت کنند.

به گزارش مشرق، آزادی روستای «حلبان» پایان کار در این محور نبود و نیروهای ارتش سوریه عملیات را ادامه دادند و توانستند شهرک های «خوین الشعر، سمکه، تل خطره و جدیده نواف» را هم از اشغال گروهک های تروریستی خارج کنند.

شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها و پاکسازی این مناطق کشته و زخمی شدند؛ نیروهای ارتش سوریه در این محور باید شهرک های مهم دیگری از جمله «ابوجریف، تل کرسیان و النوحیه» را آزاد و امن کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: اگر نیروهای سوری این شهرک های راهبردی را از اشغال تروریست ها خارج کنند و به تسلط خود درآورند به شهرک مهم «خان سبل» خواهند رسید که به معنای ثبت یک پیروزی بزرگ است.

این منبع میدانی افزود: با رسیدن نیروهای ارتش سوریه به شهرک «خان سبل»، جاده راهبردی شهرک «معره نعمان» به شهرک مهم «سراقب» قطع می شود و از سویی دیگر فشار بر نیروهای ارتش ترکیه در ایستگاه مراقبتی «تل طوفان» از محور جنوبی افزایش خواهد یافت.

از محور شمال و جنوب غرب شهرک «جرجناز» خبر می رسد، درگیری های سنگین میان نیروهای سوری و عناصر گروهک های تروریستی در شهرک های «الغدفا و الحدیثی» جریان دارد و هیچ کدام از طرفین تاکنون موفق به تثبیت مواضع در این دو شهرک نشده اند؛ نیروهای سوری فقط در مزارغ غربی و شمال غرب شهرک جرجناز توانستند پیشروی محدودی را با عقب راندن تروریست ها به دست آورند.

به گزارش مشرق، در جریان حملات دقیق هوایی نیز کاروانی از فرماندهان گروهک تروریستی «احرارالشام» در نزدیکی شهرک «معره نعمان» هدف قرار گرفت و ۷ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

در لیست کشته شدگان نام «شیخ ابواقبال» یکی از مفتی های گروهک تروریستی احراراشام و جند تن از همراهانش دیده می شود؛ «شیخ ابو الغریب» یکی دیگر از مفتی های این گروهک در این حمله زخمی شده است؛ تاکنون خبری از سرنوشت «جابر علی باشا» یکی از فرماندهان ارشد گروهک تروریستی احرالشام که در این کاراون حضور داشت در دسترس نیست.

نیروهای سوری در جریان درگیری های روزهای گذشته یک پیروزی مهم به دست آوردند و موفق شدند شهرک راهبردی «جرجناز» یکی از مهم ترین پایگاه های تروریست ها را به سیطره دربیاورند؛ این شهرک یکی از دروازه های اصلی ورود به شهرک «معره نعمان» به شمار می آید.

با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر شهرک استراتژیک «معره نعمان» راه برای ورود به مرکز استان ادلب (آخرین پایگاه متمرکز عناصر تروریستی در خاک سوریه) باز می شود؛ در حال حاضر نیروهای سوری با این شهرک ۶ کیلومتر فاصله دارند که مهم ترین پایگاه تروریست ها در جنوب شرق استان ادلب محسوب می شود.

به گفته منابع میدانی، مذاکراتی هم میان روسیه و ترکیه در جریان است تا گروهک های تروریستی بدون درگیری شهرک راهبردی «معره نعمان» را تخلیه و به نیروهای ارتش سوریه تحویل دهند.

اگر شهرک «معره نعمان» با درگیری و بدون درگیری به کنترل نیروهای سوری درآید، تمامی شهرک ها و مناطق جنوبی از جمله «الحامدیه، حیش، کفرسجنه، طبیش، بابولین، عامودیه، کفرباسین، الدیر غربی، الدیر شرقی و...» به صورت دمینوار سقوط خواهند کرد و نیروهای ارتش سوریه بر بخش وسیعی از جنوب استان ادلب مسلط می شوند.

آزادی این شهرک های اشغالی در جنوب و جنوب غرب استان ادلب همچنین فشار را بر گروهک های تروریستی در شمال غرب استان حماه (جنوب دشت الغاب) چند برابر می کند و در نهایت آنان را مجبور می کند از این محور عقب نشینی کنند و این به معنای پاکسازی کامل استان حماه است.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب و جنوب شرق استان ادلب از پنج شنبه هفته گذشته (بیست و هشتم آذرماه) آغاز شد و میزان مساحت پاکسازی شده به حدود ۳۶۰ کیلومتر مربع رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • از رقه پایتخت خلافت با آی پی ایران IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    3 43
    ایرانی ها اگر تیزی تیغ ما را در سوریه و عراق چشده اید بدانید شما هم آن را تجربه خواهید کرد
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      2 2
      (-_-) للحق دولة وللباطل جولة
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      10 0
      از تو کدوم سوراخ ویزویز میکنی بگم پسر 7 ساله ام بیاد با مگس کش کتلتت کنه
    • سعید IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      14 0
      به علی قسم جوری باهاتون میجنگیم که دنیا نظیرشو ندیده باشه.
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      1 0
      تب داری ، روانی
    • عبدالله IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      1 0
      خندم گرفت ب خدا، برو خدا شفات بده
  • علی خدایی IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    19 1
    کار این تروریستهای ادلیبی را یک سره حل و فصل کنید به صورت کامل پاکسازیش بکنید چرا که از همه جا پاکسازی شده فقط مونده ادلیب که به مناطق ترکیه خیلی نزدیک است این امکان وجود دارد که ترکیه به اینها هر جوری کمک بکند و اینها را مثل مردم عادی به دنیا و دولت قانونی و هم پیمانان قانونی سوریه القا کند که اینها مردم عادیی هستند باید مواظب شد از اینکار ترکیه.ترکیه ادعا میکند که سه و نیم میلیون مهاجران سوریه در کشورش جای داده مطمعن باشید که دو سوم همه آنها تروریست آموزشش دیده های دست خون آلوده هستند که از اولین جنگ های سوریه ترکیه آموزش داده بود همون داعشی ها هستند با کمک همکاران عربی غربی ترکیه اینها را بر علیه دولت قانونی سوریه تتشویق بر تحریک کرد تا به این روز افتاد
  • حسين DE ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    19 0
    محور مقاومت تاوان سنگينى پرداخت ولى پيروزى از آن محور مقاومت است.
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    11 2
    قارپوز ها دارند از سنگرها یکی پس از دیگر عقب نشینی می کنند
  • مهدی IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    5 0
    سلام لطفا خبرهای سوریه را بیشتر با نقشه تحولاتی روز اعلام کنید تا پیشرفت ها را که اتفاق افتاده را ببینیم ممنون
  • DE ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    0 13
    به زودی یک ضربه دریافت میکنید
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      11 0
      بریز جائی که میسوزه
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    1 6
    به نظرم هدف اصلی سوریها از این حملات اشغال شهر مهره نعمان بود که در اطراف شهر جرجناز و در الغدغا و الحدیثی زمینگیر شده اند پیروزیهای اخیر آنان را نمی توان نادیده گرفت ولی طرف مقابل هم نشان داد سرسختی خودش را دارد
    • احمد RO ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      1 0
      حالا عملیات هنوز تموم نشده.
  • رها UA ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    12 0
    قبل از تهدید ایران آب رو بریزید همونجا که میسوزه که بوش و دودش بدجور بلند شده
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    5 0
    امریکا را بیرون کنند راحت میشوند
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    1 0
    خدا کمکشون کنه .. جنگ خیلی بده
  • اسماعیل عسکری IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    ببینید تروریستهاوحامیانتون وطرفداراتون خوب گوش کنید کل دنیاتواین چند سال پشتتون بودوبوده.محور مقاومت سرتک تک شماهاروباشمشیرعلی بریده ومیبرد والان اعلام میکنم سراخرین تکفیری وهابی در ادلب بریده خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس