محمود عباس نمایه

اتحادیه اروپا از جمله آلمان طی ماه‌های اخیر فشارها به تشیکلات خودگردان فلسطین برای برگزاری انتخابات در سرزمین‌های فلسطینی را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا پس از آنکه به بزرگترین پشتیبان مالی فلسطین تبدیل شده در حال فشار به رام‌الله برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی در مناطق فلسطینی است.

پیش از این دولت آمریکا بزرگترین حامی مالی تشکیلات خودگردان فلسطین بوده اما دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا صدها میلیون دلار کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید:

اتهام‌زنی جنبش فلسطین به حماس درباره برگزاری انتخابات

یک مقام اروپایی که خواست نامش فاش نشود به نشریه تایمز اسرائیل گفت: «اروپا در حال ارسال پیام شفافی به تشکیلات خودگردان فلسطین و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است که انتخابات باید برگزار شود.

وی در ادامه گفت: «برخی در اروپا می‌پرسند که چرا ما در حال پرداخت این هزینه هستیم در حالی که اهداف ما در آنجا حاصل نمی‌شود؟»

این مقام، اهداف اروپایی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی را راه‌حل دو دولت و توسعه موسسات فلسطینی دموکرات توصیف کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین از سال ۲۰۰۵ تا کنون انتخابات ریاست و پارلمانی در سرزمین‌های فلسطینی برگزار نکرده است.

یک مقام فلسطینی نیز که خواست نامش فاش نشود گفت «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان اخیرا در دیدار با محمود عباس در برلین در ماه آگوست (مرداد) گفته که وی معتقد است فلسطینیان باید انتخابات برگزار کنند.»

سپس مرکل از عباس در این دیدار پرسید که «آخرین انتخابات شما چه زمانی بوده است؟»

عباس پاسخ داد که در سال ۲۰۰۵ و مرکل نیز جواب داد: «من از آخرین انتخابات شما چهار بار انتخاب شدم.»

رئیس تشکیلات خودگردان روز سه‌شنبه از مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات فلسطین در قدس خبر داد و گفت که تنها مانعی که او را از صدور حکم برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین بازداشته است، مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در شهر بیت المقدس همزمان با غزه و کرانه باختری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس