محمد سلامتی

دبیر کل یک حزب منحلّه گفته است: مردم متوجه باشند که این دولت اصلاح‌طلب نیست!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"لجنزاری با مردمان گرسنه" ایران به روایت اصلاح‌طلبان!

مجید انصاری، معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی و از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی طی اظهاراتی در کنگره یک حزب چپ گفته است: حوادث اخیر و ناآرامی‌ها و فجایعی که در کشور رخ داد زخمی را بر دل مردم نشاند و خانواده‌های زیادی را عزادار کرد و خانواده انقلاب را به شدت اندوهگین کرده است. این صدا به اندازه کافی رسا بود که کسانی از خواب بیدار شوند.

به گزارش جماران، او همچنین تصریح می‌کند:

«سکولاریسم و تحجر در جامعه – ایران- در حال بازتولید است!»[1]

قبل از انصاری، مصطفی تاجزاده نیز طی اظهاراتی در اشاره به موفقیت‌های امنیتی ایران اسلامی در کشورهای همسایه، از این گفته بود که جامعه ایرانی، «لجن و گرسنه» است اما عده‌ای می‌خواهند بروند سواحل مدیترانه![2]

*آنچه که اشاره شد تنها بخشی از روایت اصلاح‌طلبان از میراث انقلاب اسلامی و تقلّا برای سیاه‌نمایی در ذهن مردم به بهانه مشکلاتی است که خودِ آنها به همراه دولت آقای روحانی پدید آورده‌اند.

غیر از تاجزاده و انصاری، چهره‌های دیگری مثل عباس عبدی، سهیلا جلودارزاده، محمدرضا خاتمی، ابراهیم اصغرزاده، علی ربیعی، سعید حجاریان، محمدعلی ابطحی، علیرضا بهشتی، علیرضا علوی‌تبار و آذر منصوری هم طی سالیان اخیر بر تصویر سازی از یک ایران ویرانه، خراب و عام‌البلوی تلاش کرده‌اند.

و از همین روست که شاهد تکرار کلیدواژه‌هایی مثل «ناامیدی»، «بحران نان»، «گرسنگی»،‌ «خشونت ایرانی‌ها» و... از سوی این افراد در ذهن جامعه هستیم.[3][4]

مردم و نهادهای ناظر کشور همچنین باید بدانند که کسانی از این افراد در ادامه اصرار بر تصویرسازی فوق به بهانه مشکلات کشور، حتی برای «فردای براندازی» نیز تئوری‌پردازی کرده و ضمن سوق دادن مردم به سمت اشغال مراکز حساس نظام، از این گفته‌اند که اصلاحات و اصلاح‌طلبان در صبح براندازی زنده خواهند بود و در حکومت جدید ایران نیز نفس خواهند کشید!

سران جناح چپ در ادامه تصویرسازی‌های مذکور همچنین بر گزاره‌هایی مثل «دلیلی برای صبر مردم وجود ندارد»، «وضعیت حادّ است و احتمال عبور مردم از همه وجود دارد»،‌ «با این وضعیت دیگر نمی‌توان ادامه داد» و... نیز تأکید کرده‌اند.

و رصد همین تحرّک موزاییکی و تئوریزه بود که امکان پیش‌بینی وقوع «فتنه اقتصادی» و پیش‌لرزه‌های آن در دیماه 96 و آبانماهم 98 را فراهم می‌ساخت.

قابل تأمل آنکه اگرچه ایران اسلامی با مشکلاتی مواجه است و در برخی موارد مردم عزیز ایران حتی از ناکارآمدی اصلاح‌طلبان و دولت آنها جان به لب شده‌اند اما برای هیچکدام از کلیدواژه‌های اشاره شده حتی یک سند هم وجود ندارد و هرچه هست خلاف این سخنان را اثبات می‌کند.

چه اینکه ایران اسلامی اگرچه با مشکل تورّم مواجه شده اما بر اساس آمارهای جهانی جزو سیرترین کشورهای جهان است، ارزان‌ترین نان، مالیات و سوخت (ولو با گرانی بی‌قاعده اخیر) را به شهروندانش ارائه می‌کند، بیش از 5 میلیون بیکار ایرانی بیکار بادرآمد هستند که هر شغلی را نمی‌پذیرند و ضریب جینی در ایران از کشورهایی مثل آمریکا و چین نیز بهتر است.

برخی محافل تحلیلی معتقدند اصرار اصلاح‌طلبان بر القای این تصویر غلط و خرابه به این منظور صورت می‌گیرد تا هیزم بیشتری برای آتش فتنه اقتصادی فراهم شده و از آنجا که جریان سیاسی خاص در «شرایط غرق» قرار گرفته؛ باید مردم و نظام نیز با آنها به قعر کشیده شوند!

تحلیلی که تا اینجا شاهد چیده شدن موزاییک‌های آن در کنار یکدیگر بوده‌ایم و در ادامه اگر روشنگری خواص کشور، محاجّه تحلیلی و بیان دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی بعنوان باطل‌السحر کلیدواژه‌های شوم اصلاح‌طلبان؛ وارد این فرایند نشود؛ بسا که قطعات دیگر پروژه مذکور نیز در کنار یکدیگر قرار گیرد!

***

شرط عاملان گرانی برای حضور در انتخابات

عبدالواحد موسوی لاری، فعال چپ و از مقامات دولت اصلاحات به تازگی طی اظهاراتی در یک میتینگ سیاسی گفته است: ما امروز  با یک پیش فرض در انتخابات شرکت می‌کنیم ، به اعتبار این که اصلاح طلبان اکثریت جامعه را نمایندگی می‌کنند و اکثریت جامعه خواستار تغییر و اصلاح است و اگر کسانی را بخواهند این فکر و نگاه را نمایندگی کنند همین شورای عالی اصلاح طلبان هستند . آن چه که ما به آن می‌بالیم این است که اکثریت جامعه را نمایندگی می کنیم .

او همچنین می‌افزاید:

«ما در انتخابات شرکت می‌کنیم، لیست دادن منوط به آن است که کاندیدا داشته باشیم، این حرف کاملا مشخص است. ما می خواهیم حضور داشته باشیم.  کاندیدا هم داشتیم که یک تعدادی از آنها به خاطر فضای خاص ثبت نام نکردند و تعدادی هم آمدند که با بدعتی رو به رو شدیم»!

به گزارش جماران، موسوی‌لاری گفته است: هیأت های اجرایی محصول جریانی غیر از جریان مجری انتخابات است که این بسیار عجیب است! این یک بدعت است که وزرات کشور زیر بار آن رفته و پذیرفته و لابد رئیس جمهور هم زیر بار رفته است.[5]

*شرط گذاری یک جریان سیاسی برای انتخابات و اظهار اینکه لیست می‌دهیم به این شرط که کاندیدا داشته باشیم! در حالی است که اولا تنها و تنها شأن یک جریان سیاسی حضور در فرایند مردمسالاری برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم است. و بدین قرار؛ شرط گذاشتن یعنی منت‌گذاری بر مردم و خیانت به نظام سیاسی.

ثانیا کسی که باید بواسطه نبود برخی رجال شاخص چپ در انتخابات ملامت شود ستاد اصلاحات است نه شورای نگهبان یا نظام اسلامی!

چه اینکه آنها هستند که مکلّف به حضور قانونی در انتخابات و معرفی چهره‌های فاقد سابقه خرابکاری و ضد امنیتی به مجاری قانونی کشور هستند.

و آنها هستند که باید پاسخ بدهند چرا مثل سال 94 حاضر به حضور قانونی در انتخابات نیستند و الّا و لابد چهره‌های پرونده‌دار و پر حاشیه‌ای را برای انتخابات معرفی کرده‌اند که امروز حتی نوجوانان دبیرستانی هم می‌دانند این چهره‌ها هیچ صلاحیتی برای تقنین ندارند.

تحلیل‌هایی وجود دارد که می‌گوید جریان سیاسی خاص به این تحلیل رسیده است که ایران در شرایط بلوا قرار گرفته و از همین رو بایستی با «تحریم خاموش انتخابات» بر این بلوا دمید.

و یکی از راه‌های داغ شدن فضا نیز به حاشیه کشاندن انتخابات و شرط گذاری برای حضور یا همان تحریم خاموش است.

جالب آنکه قبل از موسوی‌لاری، علیرضا علوی‌تبار نیز خواستار برگزاری تظاهرات خیابانی با استفاده از فرصت انتخابات شده است.[6]

گفتنیست، از میان گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب، حزب کارگزاران سازندگی مخالفت آشکاری را با "شرط‌گذاری برای انتخابات" اعلام کرده است.

محمد عطریانفر، از اعضای ارشد کارگزاران پیش از این در همین رابطه و در یک مصاحبه گفته است:

«اساسا در انتخابات چه کسی می‌خواهد شرط بگذارد؟ برگزاری و حضور سیاسی در انتخابات از حقوق حقه همه نیروهای فعال سیاسی است، شرط گذاشتن جز اینکه خودمان را از حقوق سیاسی فعال بودن در صحنه انتخابت محروم بکنیم، حاصل دیگری ندارد...تجارب انتخابات متعدد از ابتدای انقلاب نشان می‌دهد که هر زمانی که خودمان را از حضور در عرصه انتخابات باز داشته‌ایم، زیان دیده‌ و سودی نبرده‌ایم. اگر نظام سیاسی را قبول داریم، باید به سطح کلان مسائل و انتخابات پایبند و از حقوق خودمان بهره‌مند باشیم.»[7]

***

محمد سلامتی:

مردم متوجه باشند که این دولت اصلاح‌طلب نیست!

محمد سلامتی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل تشکل منحلّه سازمان مجاهدین انقلاب، در قسمتی از یک مصاحبه که سایت روزنامه آرمان ملی آنرا منتشر کرد، گفته است: مردم به این موضوع را توجه داشته باشند و اینگونه تلقی نکنند که این دولت صد در صد دولت اصلاح‌طلب است و در نتیجه همه بیلان کارش به اصلاح‌طلبان مربوط می‌شود!

او همچنین پیرامون ارزیابی خود از نتیجه انتخابات برای اصلاح‌طلبان تصریح می‌کند: هنوز که هنوز است اصلاح‌طلبان از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر گروه‌ها برخوردار هستند، و از طرفی وقتی به مردم توضیح داده شود که همه کار دولت را نباید به پای اصلاح‌طلبان گذاشت و اصلاح‌طلبان یا در کار اجرایی دولت نبوده یا خیلی کم بوده‌اند مردم مجددا نسبت به اصلاح طلبان اقبال نشان می‌دهند.[8]

*ما قضاوت درباره آنچه که سلامتی گفته است را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

پر واضح است که او در حالی مدعی اصلاح‌طلب نبودن دولت است که اولا از شخص آقای روحانی گرفته تا تمام مدیران کلیدی دولت او؛ جملگی از مریدان مرحوم هاشمی و لیدر اصلاح‌طلبان هستند و مشخص نیست سلامتی چگونه از مردم می‌خواهد امثال ربیعی و زنگنه و ظریف و نوبخت و جهانگیری و ابتکار را در دولت ببینند اما حکم به اصلاح‌طلب بودن دولت ندهند!

ثانیا سلامتی حتما توقع زیادی دارد که می‌خواهد مردم و افکار عمومی ایران اسلامی، روزهایی در ابتدای دولت یازدهم که اصلاح‌طلبان با غرور می‌گفتند روحانی از ما هم اصلاح‌طلب‌تر است و بهتر از اصلاح‌طلبان عمل کرده و اصلاحات و اعتدال یکی هستند را از یاد ببرند.

این انتظار، جاهلانه است که مردم تألمات روزهای جاری را از یاد ببرند و مجدداً به عاملان گرانی و ناکارآمدی و کسانی که می‌گفتند ما «فدائیان روحانی» هستیم رأی بدهند.

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1317737

2_ mshrgh.ir/891831

3_ mshrgh.ir/1007467

4_ mshrgh.ir/1023368

5_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1317986

6_ mshrgh.ir/1000000

7_ https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3606814

8_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/123075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    36 2
    لجنزار ذهن شما براندازای اصلاح طلبه نه ایران ما. مشکلات رو حل مبکنیم ولی روسباهی به شما میمونه
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      15 1
      شاهد تکرار کلیدواژه‌هایی مثل «ناامیدی»، «بحران نان»، «گرسنگی»،‌ «خشونت ایرانی‌ها» و... از سوی این افراد در ذهن جامعه هستیم. این حرفای اصلاح طلبا رو مقایسه کنین با خبرهای بی بی سی و سعودی اینترنشنال و روح الله زم و من و تو و ... به چی می رسین؟؟؟ مشکل اصلاح طلبا با نظام نیست، مسئله موجودیت ایرانه.. :)
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      16 1
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم رو نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    12 19
    یه جزئی ۶۰ میلیون زیر خط فقرند و نیازمند کمک که اونهم تقصیر خودشونه میخواستن زرنگ باشن جزو خواص با بصیرت باشن
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      13 5
      ۶۰ میلیون هم آمار خود اصلاحاتیاست، لطفا تَکرار بدون تفکر نکنید
  • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    24 3
    هرچه نادان تر و جاهل تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر تهوع آورتر!!
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    22 0
    مگر آنتالیا جزو سواحل مدیترانه نیست که سالها است اصلاحطلبان و حامیان بالاشهریشان آن را فتح کرده اند؟
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    9 17
    قصه ی گرسنگی و درد این مردم شده قصه ی حدیث هفتادمن کاغذ! نه اصلاح طلب و نه اصولگرا هیچکدامشان به درد مردم نخوردند، اصلاح طلب هم چشمظ را به روی مشکل بسته و سکوت اختیار کرده، اصولگرا هم همچنان بر طبل تندروی و هماورد طلبی خودش می کوبد و گویا جایی برای آرامش و حل مشکلات و ساختن کشور برایش وجود ندارد. مگر در زمان دولت اصولگرایان وضع از این بهتر بود؟! نه، مشکل جای دیگری است، این جور نمی شود دروازه های پیشرفت و ترقی را به روی یک ملت باز کرد و قله های موفقیت را یکی یکی فتح کرد. بصیرت و علم و خرد می خواهد. چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید.
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      14 5
      پولی که صرف اینترنت کرده ای را برو نان خر و بخور تا گرسنه نمانی و از زور گرسنگی اینهمه دروغ نگویی. کجا شرایط عالی زمان احمدی نژاد با الان قابل مقایسه بود؟ دولت کار و ساده زیست و مردمی و استقلال طلب در مقابل دولت ذلت و اشرافی و کاخ نشین و واداده؟
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      2 3
      وات؟!!!!!!!!! :/
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      6 1
      دقیقا بگو سال 57 ایران از تکنولوژی و صنعت و پزشکی و فرهنگ و ساست و علم روز دنیا بعد از دو قرن وابستگی کامل غیر از کاپتولاسیون و پرداخت حق توحش به 50 هزار مستشار با حقوق چند ده هزار دلاری ماهانه چه داشت؟ همانطور که الان عربستان و افغانستان چه دارند البته اولی به واسطه نفت رفاه نسبی را تا پایان نفت برخوردار است انهم نه صد در صد برای همه
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      14 1
      دولت قبل با 10 میلیون تومان برای مردم مسکن مهر میساخت اما حالا فقط پکیج آن 10 میلیون تومان شده است !
  • من IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    18 0
    تحریم خاموش انتخابات مقوله ای بسیار جدی است .. اما مطمئن باشید این جماعت یک هفته مانده به انتخابات با تمام قوا به تخریب رقیب خواهند پرداخت .. اساسا این جماعت یادگرفته اند با کار سلبی و تخریب پیروز شوند
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      11 0
      عمرا دیگه گول اصلاح طلبان رو نمیخوریم. ..
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    9 1
    لجن طلبان فساد طلب هستند این حضرات لیبرال
  • ناشناس IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    6 1
    تازمانی که جماعت لیبرال چه اص وچه اوص در بالای اتوبان مدرس جای گرفتند مردم به این ها اقبالی نشان نمیدهند بیاید پایین شهر ببینید که چه مردم با مرامی داریم البته اگه جرات شو داشته باشید که ندارید.پس منتظر عواقب تفکرلیبرالیتان باشید
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    6 2
    باسلام جناب آقایی که آن بالا گرفته فرمایش می این دولت اصلاح طلب نیست ببخشید ملت آسیب پذیر بیچاره نان نیست بخورند حضرت عالی پیگیر اصلاح طلب هستی خدا وکیلی اگر در حد توانت هست سری به داخل شهر بزنید تا مابقی صورت حساب دریافت کنید
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    16 1
    من از مشرق تقاضا دارم کلمه اصلاح طلبان برداشته بجایی آن بگوئید غرب گرایان
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    8 0
    من به عنوان یک ایرانی باید بگویم که اگر ناامیدم از بابت شماست چون مسئولیت بدست شماست اما عرضه ندارید و البته منافقید و اربابیت را با مسئولیت اشتباه گرفتید و خیانت کردید اگر گرسنه ام عاملش شمائید که با بی تدبیری اقتصاد را به فلاکت کشاندید اگر عصبانی ام از دست شماست که الان ۲۹ سالمه و جوانی ام همراه شد با دولت شما و نابود شدم!!!!تاوانش را میدهی! دیدار به قیامت!
  • ناشناس AE ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    4 12
    نزدیک به حدود ۲۴میلیون نفر به روحانی رای دادن، چگونه انتظار دارید که این مردم به امثال روحانی رای ندهند!!!!!!! مردم به این اشخاص رای خواهند داد، حب گوساله سامری در دل این مردم پنهان است...
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      11 0
      به قول خود زیبا کلام روحانی از 24 میلیون رای سال 96 الآن 240 هزار رای هم ندارد.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      6 0
      اکثر ما مردم تابع هوی و هوس هستیم . هر جریان و شخصیتی که حرفها و عملکردش در راستای اهوای ما بود به سمت او میرویم و او را انتخاب میکنیم . ازادی / رفتن زنان به ورزشگاه / اختیار در حجاب / ازادی ماهواره و اینترنت / اختلاط زن و مرد / ارتباط با امریکا / انقلاب زدایی از جامعه / خسته شدن از محدودیتهای دینی / فرزند کمتر زندگی بهتر و... هر کس این شعارها را بهتر بدهد و عمل کند غالب مردم به او رای میدهند . پس تا ما مردم اصلاح نشویم هیچ چیز اصلاح نخواهد شد .بیخود سر خودمان را گول نزنیم و مرتب مردم مردم نکنیم .
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    5 1
    مجاهدین انقلاب حالا که شکست دولت روحانی در صحنه سیاست خارجی و داخلی مخصوصا بحران مدیریت اقتصادی -دولت مطلوبشان -را میبینند زیر میز بازی زده همه قواعد منطقی بازی را فراموش میکنند ..
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    0 1
    * اولویت های کاری مجلس جهادی و انقلابی یازدهم در حوزه قانونگذاری و نظارت مستمر و موثر بر دولت و وزراء در گام دوم حیاتی و ضروری انقلاب و کشور که در طول ده۱۰ دوره گذشته مجلس و ۴۰ سال گذشته عمدا و یا سهوا با غفلت روبرو گردیده و برزمین مانده و در نتیجه از تمامی ظرفیت های بلقوه و بلفعل قانون اساسی در کشور استفاده نگردیده بنحوی که منجر به تضعیف جایگاه و شان مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت به مرور زمان در کشور از دید مردم گردیده ، می بایستی توسط رسانه های خبری ،انجمن ها و اتحادیه های دانشجویی و بسیج کشور بویژه در عرصه های عدالت ، رفع تبعیض و اصلاحات اقتصادی،شفاف سازی و مبارزه با رانت و فساد ، تا پاسخگویی منظم و جلسات پرسش و پاسخ هفتگی با سخنگو و نمایندگان مجلس، تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس فهرست و لیست بندی گردیده و از جریان انقلابی و جهادی کاندیدای حضور در مجلس مطالبه گری شود. و شورای ائتلاف جریان انقلابی-شاجا-نیز ملزم به تهیه و ارائه میثاق نامه ای با تضامین کافی از افرادی گردد که از سوی جریان انقلابی و جهادی جهت حضور در مجلس یازدهم به مردم معرفی می گردند.و این میثاق نامه به اطلاع عموم مردم برسد تا خدایی نکرده به سرنوشت جریان بدفرجام اصلاحات در مجلس و دولت دچار نگردیده و ملعبه و بازیچه افراد سودجو، منفعت طلب و قدرت طلب دو زیست و غارتگر بیت المال قرار نگیرد. و بدینوسیله نتنها زمینه اتحاد نیروهای جریان انقلابی و جهادی بیش از پیش فراهم می گردد،بلکه زمینه لازم جهت ایجاد امید ، انگیزه و اعتماد در مردم جهت شرکت در انتخابات و همچنین زمینه سازی برای روی کار آمدن دولتی جوان،انقلابی،کارآمد ، با برنامه و پاسخگو به مردم،قشر دانشجو و فرهیخته کشور که مورد اعتماد و وثوق نظام ، رهبری معظم و مردم در عرصه داخلی و بین الملل می باشد، فراهم می گردد.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    10 0
    روحانی برخاسته از جناحی است که خود را در یک باور توهمی ژن برتر نامیدند و این نگاه یعنی خط کشی و جدا کردن خود از اکثریت جامعه ایرانی حال با نزدیک شدن انتخابات بیاد مردم میافتند
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    9 0
    ای بر جد و آباء هر چی فتنه گر مردم فریب لعنت. بشمار.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    8 0
    لجن خود اصحالیستها هستند که جامعه را کثیف کرده اند
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    10 0
    منظورشان از لجنزار منزل و منزلهای خودشان و منازل همپالکی هاشان است
  • مرصاد IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    5 0
    آقای سلامتی اصلاح طلب ! اگر نام کشور مان ؛ ایران نیست ، این دولت هم ؛ اصلاح طلب نیست !!!!
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    4 0
    ان شاالله روزی تمام اصلاح طلبان منافق رو از کشور بیرون میکنیم
  • حسين DE ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    2 0
    با اطمينان خاطر صد در صد وبا علم به يقين ميتوان تمامى مجموعه طيف اصلاح طلبان وليبراليسم دلال صفت انگل را تنها اينگونه از منظر ادبيات سياسى شخصيت پردازى كرد. خائن— مزدور—وطن فروش. پرونده اشان ورق بزنيد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس