کد خبر 1023782
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
علی نژاد

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: اولویت ورزش ایران، المپیک است و تمام تمرکزمان روی این است که رشته‌های المپیکی شرایط بهتری داشته باشند.

به گزارش مشرق، مهدی علی نژاد اظهار داشت: 7 کاه بیشتر تا المپیک باقی نمانده که زمان اندکی است. هفته گشته نشستی را در زمینه های مختلف برگزار کردیم که فدراسیون های نابینایان و تیراندازی برنامه های خود را آغاز کردند ضمن آنکه بحث پرداخت پاداش ها هم در دستور قرار گرفت. در حال حاضر هیچ اولویتی جز المپیک در ورزش نداریم.

وی در خصوص اینکه نگاه وزارت به حضور در المپیک کمی است یا کیفی گفت: ما در کل تا اینجا 29 سهمیه گرفتیم که تا اینجا خوب بوده است. هم نگاه کیفی داریم و هم کمی.ما به شمشیر بازی و تیراندازی با تفنگ و کاراته خیلی امیدوار هستیم. تمام تلاش ما این است که بتوانیم مدال های خوبی را در رشته هایی که شانس دارند کسب کنیم.

بیشتر بخوانید:

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه در خصوص فعالیت های شورای برون مرزی، عنوان کرد: بر اساس مصوبه سال 74 آیین نامه ای تدوین شد که تمامی تیم ها، مربیان و ورزشکاران باید برای خروج از کشور از این شورا مجوز بگیرند. وزیر ورزش چندی پیش از من خواسته ای داشت که این شورا فقط برای صدور مجوز خروج نباشد و بحث دیپلماسی ورزش در آن اجرا شود. آیین نامه ای در دست تدوین داریم تا کسانی که برنامه خروج دارند مورد حمایت ما قرار بگیرند.

وی در خصوص کمک یک میلیاردی وزارت ورزش به فدراسیون تیراندازی، توضیح داد: این پول علاوه بر پولی است که در قالب بودجه به این فدراسیون پراخت می شود. به هر حال آنها برای خالی زدن تیرها نیاز به بودجه ای داشتند که به آنها پرداخت خواهد شد.

علی نژاد در خصوص اینکه وزیر ورزش از وی همه چیز خواسته است، تصریح کرد: طبیعی است معاونتی که من در آن کار می کنم باید اولویت های وزارتخانه را اجرا کند که آن را اجرا می کنم. در هفته ای که گذشت به بیشتر فدراسیون ها مبالغی پرداخت شده است. مثلا تیم امید و ... که نگاه المپیکی  به آنها داشتیم.

وی ضمن آرزوی سلامتی برای مهدی تاج در خصوص پرداخت حقوق ورزشکاران و گلایه هایی که از صندوق ورزشکاران وجود دارد گفت: این صندوق بر اساس آیین نامه عمل می کند. اولا فدراسیون ها پولی را به مربیان و ورزشکاران پرداخت می کنند. مبالغی که صندوق می دهد هیچ ربطی به پرداختی فدراسیون ها ندارد. علاوه بر اینها کمیته المپیک و وزارتخانه تصمیم گرفتند نگاه ویژه تری به این موضوع داشته باشند. قرار است به آنهایی که سهمیه گرفتند یا در المپیک مدال بگیرند پولی به جز پولی که فدراسیون می دهد پراخت می کند. نمی توانیم به پولی که صندوق می دهد بسنده کنیم و به همین دلیل است که وزارت ورزش و کمیته و فدراسیون ها خودشان به ورزشکاران پولهایی جدا را پرداخت خواهند کرد.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص ورزشکاران آسیب دیده، تاکید کرد: حدود 8 روز پیش حسن یزدانی قهرمان خوب ما در یک تمرین در جام باشگاه های جهان مصدوم شد. بلافاصله با هماهنگی با دبیر این ورزشکار به تهران برگشت و اقدامات تشخیصی صورت گرفت و آقای دکتر کیهانی هم یزدانی را جراحی کرد. خوشبختانه پزشک وی از جراحی ابراز رضایت کرد و ان شاالله یزدانی را 6 هفته دیگر در میادین می بینیم.

وی در خصوص سهراب مرادی نیز گفت: همانطور که می دانید وی برای درمان راهی آلمان شد و فعلا در حال ریکاوری است. او هم یکی از امیدهای ما برای کسب سهمیه و مدال است.

علی نژاد تصریح کرد: ما نباید به ورزشکارانمان فشار روانی برای کسب مدال وارد کنیم، چیزی که برای مردم ارزشمند است این است که ورزشکارانشان تمام توان خود را خرج کنند. کسب مدال اصلا قابل پیش بینی نیست و قبلا دیده ایم که قهرمانان بزرگ دنیا در المپیک موفق نشده اند بعضا هم خیلی ها خود را به عنوان پدیده معرفی کردند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان  در خصوص اینکه چرا این پست را قبول کرد، گفت: 13 سال مسئولیت فدراسیون ووشو را در اختیار داشتم و نمی شود یک شبه این علاقه را نادیده بگیرم. تجربه خوبی داشتم که چگونه یک مجموعه که خیلی موفق نبود به یکباره تبدیل به مجموعه موفق شود. تلاشم الان در پست جدید این است که ورزش ایران موفق شود. چین بیش از 20 سال است که در بازی های آسیایی با تیم های دوم حدود دو برابر مدال کسب می کنند. حساب کنید در رشته ساندا ما در کشور خودشان به عنوان قهرمانی رسیدیم. ما باید این مدل را در کل ورزش ایران پیاده کنیم تا توسعه بیشتری پیدا کنیم. آمدن من هم در این حوزه این است که این تجربه را در اختیار همکارانم قرار بدهم. البته همکاران من با تجربه هستند ولی در این زمینه ریزه کاری هایی وجود دارد. از سوی دیگر 5 سال در ورزش وزارت نفت تجربیات خوبی کسب کردم و تمام ورزش ایران را حمایت کردیم. این موضوع هم باعث شد تا تجربه هایم بیشتر شود.

وی در خصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون ها گفت: در سال 91 بود که در برخی رشته ها دچار تعلیق شدیم. بعد از آن موضوع اساسنامه بیشتر به چشم آمد.از آن روز کارگروه هایی شکل گرفت که 11 ورژن اساسنامه نوشته شد. نهایتا در دولت جدید وزیر ورزش این بحث را داشت که این موضوع یکبار برای همیشه حل شود. در همان ابتدا اساسنامه ای نوشته شد که مورد تائید همه قرار گرفت و در صحن دولت هم مصوب شد و الان به شوای نگهبان ارسال شده است.

علی نژاد تاکید کرد: اگر این اساسنامه توسط شورای نگهبان تائید شود ما می توانیم آن را ابلاغ کنیم.  در این زمینه زمان زیادی باقی نمانده و سعی ما این است موضوع اساسنامه را که از لحاظ حقوقی یکی از مهم‌ترین موضوعات است، حل کنیم.

وی  در خصوص اینکه در این مدت باب شده برخی افراد از داخل معاونت قهرمانی وزارت ورزش در برخی فدراسیون ها کاندیدای ریاست می شوند گفت: وزارت ورزش و جوانان جایی است که افراد متخصص ورزش در آن کار می کنند یعنی مثلا مثل وزارت بهداشت نیست. طبق آیین‌نامه انتخاباتی، همه افراد می‌توانند در انتخابات ثبت‌نام کنند و این شامل افرادی در خارج از حوزه ورزش نیز می‌شود. در وزارت ورزش نیز افرادی هستند که تجربه زیادی دارند و به نوعی متخصص ورزش محسوب می‌شوند و آنها می‌توانند ثبت‌نام کنند. اینکه بگوییم کسانی که در حوزه ورزش کار می کنند حق ندارند برای فدراسیون ها ثبت نام کنند این حقوق شهروندی را نقض می کند ،ما هم در معاونت قهرمانی درخصوص حضور افرادی از این معاونت در انتخابات سختگیرانه‌ عمل خواهیم کرد ولی اگر در جایی اضطرار  باشد، این اتفاق رخ خواهد داد اما در حالت عادی دیگر اجازه نمی‌دهم کسی در معاونت قهرمانی نامزد ریاست فدراسیون ها شود.

علی نژاد در خصوص اینکه ظاهرا قرار بود یک نفر از حوزه معاونت ورزش قهرمانی کاندیدای یکی از فدراسیون ها شود و شما این اجازه را به وی ندادید، خاطر نشان کرد: بله، همینطور است.البته اسم فدراسیون و شخص را نام نبرید!

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان  در خصوص اینکه آیا برای منع حضور بازنشستگان نامه ای به وزارت آمده یا خیر تصریح کرد: من چیزی ندیدم و از خانم فرامرزیان هم سوال کردم و او هم نامه ای در این زمینه ندیده است.

وی در خصوص بحث ورزش دانش آموزی و همگانی اضافه کرد: همه فدراسیون ها استقلال خودشان را دارند ولی مثلا در مورد فدراسیون زورخانه ای نگاه قهرمانی به آنها نداریم.البته اینها از قبل وجود داشته است. فدراسیون های دانش آموزی، دانشجویی و .. را خواستیم که به سمت ورزش همگانی بروند. رویکرد همگانی در این فدراسیون ها بیشتر از قهرمانی است. اینکه چه کسی این فدراسیون ها را راهبری کند بهتر است تمرکز ما در این زمینه بیشتر روی المپیک و قهرمانی باشد.

علی نژاد در خصوص خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس توضیح داد: هر هفته با حضور مدیران 2 باشگاه جلسه خصوصی سازی با حضور آقای تقی زاده برگزار می شود و من هم یکشنبه برای اولین بار در این نشست شرکت کردم. تمام اولیت وزارت ورزش این است که 2 باشگاه خصوصی شوند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه کار ورزشکاران ما در المپیک سخت است گفت: ما می دانیم یکی از سخت ترین المپیک ها را در پیش داریم اما مردم ما همیشه در کار سخت سربلند بودند. ما به ورزشکارانمان اعتقاد داریم. کاراته برای آخرین بار است در المپیک است و همه چیز در این رشته در اختیار ژاپنی ها نیست. ما هم حرف هایی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی وزارت از کسب مدال در المپیک چیست، اظهار داشت: ما این موارد را بررسی کردیم ولی زیاد علاقه نداریم رسانه ای کنیم چون ممکن است به ورزشکارانمان فشار روانی وارد شود ولی در این زمینه امیدوار هستیم.

علی نژاد در خصوص نظارت وزارت روی انتخابات فدراسیون ها گفت: ما 6-7 فدراسیون داریم که با سرپرست اداره می شوند ولی فرایند انتخابات برای آنها انجام شده است.  در مورد فدراسیون ورزش های رزمی هم هر مشکلی به وجود آمده قبل از حضور من بوده است البته این فدراسیون این مشکل را داشت که نامه ای از برخی دستگاه های نظارتی آمد که انتخابات را بعدا برگزار کنیم. اینکه گفته شده در برخی فدراسیون ها انتخابات ریاست انتصابی صورت می گیرد اصلا درست نیست.مثلا در فدراسیون پزشکی ورزشی نمی شود که از بین داوران، بازیکنان و... کسی انتخاب شود.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان  تاکید کرد: امیدوارم در این 7 ماه همه حمایت کنند تا به موفقیت برسیم هر چند ما هم ایراداتی داریم ولی هر انتقادی صورت می گیرد موجب آزردگی خاطر هموطنان نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    درباره عملکرد وی در ووشو باید دوطرفه با حضور منتقدان بررسی شود نه یکطرفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس