بانک هالک

دادگاهی در منهتن آمریکا درخواست بانک «هالک» ترکیه برای توقف پیگرد این بانک به اتهام نقض تحریم‌های ایران را رد کرده است.

به گزارش مشرق، دادگاهی در منهتن آمریکا روز پنج‌شنبه با درخواست توقف پیگرد بانک دولتی «هالک» ترکیه که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده، مخالفت کرد. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ریچارد برمان» قاضی دادگاه با رد این ادعا که ادامه این پرونده به منافع و اعتبار این بانک «خسارات جبران‌ناپذیر» وارد می‌کند، در حکم خود عنوان کرده است که این بانک برای کاستن از میزان خسارات و آسیب‌های وارده به اعتبارش، باید سریعتر به سؤالات و اتهامات مطرح‌شده، پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:

مخالفت دولت ترامپ با طرح سنا برای تحریم ترکیه و «هالک بانک»

این دادگاه پیش از این تلاش داشت مسئولان این بانک را پذیرش یک معامله قضایی وادارد که بر اساس آن این بانک اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران را می‌پذیرفت و در مقابل جریمه کمتری متحمل می‌شد. با این وجود، این بانک ترکیه‌ای این معامله قضایی را رد کرده و از بانک خواست پیگیری پرونده را تا زمان اعلام حکم دادگاه تجدید نظر در خصوص صلاحیت دادگاه منهتن، متوقف کند.

با این وجود، برمان امروز این درخواست را رد کرد.

رویترز نوشته است که تصمیم این دادگاه می‌تواند روابط میان آمریکا و ترکیه را که همین حالا نیز بر سر مجموعه‌ای از موضوعات تنش‌آلود است، بیش از پیش پیچیده کند.

بازپرس‌های این پرونده مدعی هستند که این بانک بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک کرده است. آمریکا به همین بهانه علیه ۹ نفر اعلام جرم کرده است. «رضا ضراب» تاجر متمول ترکیه‌ای و «هاکان آتیلا» مدیر این بانک و از افراد نزدیک به اردوغان از جمله این افراد هستند.

تصمیم این دادگاه در حالی اتخاذ شده که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این هفته در نامه‌ای به کنگره این کشور، با قانونی که وی را به اعمال تحریم علیه ترکیه و بانک هالک ملزم می‌کند، مخالفت کرد.

پیش از این «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود که ترامپ در دیدار با او قول داده مسئله تحریم‌های احتمالی علیه بانک هالک را مورد بازبینی مجدد قرار دهد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    4 0
    از نظر امریکای اخمق باید سازمان ملل برداشته بشه و امریکا ریاست جهان رو به عهده بگیره الانه که فحاشان به ترکیه و اردوغان پیداشون میشه
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      0 4
      ترکیه عاقل.من دیگه حرفی ندارم
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      3 0
      00:18 اگه عاقل نبود چطور بدون نفت و گاز و اتفاقا با واردات زیاد انرژی اونجور پیشرفت کرد خودبزرگ بینی اقوامی واقعا مضحکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس