کد خبر 1023736
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
علت بادهای خورشیدی برملا شد!

ناسا طبق وعده‌ای که داده بود گزارش اولیه کاوشگر خورشیدی پارکر را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، سازمان فضایی ناسا طبق وعده‌ای که داده بود گزارش اولیه کاوشگر خورشیدی پارکر را منتشر کرد که اطلاعات بسیار مهمی را درباره خورشید در اختیار ما می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

نکته قابل توجه این است که بادهای خورشیدی آنچنان هم مطابق انتظار دانشمندان رفتار نمی‌کنند. در جهت میدان مغناطیسی خورشید، چرخش‌هایی وجود دارد که با نام switchbacks شناخته می‌شوند و اثر آن‌ها حتی در بادهای داخل مدار سیاره عطارد نیز قابل مشاهده است.

به گزارش ناسا، این کاوشگر، فعالیت ذرات پرانرژی کوچکی را شناسایی کرده است که هیچ‌ گاه به زمین نمی‌رسند. همچنین انفجارهایی با سطح بسیار بالای عناصر سنگین نیز ثبت شده است و هر دوی این پدیده‌ها احتمالاً بسیار متداول‌تر از چیزی هستند که دانشمندان پیش از این تصور می‌کردند.

همچنین این کاوش‌ها توانسته‌اند پاسخ برخی از سوال‌های بشری را پیدا کنند, به طور مثال در این اطلاعات، مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد لایه گردوغبار اطراف خورشید از فاصله ۷ میلیون مایلی سطح خورشید شروع به باریک شدن و محو شدن می‌کند چراکه گرمای شدید سطح خورشید، گردوغبار را به گاز تبدیل می‌کند.

البته در آینده نزدیک پروازهایی در ارتفاعات نزدیک‌تر به سطح خورشید نیز انجام خواهد گرفت؛ از جمله ششمین پرواز که قرار است در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ انجام شود و می‌تواند فضای فارغ از گردوغبار در فاصله ۲ تا ۳ میلیون مایل از سطح خورشید را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. این گونه کاوش‌ها ممکن است اخترشناسان را مجبور کند در مدل‌های کیهانی خود تجدیدنظر کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    9 4
    انشالله که یه دونه از اون بادهای قوی خورشیدی بیاد کل کره زمین رو ذوب کنه بره که دیگه خسته شدیم از این زندگی
    • US ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      19 1
      ان شالله یه گشایش حسابی هم برای شما و هم برای همه مردم اتفاق بیفته که هم شما از زندگیت لذت ببری و هم بقیه مردم. حالا که دعا میکنی خوبش را دعا کن عزیزم. جمعه هستش، دعا کنیم برا ظهور حضرت مهدی (ع) که درمان ریشه ای همه مشکلاتمون در همین اتفاق هستش. ان شالله خدا هم هر چه زودتر مشکلات شما را حل میکنه
  • CA ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    11 0
    مشرق جان این مقاله در مورد علت گرمای مرموز کرونا خورشید هست . کرونا که بخش بیرونی خورشید هست گرمای بسیار بیشتری نسبت به لایه درونی خورشید دارد و این همیشه یک سوال بوده که چرا اینچنین هست. این سفینه پارکر در واقع اندازه گیری هابی در تغییر شدت میدان مغناطیسی در بخش کرونا خورشید انجام داده و پژوهشگران متوجه شده‌اند که یک پدیده بنان switchback یا بازگشت یکباره ذرات پلاسما اطراف خورشید بصورت پیستونی وجود دارد که به آن جت میگویندو همین بازگشت های پیستونی به تعداد زیاد به علت برخورد با ذرات پشت سر ایجاد گرمای فوق العاده زیادی میکند برای همین گرمای کرونا بسیار بیشتر از لایه زیرین در خورشید هست. البته عناصر سنگین فراوان نیز یافته اند که بازهم هنوز علتش مشخص نیست که چرا چنین هست. سه نوع پرتاپ از خورشید انجام میشود یکی پلاسما گازی هست دوم CME و سوم ذرات با سرعت نور که به همین CME مرتبط هست . CME خودش دو نوع هست نوع سریع و نوع کند که ترکیب مواد متفاوت دارد و البته بعضی از این CME ها غیر قابل رویت هستند برای همین برای ماهوارها و فضانوردان خطر اصلی محسوب می‌شوند
  • سید محمد IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    3 1
    فقط باید گفت الله اکبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس