حامد کرزی

رییس جمهور پیشین افغانستان با انتقاد از دخالت‌های آمریکا در افغانستان گفت: انتخابات افغانستان در دست افغان‌ها نبوده و آمریکا به‌خاطر منافع خود سرنوشت آن را تعیین می‌کند.

به گزارش مشرق، «حامد کرزی»، رییس جمهور پیشین افغانستان از دخالت آمریکا در امور افغانستان انتقاد کرد.

وی که با شبکه تلویزیونی «صدای آمریکا» مصاحبه می‌کرد، گفت: انتخابات افغانستان در دست افغان‌ها نبوده و برگزاری انتخابات در این کشور «سلسله معاملات بیگانگان» بوده است.

کرزی افزود: «در آن زمان (سال 2009) که من کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بودم، نیز انتخابات در دست ما نبود و انتخابات ۲۰۱۴ و انتخابات امسال نیز به همین شکل بود...نه تنها آمریکا، بلکه کشورهای دیگر به همراه آمریکا به‌خاطر منافع خود در انتخابات افغانستان به شدت دخیل هستند.»

رییس جمهور پیشین افغانستان تاکید کرد انتخابات زمانی از آن افغان‌ها خواهد بود که کنترل همه مراحل انتخابات در دست افغان‌ها بوده و در افغانستان صلح تامین شده باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تشکیل حکومت موقت در افغانستان گفت: «طرفدار حکومت موقت نیستم، اما از هر آن چیزی که منجر به تامین صلح در افغانستان شود چه انتخابات باشد یا هم هر اقدام دیگری، حمایت خواهم کرد.»

کرزی همچنین بر ادامه مذاکرات صلح تاکید و از به تعویق انداختن این روند از سوی آمریکا و یا دولت افغانستان به‌بهانه آتش بس انتقاد کرد.

وی افزود: «پس از توقف مذاکرات صلح از سوی ترامپ، به نماینده این کشور (خلیلزاد) گفتم که اگر شما (آمریکا) خواستار آتش‌بس هستید باید بمباران افغانستان را متوقف کنید».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس