12.jpg

همزمان با حملات دوباره عناصر مخفی داعش به مواضع نیروهای عراقی در کرکوک، کاروانی از نظامیان آمریکایی به بهانه مقابله با تروریست ها وارد این استان نفت خیر شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با اعتراضات و ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی عراق، هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش برای چندمین بار در هفته های اخیر به استان کرکوک حمله کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش در جدیدترین عملیات به میدان نفتی «خباز» در شمال استان کرکوک هجوم آوردند و یک تن از نیروهای پلیس را شهید و دو تن دیگر را زخمی کردند.

از روستای «جلوات» در جنوب غرب استان کرکوک خبر می رسد، تروریست های داعش در یک جنایت دیگر ۳ تن از ساکنان را ربودند و به شهادت رساندند؛ نیروهای عراقی به سرعت عملیاتی را در این محور برای شناسایی تروریست ها آغاز کردند.

همزمان با حملات دامنه دار عناصر مخفی داعش و عملیات متقابل نیروهای عراقی برای تامین امنیت مناطق مختلف استان کرکوک، کاروانی از نظامیان آمریکایی ها به بهانه مقابله با تهدیدات تروریست ها وارد استان نفت خیز کرکوک شدند.

آرشیو

به گفته منابع میدانی، آمریکایی ها، ناامنی های اخیر به وجود آمده را در استان کرکوک به خلاء قدرت ناشی از تعیین نشدن نخست وزیر ارتباط داده اند و همین مسئله را دلیل دیگر برای ورود به این استان اعلام کرده اند.

به گزارش گروه مشرق، جلوگیری از هرج و مرج، حمله و نفوذ تروریست های داعش و حفاظت از میدان های نفتی، بهانه های دیگر آمریکایی ها برای توجیه حضور در استان کرکوک به شمار می آیند.

به نظر می رسد، آمریکایی ها به دنبال حمایت غیر مستقیم از تروریست های داعش و ناامن کردن این استان هستند تا در صورت ادامه خلاء قدرت و ناآرامی ها، مناطق نفت خیز کرکوک را به بهانه جلوگیری از حملات تروریست ها به کنترل دربیاورند.

از سویی دیگر باید توجه داشت که سران اقلیم کردستان نیز همزمان از آمریکایی ها ماموریت گرفته اند از ناآرامی های به وجود آمده در مناطق مرکزی و جنوبی عراق استفاده کنند و با ناامن کردن کرکوک، انتقام شکست دو سال قبل را بگیرند و راه را برای سیطره مناطق نفت خیز این استان هموار کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، بارزانی ها به صورت مستقیم در استان کرکوک دخالت نمی کنند و عناصر تروریستی داعش را به میدان می آورند؛ قابل ذکر است صدها تن از تروریست های داعش از سال ۹۶ در اقلیم کردستان مستقر هستند.

به گفته منابع میدانی، پس از این که تروریست های داعش در کرکوک ناامنی ایجاد کردند، سران اقلیم کردستان و آمریکایی ها به بهانه بازگرداندن امنیت وارد و مناطق نفت خیز این استان را به تصرف در می آورند.

به گزارش مشرق، سران اقلیم کردستان عراق در حدفاصل سال های ۹۳ تا ۹۶  منابع نفتی ملت عراق را در استان کرکوک با قیمت پایین به رژیم صهیونیستی فروختند و میلیاردها دلار را به غارت و یغما بردند.

خبرها از مناطق جنوبی استان کرکوک حاکیست، نیروهای پلیس فدرال پس از دریافت اطلاعات دقیق و جست و جوی منطقه به منطقه یکی از عناصر سرشناس داعش را به نام «عزالدین اسماییل علی طعمه» شناسایی و دستگیر کردند.

رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای پلیس فدرال عملیات دیگری را برای شناسایی هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش و مقرهای آنان در منطقه مهم و راهبردی «الرشاد» در جنوب استان کرکوک ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در جریان تامین امنیت منطقه «وادی ابو شحمه» موفق شدند تونل تروریست های داعش را کشف کنند و عملیات در این محور همچنان برای پاکسازی نقاط آلوده در جریان است.

«الرشاد» مهم ترین منطقه در جنوب استان کرکوک به شمار می آید که شهر کرکوک را به شهر تکریت وصل می کند؛ این منطقه از محور غربی و جنوب غربی به رشته کوه های حمرین، شهر تکریت و میدان های نفتی عجیل و علاس متصل می شود.

به گزارش مشرق، منطقه «الرشاد» همچنین از محور شمال غرب به منطقه مهم «الحویجه»، از محور شمال شرق به شهر کرکوک و از محور شرقی نیز به شمال شرق استان صلاح الدین و جنوب استان سلیمانیه متصل می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    3 0
    تمام عملیات امریکا ناامن کردن منطقه و غارت نفت حراجی شده و حمایت از اسرائیل است. برای همین مسلمانان عراقی با اتحاد تودهنی به امریکا بزنن و امریکا را از عراق بیرون کنن.
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    منبع خبر را اعلام نكردى مشرق ! اطلاعات ميدانى احتمالاً معتبر نيست.
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    4 0
    متاسفانه مثل اینکه ترامپ کار خودشو کرد و امشب قاسم سلیمانی و ابو مهندس رو شهید کردن مدتهاست باید به سمت بمب اتمی می رفتیم و نرفتیم...
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    1 0
    بابا مشرق كجاى كارى تو ؟! تلويزيون عراق و خبرگزارى رؤييتر خبر شهادت حاج قاسم سليمانى و چند نفر از فرماندهان حشد شعبى رو منتشر كردند ، انگار قيس خزعلى و چند فرمانده ديگه هم دستگير كردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس