اس -۳۰۰

فرمانده پدافند هوایی روسیه از آزمایش موفق نسخه پیشرفته سامانه پدافند موشکی «اس-۳۰۰» در شکار اهداف فراصوت خبر داد.

به گزارش مشرق، فرمانده پدافند هوایی روسیه گفت که سامانه دفاع موشکی «اس-۳۰۰» این کشور در جریان یک تمرین توانست اهداف فراصوت را سرنگون کند.

بیشتر بخوانید:

افزایش صادرات تسلیحات روسیه با وجود تحریم

به نوشته وبگاه «بالگریا میلیتری» سپهبد «آلکساندر لئونوف» فرمانده پدافند هوایی نیروهای مسلح روسیه در گفتوگو با روزنامه «کراسنایا زودزا» گفت: «این مهم است که نظامیان و تجهیزات پشت جبهه از حملات موشک‌های فراصوت و بالستیک دشمن در امان باشند.آزمایش‌های فنی و نظامی انجام شده قابلیت‌های سامانه "اس-۳۰۰ وی ۴"را برای مقابله با این نوع اهداف تایید کرد.

روز گذشته نیز«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه تنها کشور جهان  مجهز به موشک‌های فراصوت است.ولادیمیر پوتین سه‌شنبه در نشستی با حضور مقام‌های ارشد نیروهای مسلح این کشور گفت که برخلاف گذشته و در رقابت با آمریکا، روسیه برای نخستین بار در تاریخ خود به سطح  بسیار بالا در طراحی جنگ‌افزارهای جدید رسیده است.

 این در حالی است که آمریکا اعلام کرده قصد ساخت و توسعه جنگ افزارهای فراصوت را دارد.


اس-۳۰۰ وی ۴

سامانه اس-۳۰۰ برای دفاع برابر هواپیماها و موشک‌های کروز وارد پدافند هوایی اتحاد جماهیر شوروی شد. تغییرات بعدی نیز برای رهگیری موشک‌های بالستیک بر روی آن انجام شد.این سامانه کاملا خودکار است.اس -۳۰۰ یکی از قدرتمندترین سامانه‌های موشکی است که هم اکنون در آسیا و اروپای شرقی از جمله سه کشور عضو ناتو بلغارستان، یونان و اسلواکی استفاده می‌شود.ایران نیز از جمله دارندگان این سامانه موشکی محسوب می‌شود. نسخه‌های اس-۴۰۰ و ۵۰۰ نیز اینک در خدمت ارتش روسیه و برخی دیگر از جمله ترکیه قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس