کد خبر 1023447
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
هکر نمایه

هکر ۱۶ ساله با ۵۰۰ فقره کلاهبرداری اینترنتی در شهرستان ساوجبلاغ شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ مبنی براینکه  مبلغ ۲۶ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده  که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دستگیری هکر ۱۶ ساله در ساری

مادرشوهر هکر دستگیر شد

وی افزود: مأموران در بررسی های اولیه متوجه شدند، وجه اعلامی از حساب مال باخته برداشته شده و پس از چند بار جابه جایی در حساب های مختلف به حساب فردی در یکی از استان های جنوبی کشور واریز شده است که بلافاصله حساب وی مسدود و انجام تحقیقات پلیسی روی این پرونده آغاز شد.

 محمدیان توضیح داد: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد، کلاهبرداری توسط فرزند ۱۶ ساله فردی که صاحبش مقصد نهایی پول های کلاهبرداری بود، انجام شده که طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیرشد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: متهم با مشاهده مستندات به ۵۰۰ فقره کلاهبرداری اینترنتی به ارزش ۲ میلیارد ریال اقرار کرد. متهم با تبلیغات گسترده خرید شارژ ارزان و کانال های دوست یابی در شبکه های اجتماعی و گروه های تلگرامی، کاربران را به صفحات جعلی پرداخت وجه هدایت می کرد و پس از سرقت اطلاعات حسابشان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن ها می کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    0 0
    وقتی این فرد در این سن اینقدر توانایی و هوش دارد باید با ایجاد اشتغال و استخدام در پلیس برای دستگیری خلافکاران از او استفاده کرد و با زندان کردن او مشکلی حل نمی شود
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    1 0
    از کی تا حالا فیشیسنگ و درگاه جعلی اسمش شده هک کردن؟
  • یاس IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    منم میخوام اگر بشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس